2025-01-07, 22:43
Medlem
Detaljhandel bör utbilda sin personal att känna igen riskbeteende.

Spela inte hjälte, tryck bara på larmknapp och spela dum.
Citera
2025-01-07, 22:46
Medlem
Någon måste varit på plats och sett gripandet? Nationalitet på dåren?
Citera
2025-01-07, 22:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge

Tror inte att 60-åringen ens försökte spela nån hjälte eller dum. Larmknappen hade inte hjälp ett dugg heller. Själv skulle jag inte sätta min fot i Botkyrka eller nåt av dom andra förorterna med liknande invånare.
Citera
2025-01-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Kvinna i 60-årsåldern - nu avliden.
Händelsen skedde inne på ICA-Maxi Norsborg enligt AB.
Enligt Expressen skedde mordet på ICA-maxi i Botkyrka!
Vad stämmer egentligen???

Same same diffrent name! Botkyrka är kommunen om består av sex kommundelar: Hallunda-Norsborg, Fittja, Alby, Tumba, Tullinge, och Vårsta-Grödinge - förkortning Botkyrka
Citera
2025-01-07, 22:49
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Kan det vara den där jävla internetsekten igen?
Det tror inte jag att det rör sig om. För än så länge har alla deras attacker skett utomhus där den enda kameran har varit deras egen. Det känns lite väl avvikande att plötsligt slå till mot någon i en matbutik. Alla vet att ICA Maxi har kameror i varenda hörn och gång. Dödar man någon där inne så lär man åka dit för det.

Jag tror att det rör sig om någon påtänd pundare som försökt stjäla i butiken och blivit ertappad av denna modiga kvinnan. Pundare har givetvis varit beväpnad med kniv och använt den när konfrontation har uppstått.

Min teori.
Citera
2025-01-07, 22:49
Medlem
Offret var anställd i butiken enligt media
Citera
2025-01-07, 22:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Bekräftat att hon jobbar i butiken. Då lär det nog handla om nåt tjafs om betalning eller snatteri som urartat. Vidrig händelse!

Inget uppenbart motiv stod det i något medie. Tror snarare på vansinnesdåd.
Citera
2025-01-07, 22:51
Medlem
Jag som är svensk har handlat på Ica i Norsborg i många år. Jag ser många vita som handlar där så det är inte bara invandrate i den butiken. Sen tror jag iofs på att de4 är en invandrare som gjort det men vi kan ju inte vara säkra.
Citera
2025-01-07, 22:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge

Japp och det är inte de tjänar stora pengar heller. Att behöva riskera något. Sedan vet man ju inte. Det kan varit en sådan där galning för ett par veckor sedan som villa mörda folk. Det är det frågan blir. Bara ligga ner och spela död eller kämpa till sista andetaget.
Citera
2025-01-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det tror inte jag att det rör sig om. För än så länge har alla deras attacker skett utomhus där den enda kameran har varit deras egen. Det känns lite väl avvikande att plötsligt slå till mot någon i en matbutik. Alla vet att ICA Maxi har kameror i varenda hörn och gång. Dödar man någon där inne så lär man åka dit för det.

Jag tror att det rör sig om någon påtänd pundare som försökt stjäla i butiken och blivit ertappad av denna modiga kvinnan. Pundare har givetvis varit beväpnad med kniv och använt den när konfrontation har uppstått.

Min teori.

Den låter klart bäst hittills. Lutar också dit om det inte inom kort avslöjas att det är morsan till nån rival eller nåt i den stilen. Fast näe, de brukar ha vett på att utföra det nånstans där de inte blir upptäckta. Nån form av outcast är det som har gjort det här.
Citera
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
"Påtända pundare" hugger inte ner kassörskor. Bara på film.
Hur vet du att det rör sig om en kassörska?

Vad är det som säger att en påtänd pundare inte skulle kunna hugga ner någon, oavsett vilken yrkesroll offret har?

Gå och lägg dig istället. Du har ett jobb imorgon som du ska upp till.
Citera
Avslutad
Hans bil blev beslagtagen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här