2025-01-06, 11:38
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nej bara sanningen. Jag har bara förklarat för dig att jag kan jobba hemifrån också, gjorde det idag faktiskt.
Det som faktiskt roar mig (ja faktiskt är det så) att när alla elitiska program-utvecklare inte får som de vill genom antingen respekt eller får jobba hemma så blir de sura. Tycker det är så otroligt barnsligt, ni ska faktiskt föreställa vuxna professionella människor. Ni verkar inte förstå själva hur ni gör bort er.

Nej det enda som är barnsligt är ditt jävla gnäll och förakt för andra yrkesgruppers sätt att jobba och lägga upp sitt arbete.
Citera
2025-01-06, 11:39
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varför skulle alla jobba hemifrån enbart pga det faktum att det existerar folk som jobbar effektivare hemma? Mycket märklig slutledning.

Sen fanns det ju inte riktigt samma möjligheter att jobba hemifrån på sextiotalet heller. Som du säkert förstår har internet ändrat förutsättningarna för det ganska mycket.
Det är väl just den där myten om att 'jag jobbar mera effektivt hemma' som ni envist upprepar. Som jag sa tidigare; kan du inte jobba effektivt på kontor med andra människor så är det fel på dig.
Citera
2025-01-06, 11:42
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej det enda som är barnsligt är ditt jävla gnäll och förakt för andra yrkesgruppers sätt att jobba och lägga upp sitt arbete.
Jag har sett på nära håll hur din yrkesgrupp beter sig. Jag var alltså en av de där jävla projektledarna som ni alla hatar eftersom de kräver resultat.
Citera
2025-01-06, 11:48
Medlem
Citat:
Nej bara sanningen. Jag har bara förklarat för dig att jag kan jobba hemifrån också, gjorde det idag faktiskt.
Det som faktiskt roar mig (ja faktiskt är det så) att när alla elitiska program-utvecklare inte får som de vill genom antingen respekt eller får jobba hemma så blir de sura. Tycker det är så otroligt barnsligt, ni ska faktiskt föreställa vuxna professionella människor. Ni verkar inte förstå själva hur ni gör bort er.
Är det så att du tycker att alla ska vara på sina arbetsplatser för att du trivs bäst på din arbetsplats?
Citera
2025-01-06, 11:50
Avslutad
Citat:
Det är väl just den där myten om att 'jag jobbar mera effektivt hemma' som ni envist upprepar. Som jag sa tidigare; kan du inte jobba effektivt på kontor med andra människor så är det fel på dig.
Låt oss för diskussionens skull anta att du har rätt i att det är något fel på alla som arbetar effektivare hemma än på kontor. Vad spelar det för roll?
Senast redigerad av SvenHelsing 2025-01-06 kl. 11:54.
Citera
2025-01-06, 11:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag har sett på nära håll hur din yrkesgrupp beter sig. Jag var alltså en av de där jävla projektledarna som ni alla hatar eftersom de kräver resultat.

Just det, dra den om rödluvan och vargen också.

Du får grina hur mycket du vill, jag kan välja både förmåner och höga löner när jag förhandlar mina anställningsvillkor, och det finns ingenting du kan göra åt det.

Jag förstår att det måste vara tufft för en person med din uppblåsta självbild att det finns personer som har möjlighet att förhandla fram betydligt bättre förmåner än du någonsin skulle kunna göra.

Vad det gäller att leverera resultat. Vår lönenivå talar sitt tydliga språk gällande det...
Senast redigerad av guderi 2025-01-06 kl. 12:02.
Citera
2025-01-06, 13:15
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Dom som har jobb man inte kan jobba hemifrån med då? Som måste gå upp tidigare och åka till arbetsplatsen?
Som alltså förlorar t.ex 2 timmar i resväg varje dag som inte är betald?

Har en vän som jobbar hemifrån. Han jobbar väll aktivt 2 timmar om dagen, resten av tiden spelar han datorspel.
Han får alltså betalt för att sitta och spela under arbetstid medan andra vänner står och sliter på byggen.

Byt jobb säger ni, men nån måste endå vara på den arbetsplatsen.

Nej, obligatorisk närvaro på alla jobb är mina 10 cent.
jo tjena byggubbar sliter, varför har vi då bostadsbrist i landet? varför är alla nya hus skitfula monster? varför är tvärbanan försenad? varför smäller de upp byggstängsel höger och vänster fast det inte byggs? byggarbetare är sveriges parasiter, de är fan värre än vägsaltsverket
Citera
2025-01-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Jag? Jag lider absolut inte, har det mycket bättre men tycker det är fel att jobba 20, spela 80 och få betalt för 100%. Är det så svårt att förstå gör du bättre i att inte kommentera.

