2025-01-07, 18:09
Medlem
OrmurinLanges avatar
Känns på riktigt som att detta blir vändpunkten. Fan är detta alltså. Lovar att ungen säkert flinar åt detta, och att dens kamrater inte heller har någon större sympati för läraren.
Citera
2025-01-07, 18:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Väljer man att vara lärare i dagens sverige får man fan skylla sig själv.
Det kan ju inte vara det enklaste jobbet alla gånger. Speciellt inte med dagens klientel i vissa skolor. Å andra sidan kan pursvenska barn idag också vara helt oregerliga. Skulle vara intressant att veta vilken skola det handlar om.
Citera
2025-01-07, 18:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Dags att införa nya regler.

1. Betyg i uppförande och ordning.
2. Sätt tydliga regler på uppförande.
3. Ge lärare ökade fysiska befogenheter.
4. Koppla elevers prestationer med barnbidrag, bostadsbidrag, försörjningsstöd. (Krav på prestation).
5. Våld o hot ska alltid rapporteras.

6. Elever som är asociala ska omhänderas. Sätt Försvarsmakten att ta hand om dessa på traditionellt vis o skapa soldater.
Där är du inne på något…man kan också se det som dålig vandel
Citera
2025-01-07, 18:15
Medlem
biljardballes avatar
Ut med namnet på ungjäveln, den jävla horungen ska inte komma undan utan straff.
Citera
2025-01-07, 18:15
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Detta är en bild intressant fråga, när är ett barn ett barn/foster…

Ponera att barnet hade klarat av livsuppehållande åtgärder såsom att kunna andas utanför magen. Är det då fortfarande ett foster bara för att moderns hud döljer det?

Antar att du inte har barn, frågan är nämligen inte helt enkel.

Det är ett barn efter att det fötts, punkt. Att benämna foster som barn är en taktik från anti-abort förespråkarna med new speak för att ändra folks uppfattning på ett undermedvetet plan.

Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Ok, blåhår

En perfekt illustration av individen jag menar, hans åsikter är tydliga. TS använder självklart new speak i rubriken för att maximera människors upprördhet.

Expressen har en klick skribenter som pushat denna agenda i ett otal artiklar, ett av de värre exemplen jag har i minnet var när en influencer "förlorade sitt barn" i vecka fem av graviditeten..... Ett missfall av en klump celler är att förlora ett barn. Ett hån mot alla föräldrar som förlorat ett barn på riktigt.

Ett dött barn låter självklart så mycket värre än missfall. This is by design.

(Babben borde självklart få ett nackskott, så vi behöver inte skriva nåt trams om att jag försvarar apan)
Citera
2025-01-07, 18:19
Medlem
Citat:
Detta är bland det värsta jag har läst på länge.

Damp-ungen blir arg när hans mobil låses in. Då sparkar han en lärare i magen vilket resulterar i att bebisen dör.

Någon som vet var detta hände?

Vilka är föräldrarna till gm?

Lämpligt straff?

https://www.instagram.com/reel/DEhj8CNKGYM/?igsh=MTdrNzVtOHd4b3Rydg==

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolpersonal-blev-sparkad-i-magen-av-lagstadieelev-fick-missfall

Efter en snabb sväng i tråden kan jag konstatera att de allra flesta här genast drar paralleller till invandring (utan att det ens framgår i artikeln vilken bakgrund vederbörande har) och slappa föräldrar (utan någon som helst vetskap om hur föräldrarnas situation eller hur deras föräldraskap ser ut). Jag själv sitter istället och undrar vad fan det är för arbetsgivare dessa lärare har? Vilken pedagogik och arbetssätt förespråkar dom? Vilka regler och rutiner skapar man? Hur ser dom på lärarens relation, nu och senare, med eleven? Vad skall prioriteras och vilka fighter är värda att ta? Vilka situationer sätter man sin personal i - och vilka risker utsätter man dom för?

