2025-01-06, 02:02
Medlem
Mitt första besök på KFC var första gången jag var i USA och då Miami 1988, hade inte en aning om vad det var för ställe då. Otroligt saftig och god kyckling som jag blev helt tagen av! Andra gången var 2002 på Mallorca, men då var det torr tråkig mat. Har därför inte provet det i Sverige men varit på väg flera gånger.
Citera
2025-01-06, 16:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Mitt första besök på KFC var första gången jag var i USA och då Miami 1988, hade inte en aning om vad det var för ställe då. Otroligt saftig och god kyckling som jag blev helt tagen av! Andra gången var 2002 på Mallorca, men då var det torr tråkig mat. Har därför inte provet det i Sverige men varit på väg flera gånger.

Snabbmaten i sverige är extremt dålig jämfört med usa eller andra länder. Så förvänta dig inte att det kommer smaka gott här om det gör i usa typ.

Kfc i sverige kan vara bland det sämsta av alla snabbmatställen och då pratar vi inte ens om priset
Citera
2025-01-07, 10:29
Medlem
DIEXELs avatar
Kan svenska KFC sluta vara så jävla tråkiga? Hade svenska KFC de där potatisklyftorna, som USA hade fram tills några år sen, och Pot Pie så hade jag kunnat åka dit och äta där.
Citera
2025-01-07, 10:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur länge tror ni KFC kommer att finnas kvar, Man ser inte så mycket folk på deras restauranger numera
eller har alla börjat med Fodora & beställer hem maten istället
Folk har nog tröttnat på att KFC's retarderade personal alltid gör fel med beställningarna. Senast jag var där så kom varenda kund tillbaks till kassan och klagade över felpackade beställningar.
Citera
2025-01-07, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Kan svenska KFC sluta vara så jävla tråkiga? Hade svenska KFC de där potatisklyftorna, som USA hade fram tills några år sen, och Pot Pie så hade jag kunnat åka dit och äta där.
alltså KFC's pommes är ju tveklöst de absolut tråkigaste av alla de stora snabbmatskedjorna

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Folk har nog tröttnat på att KFC's retarderade personal alltid gör fel med beställningarna. Senast jag var där så kom varenda kund tillbaks till kassan och klagade över felpackade beställningar.
jag har helt slutat beställa något extra (t.ex. chili cheese eller dylikt) för de gör *alltid* fel.
sist försökte jag byta pommesen mot en majskolv, den var iskall direkt från kylen
Citera
2025-01-07, 12:07
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
alltså KFC's pommes är ju tveklöst de absolut tråkigaste av alla de stora snabbmatskedjorna

Ja varför lansera en ny snabbmatskedja i Sverige och välja pommes som alla andra har? Här hade de ett gyllene läge att göra något nytt.
Citera
2025-01-07, 17:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Det låter ju rätt bedrövligt, speciellt idag många bråttas med dålig lönsamhet så vet inte hur cheferna driver dom dära kfc ställena.... bättre dom stänger igen helt.

Man får bättre mat och service på grillen runt hörnet än nån random kfc
Citera
2025-01-07, 17:29
Medlem
kfc farsta bland det snuskigaste skiten jag nånsin ätit.
Citera
2025-01-07, 18:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det låter ju rätt bedrövligt, speciellt idag många bråttas med dålig lönsamhet så vet inte hur cheferna driver dom dära kfc ställena....
Som allt annat amerikanskt så drivs de av huvudmottot "Fuck the Worker", vilket medför att personalen är lågavlönad, lågkvalificerad och lågmotiverad.
Mycket "afrikansk kultur" i deras kök och kassor. Jag har aldrig sett en vit jobba där..
Citera
2025-01-14, 17:03
Medlem
CygneRouges avatar
Provade så KFC i Uppsala.

Inte dåligt men inget speciellt som drar.

Kycklingburgare med grövre panering och bättre kryddning än MaxDonalds. Riktigt dålig pommes.

Kanske provar något annat på menyn nån annan gång, men har inga högre förhoppningar.
Citera
2025-01-14, 21:54
Medlem
OdCaBos avatar
Hade några bekanta från Japan på besök, dom hälsar att "det är precis som i Japan" och "äntligen har ni det i Sverige" typ.

Så det är väl inte helt antingen eller. Europas något trista kfc-utbud plus det vanliga att det varierar från restaurang till restaurang. Precis som i alla andra länder.
Citera
2025-01-15, 00:25
Medlem
Bertil85s avatar
var på den i göteborg, ganska häftiga lokaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in