2025-01-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Sara är ansvarig för de som blir utav publikationen. Alla käglor som faller pga publikationen är således hennes ansvar. Inget skit om att det är 40 personer som bowlar på hennes bana eller något annat skit.

Allt som sker pga publikationen är HENNES ansvar, vid det här laget känner hon till de risker och händelser som sker och kan således anpassa sitt egna sätt agera för att förändra utkomsten.

Det är inte som att de kör varierat innehåll, det är monotont och hon har därför stora möjligheter att påverka utkomsten. Något hon inte vill och skrattar åt tanken.

Sara kastar sitt klot och vet exakt vilka käglor som kommer att falla. Hon vet exakt vad hennes och deras agerande kommer att leda till.

Hon kan justera om sitt kast, lägga skruv på klotet eller sätta upp räcken.
De har mängder med möjligheter att anpassa SITT agerande.
Att säga "Det är trist att de får utstå misshandel, hot eller annat. Vilket inte är vårat ansvar" Det är ju deras artikel som orsakat denna skada. Oavsett indirekt eller direkt.

De öppnar en dörr och gör det möjligt för efterkommande saker att ske, de släpper in folk och blir förvånade att saker går sönder eller blir stulna.

Om du hyr en lokal och bjuder in en mängd okända människor och lokalen blir totalt vandaliserad. Du har dock inte varit delaktig i förstörelsen. Vem är det som är ansvarig för de skador som skett herr bertil?
Det är 100% hennes och hennes medbrottslingars ansvar. Däremot tror jag du kommer att bli förvånad om du förväntar dig en fällande dom mot henne. I det här landet straffas ingen som begår övergrepp i det godas tjänst. Särskilt inte när de själva får bestämma vad som är det goda. Vem som helst som tittar på det utan skygglappar, fattar att syftet är att skada.
Senast redigerad av reservkonto1234 2025-01-06 kl. 19:50.
Citera
2025-01-06, 20:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det finns säkert flera som inte skulle överfalla någon.
Men det finns endel trasiga småflickor ute på nätet och i verkligheten
Det är ju sådana som de skulle kunna fiska upp, och när de nu visar att de verkligen är beredda att träffas.
Så räcker det väldigt långt för mig.
Vem ska skydda dom flickorna?
Och några har varit riktigt sjuka utan någon empati, så just nu ser jag att dumpen är bättre än ingenting

Vi får hoppas på att lagarna ändras och att polisen får börja att jobba som dumpen gör
Och att de då lagförs för försök till våldtäkt av barn
Ja några av gäddorna blev extra ivriga när barnet berättade att det var på rymmen från HVB-hem.
Alltså ett lätt byte för gäddan som får syn på något litet och skadat.
Vore bra om alla som inte läser vad gäddorna skriver gör det för att få en bättre uppfattning vad det är för människor.
Senast redigerad av MeggieCleary 2025-01-06 kl. 20:12.
Citera
2025-01-06, 21:05
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja några av gäddorna blev extra ivriga när barnet berättade att det var på rymmen från HVB-hem.
Vore bra om alla som inte läser vad gäddorna skriver gör det för att få en bättre uppfattning vad det är för människor.
Fast du vet inte, flickorna och pojkarna skriver att de gjort det tidigare och det kan vara detta som gör männen säkrare, och att de dessutom förklarade att de gillade det. Då kan någon så klart bli mer villig till sex.
Citera
2025-01-06, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Sorry men var du tvungen att i två efter varandra följande inlägg först säga att "vad lagen säger spelar ingen roll" och sedan "det är vad som står i lagen som spelar roll"?

Oavsett hur man ser på dina argument eller ståndpunkter så blir det svårt att ta dig på allvar då.

Jag vet att autister fastnar i småsaker.
Så fundera inte mer på det
Citera
2025-01-06, 21:11
Medlem
entilllirares avatar
Traumat verkar inte lösa sig för Nilsson och Sjöberg efter 560 försök? "Repetition Compulsion" läser jag att det kallas. Ändra sin historia genom att göra om situationer. Hur många till uthängningar behövs?

Finns många terapeuter runt dem som borde kunna poola ihop. Hon Stella, livscoachen på Impulskollen och några av häxorna i facebookgruppen kan väl skissa på en behandlingplan som typ leder bort dem från externalisering och attack.
Citera
2025-01-06, 21:13
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Jag vet att autister fastnar i småsaker.
Så fundera inte mer på det

Jag tycker att vi ska värna om rättstaten och också även inte heller värna om rättstatsidealet med, också.

Jag är inte född autist, fick kämpa för det, men det funkade tydligen.
Citera
2025-01-06, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jag precis de är helt hänsynslösa
En normal man hade fått ont i magen och velat att hjälpa henne.

Det är ju sådana flickor som de faktiskt kan få tag på.
Det är ju därför som man låter lite otrevlig ibland, de är riktigt smutsiga människor
Citera
2025-01-06, 21:22
Avslutad
Citat:
Jag tycker att vi ska värna om rättstaten och också även inte heller värna om rättstatsidealet med, också.

Jag är inte född autist, fick kämpa för det, men det funkade tydligen.

När inte rättsstaten fungerar som den ska så får man ta till andra metoder.
Men som jag sa hoppas att lagarna ändras och att då polisen får göra dumpens arbete.
Och att de ist döms för försök till våldtäkt av barn
Citera
2025-01-06, 21:59
Medlem
AEggkartongens avatar
Undrar hur mycket Patrik och Sara tittar i gäddtråden, det är galet tydligt där att självmord hejjas på och att vissa engagerar sig i att föra statistik över diverse närstående, vilka som flyttat eller skiljt sig osv.

Även om det förmodligen inte är standard-dumplingar så känns det väldigt långt ifrån det här med att skydda barn.
Citera
2025-01-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Min egna grej för att skydda barn består i att motverka Dumpen. Dumpen sexualiserar upp män genom sitt fiskande, får de att tro fjortisar är sugna på dem, och tankar etableras som de har mycket svårt att bli av med. Och vad leder det till, i förlängningen??

Så alla är offer för andras påverkan och vimsar omkring här på jorden utan eget ansvar?

Svar: Nej. Det är du som är en filosofisk härdsmälta utan psykologikunskaper. Bristen hos gäddorna sitter i deras empatistörning och bristande impulskontroll, inte i att de saknar egen vilja.

Vad är det förresten för människosyn att tro att ens medmänniskor inte agerar utifrån egen agens?
Citera
Bannlyst
Citat:
Undrar hur mycket Patrik och Sara tittar i gäddtråden, det är galet tydligt där att självmord hejjas på och att vissa engagerar sig i att föra statistik över diverse närstående, vilka som flyttat eller skiljt sig osv.

Även om det förmodligen inte är standard-dumplingar så känns det väldigt långt ifrån det här med att skydda barn.

Låter som du borde ta dig ett studiebesök in på Dirigentens häxjaktskanal. Gäddtråden är som ett kyrkligt symöte i jämförelse. På häxjaktskanalen får Dirigenten och Lustmörderskan helt fria händer. Då dom är både grundare och superadmins med handplockade moderötter.
Citera
Medlem
Citat:
Vilka oskyldiga har hängts ut?
Man kan inte tänka på vad som är bäst för en förövare.
Jag ser dem som våldtäksmän och många barnfamiljer vill veta om det finns några i sin närhet
Dom som inte är uthängda då? Dom som blivit konfronterade o inte blivit publicerade? Du tror väl inte att alla e publicerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in