I fallet där läraren får en spark i magen, och senare får ett missfall, så verkar denna situationen har utlösts av att läraren mot elevens vilja låst in dennes mobiltelefon. Min fråga är då varför Skolan beslutat att ha ett så nitiskt mobilförbud så att t.o.m lärarna skall behöva stångas med eleverna för att mobiltelefonen skall elimineras!? Tror man PÅ RIKTIGT att en skoltrött och uppretad 10-åring med en miljon diagnoser, lugnt kommer att sätta sig i skolbänken och lösa lite mattetal, när läraren lyckats slita mobiltelefonen ur näven på denne och låst in telefonen?

En sådan situation är ju förlorad redan på förhand. Varför inte komma överens med eleven att den får slutföra det den håller på med på telefonen och därefter lägga ifrån sig den? Eller varför förbereder man inte eleven på att den får ha mobilen i 5 minuter till, för att sedan fortsätta med skoluppgifterna? Eller varför avleder man inte eleven till att strunta i telefonen och istället intressera sig för vad läraren säger eller vad som händer i klassrummet. Eller varför låter man inte eleven få ta en paus och gå ut en stund? Och om ingen pragmatisk lösning skulle fungera; varför väljer man inte då att låta eleven sitta där med sin mobil? Istället skall läraren (som dessutom var gravid) avbryta undervisningen och slåss med näbbar och klor mot eleven - för att "lösa ett problem" som bara kommer att bli ett ännu större problem!? Här är det väldigt tydligt att om skolan hade använt sig av ett mer rimligt och pedagogiskt förhållningssätt, så hade denna läraren sluppit att utsättas för våld...och fått behålla sitt barn!
Senast redigerad av Haaaaag 2025-01-07 kl. 18:26.
Citera
2025-01-07, 18:22
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Det är ett barn efter att det fötts, punkt. Att benämna foster som barn är en taktik från anti-abort förespråkarna med new speak för att ändra folks uppfattning på ett undermedvetet plan.

Låter snarare som att du tillämpar abortförespråkares handbok istället för att våga tänka själv och ifrågasätta gammal data!
Citera
2025-01-07, 18:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Detta är bland det värsta jag har läst på länge.

Damp-ungen blir arg när hans mobil låses in. Då sparkar han en lärare i magen vilket resulterar i att bebisen dör.

Någon som vet var detta hände?

Vilka är föräldrarna till gm?

Lämpligt straff?

https://www.instagram.com/reel/DEhj8CNKGYM/?igsh=MTdrNzVtOHd4b3Rydg==

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skolpersonal-blev-sparkad-i-magen-av-lagstadieelev-fick-missfall
Vilket u-land hände detta i? Liksom jag vill inte ha tillbaka tiden då lärarna svängde med hästpiskan, men ändå. Något mittemellan borde fungera...
Citera
2025-01-07, 18:26
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Det berörde mig. Så fruktansvärt. Har ingen lösning, men sänder en tanke till denna arma kvinna och hennes man.
Citera
2025-01-07, 18:27
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Och så undrar de varför människor inte vill arbeta som lärare.

Nackskott på sociopaten, han kommer bara ställa till mer problem i framtiden.
Dela den här nyheten med kvinnor ni känner - sånt här borde få t.o.m. blödiga vänsterluder att tänka till lite.
De flesta kvinnor jag känner skulle när det kommer till kritan känna mer empati för mördarungen.
Citera
2025-01-07, 18:32
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Låter snarare som att du tillämpar abortförespråkares handbok istället för att våga tänka själv och ifrågasätta gammal data!

Abortförespråkare

Du menar normalbegåvade människor?

Världen behöver fler aborter, inte färre.
95% av graviditeterna i Mellanöstern och Afrika borde aborteras.
Citera
2025-01-07, 18:32
Medlem
Maureliuss avatar
Den här gången skyllde man inte ens på socioekonomiska orsaker utan kulturella!

Intressant att feministföknarna visar tendens av att börja förstå, så smått!

Tyvärr är det fortfarande ljusår innan man vågar släppa sargen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in