Exakt, avundsjuka. Det är fel att någon annan inte behöver jobba/lida som du och ändå få betalt som du.
Är det svårt att förstå ställ dig framför en spegel och se avundsjukans ansikte.
Citera
2025-01-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
jo tjena byggubbar sliter, varför har vi då bostadsbrist i landet? varför är alla nya hus skitfula monster? varför är tvärbanan försenad? varför smäller de upp byggstängsel höger och vänster fast det inte byggs? byggarbetare är sveriges parasiter, de är fan värre än vägsaltsverket

Det är ju inte mycket, om något, av det du räknar upp som ligger inom byggjobbarnas kontroll?

De bestämmer inte vad som ska byggas, var det ska byggas, hur det som byggs ska se ut, när det ska byggas eller hur det ska byggas.

En byggherre beställer ett bygge, en arkitekt hur det ska se ut, ingenjörer tar fram byggnormer, kommuntjänstemän detaljplaner och bygglov.
Byggjobbarnas bara bygger det som ska byggas.
Citera
2025-01-07, 01:48
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Just det, dra den om rödluvan och vargen också.

Du får grina hur mycket du vill, jag kan välja både förmåner och höga löner när jag förhandlar mina anställningsvillkor, och det finns ingenting du kan göra åt det.

Jag förstår att det måste vara tufft för en person med din uppblåsta självbild att det finns personer som har möjlighet att förhandla fram betydligt bättre förmåner än du någonsin skulle kunna göra.

Vad det gäller att leverera resultat. Vår lönenivå talar sitt tydliga språk gällande det...
Ingen som gråter här, jag är bara glad att jag inte behöver jobba med småungar länge. OCH jag har bättre betalt än någonsin OCH jag kan faktiskt jobba hemifrån också. Men poängen är att jag behövde inte förhandla om det. Jag betedde mig inte som en bortskämd barnunge över detta och om de skulle ändra bestämmelserna, inga problem (till skillnad mot dig som då skulle skrika och sparka och söka nytt jobb). Ha det så kul. Varje gång du postar så förlorar du lite mer respekt.
Citera
2025-01-07, 03:20
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ingen som gråter här, jag är bara glad att jag inte behöver jobba med småungar länge. OCH jag har bättre betalt än någonsin OCH jag kan faktiskt jobba hemifrån också. Men poängen är att jag behövde inte förhandla om det. Jag betedde mig inte som en bortskämd barnunge över detta och om de skulle ändra bestämmelserna, inga problem (till skillnad mot dig som då skulle skrika och sparka och söka nytt jobb). Ha det så kul. Varje gång du postar så förlorar du lite mer respekt.

Går du frivilligt ner i lön och tar bort semesterdagar också om din arbetsgivare skulle ändra bestämmelser om det?

Att förhandla löner och förmåner med en arbetsgivare är inte att bete sig som en bortskämd barnunge, jag är tjänsteman och säljer mina tjänster till min arbetsgivare. Dessa tjänster har ett pris som jag förhandlar med arbetsgivaren och sedan kommer vi överens om vad som gäller. Du lever i en gammal värld där arbetstagare ska stå med mössan i hand och acceptera och vara tacksam oavsett vad de får av sin arbetsgivare, kanske dags att komma in i nutiden, saker och ting förändras i snabb takt.
Senast redigerad av guderi 2025-01-07 kl. 03:26.
Citera
2025-01-07, 07:14
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Går du frivilligt ner i lön och tar bort semesterdagar också om din arbetsgivare skulle ändra bestämmelser om det?
Självklart inte.

Citat:
Att förhandla löner och förmåner med en arbetsgivare är inte att bete sig som en bortskämd barnunge, jag är tjänsteman och säljer mina tjänster till min arbetsgivare. Dessa tjänster har ett pris som jag förhandlar med arbetsgivaren och sedan kommer vi överens om vad som gäller.
DUH! Det är precis vad alla som arbetar gör, du är inte ett dugg speciell på det viset.
'Tjänsteman'...hmmm...och jag som trodde du var en kodråtta. Jag får be om ursäkt då. Eller är tjänsteman bara ett annat ord för samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in