2025-01-05, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaC75
Målar ut sig som kunnig? Eh.. knappast. Isåfall måste man ha något lägre intelligensnivå om man lyssnar på hennes sörja. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att allt hon säger är ju grejer hon googlat fram och bara typ läst på. Kan inte påstå att hon verkar kunnig inom Me.
HON målar ut sig själv som väldigt kunnig. Hon upprepar det ofta, och andra med ME som säger nåt annat än hon blockas och tystas. Att hon i själva verket inte är så kunnig som hon påstår är en annan sak. Men eftersom ME är en ofta misstrodd diagnos så är det negativt för hela patientgruppen att den första och/eller största kontakt många har med sjukdomen är någon vars hälsoproblem troligen mest beror på annat och som ger en missvisande bild av hur det är. Det ger de som misstror ME vatten på sin kvarn.
Citera
2025-01-06, 15:58
Bannlyst
Att ha ME betyder inte att man måste sitta i rullstol hela tiden. Det kan vara ett hjälpmedel för de som har det
Citera
2025-01-06, 16:54
Medlem
zombie-nations avatar
Att göra Tiktok för CFS/ME är dömt att misslyckas. Den plattformen vill ha action och då visar man hur jobbigt allt är. Vilket får till följd att folk tror att man gör det med lätthet. Hur visar man trötthet med kroppen? De verkar göra massor varje dag. Har kronisk trötthet som inte är CFS/ME och jag kanske borde filmat mig medan jag sov i 14 timmar utan en chans att komma upp. Släpade mig upp och gick ut med hunden. Vilar för att ha ork att laga lite mat. Bra content? LoL.
Citera
2025-01-06, 17:17
Medlem
Citat:
Har ju hittat en annan tjej nu som verkar gå i deras fotspår…tror hon kollar sig maacesi. Hon vill nu utredas för Me. Att döma av hennes videos verka det inte vara Me. Bipolär möjligtvis.

Maacesi är lik dem andra "ME kändisar" på TikTok😆Överviktig , småelak i sina svar , gillar visa olika outfits och boobsen .
Kolla klädseln hon valde ha på sin farmors 90 års kalas 🤣

Vad hette tjejen som filmar sina kramper?
Det va också helt galet och kändes som dålig skådespeleri.
Citera
2025-01-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Maacesi är lik dem andra "ME kändisar" på TikTok😆Överviktig , småelak i sina svar , gillar visa olika outfits och boobsen .
Kolla klädseln hon valde ha på sin farmors 90 års kalas 🤣

Vad hette tjejen som filmar sina kramper?
Det va också helt galet och kändes som dålig skådespeleri.
Kolla in hon också som har MASSA diagnoser. Hon kan inte ens lämna hemmet pga nån kräkfobi. Hon är typ sjukpensionär vid 30 års ålder!! Heter steph*ni *uno
Minsta lilla du frågor som känns obekväm så blockas du. Misstänker någon fobisk personlighetsstörning.

Hon som krampar kallar väl sig Norre eller nåt? Nu helt plötsligt krampar hon inte längre. Men har fått en ny diagnos. Hon är tydligen bipolär nu också 🤦‍♀️
Fattar inte hur man kan filma sina kramper och lägga ut på TikTok.
Citera
2025-01-06, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att göra Tiktok för CFS/ME är dömt att misslyckas. Den plattformen vill ha action och då visar man hur jobbigt allt är. Vilket får till följd att folk tror att man gör det med lätthet. Hur visar man trötthet med kroppen? De verkar göra massor varje dag. Har kronisk trötthet som inte är CFS/ME och jag kanske borde filmat mig medan jag sov i 14 timmar utan en chans att komma upp. Släpade mig upp och gick ut med hunden. Vilar för att ha ork att laga lite mat. Bra content? LoL.
Att säga sig ha svår ME och ha en kanal för att utbilda och informera om ME är också kontraproduktivt för har man svår ME orkar man inte driva något sådant.
Citera
2025-01-06, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Att ha ME betyder inte att man måste sitta i rullstol hela tiden. Det kan vara ett hjälpmedel för de som har det
Apropå vad skriver du detta?
Citera
2025-01-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Att säga sig ha svår ME och ha en kanal för att utbilda och informera om ME är också kontraproduktivt för har man svår ME orkar man inte driva något sådant.
Men om man tror att hon kan utbilda och informera, ja då har man inte alla hästar i stallet… intelligensnivån hos henne lyser ju rött igenom så är man hyfsad någorlunda funtad så fattar man ju att hon inte verkar ha någon aning om vad hon svamlar om 🙂
Citera
2025-01-06, 17:32
Bannlyst
Citat:
Apropå vad skriver du detta?
Första inlägget
Citera
2025-01-06, 20:18
Avslutad
Citat:
Men om man tror att hon kan utbilda och informera, ja då har man inte alla hästar i stallet… intelligensnivån hos henne lyser ju rött igenom så är man hyfsad någorlunda funtad så fattar man ju att hon inte verkar ha någon aning om vad hon svamlar om 🙂
Enligt henne så är problemet att folk missförstår. Inte att hon säger nåt fel.
Citera
2025-01-06, 20:52
Medlem
Citat:
Enligt henne så är problemet att folk missförstår. Inte att hon säger nåt fel.
Felpost
Citera
2025-01-06, 21:11
Medlem
Citat:
Kolla in hon också som har MASSA diagnoser. Hon kan inte ens lämna hemmet pga nån kräkfobi. Hon är typ sjukpensionär vid 30 års ålder!! Heter steph*ni *uno
Minsta lilla du frågor som känns obekväm så blockas du. Misstänker någon fobisk personlighetsstörning.

Hon som krampar kallar väl sig Norre eller nåt? Nu helt plötsligt krampar hon inte längre. Men har fått en ny diagnos. Hon är tydligen bipolär nu också 🤦‍♀️
Fattar inte hur man kan filma sina kramper och lägga ut på TikTok.

Är Steph*ni tjejen som inte kan bajsa?🫣
Hittade Norre och som du skrev har hon slutat krampa av någon anledning.
Har alltid undrat varför hon la snus i munnen innan kramp attacken 🙄

Verkligen märkliga saker folk lägger ut på sociala medier....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in