Citat:
Ursprungligen postat av
BananaSkidrow
Är det svårt att få sjukersättning idag? Har ni erfarenhet av läkare som inte hunnit eller kunnat skriva tillräckliga intyg? Alltså intyg som är svårt för fkassan att ta beslut om?
Börjar bli orolig att de intyg som jag har är otillräckliga och vården är överbelastad så min läkare hr håller på med ett (vad hen säger) noggrant intyg. Hen har jobbat med det i typ 6 månader nu.
Ovissheten är det jobbiga i denna situation
Det är inte ett intyg det är ett läkarutlåtande som läkaren ska skriva när det gäller sjukersättning och det tog för mig ca 4 månader från att jag bad läkare om ett läkarutlåtande tills läkaren skickade utlåtandet till FK.
Förstår att det är jobbigt och tyvärr är det inte läkarutlåtandet som är jobbigt utan det är tiden som FK behandlar ansökningen, tog ca 8 månader för mig men kan pusta ut idag då min ansökning blev beviljad.
Vill också tipsa om att du söker bostadstillägg samtidigt när skickar in ansökan om sjukersättning då du kan ha rätt till det vid sjukersättning, det kan vara 20 veckors behandling av ansökan av bostadstillägg så ansök det samtidigt.
Kontakta också AFA då du också kanske kan få ersättning från dom om du jobbat tidigare.