Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Är det bara jag som tycker att bloggen blivit ännu tråkigare? Även om hon mellan varven berättar lite om vardagen och lägger ut bilder på henne och barnen känns det så opersonligt på något sätt och så materialistiskt. Det är så mycket prat om prylar och vad hon äter.
Detta verkar vara trenden bland influencers överlag. Det blir allt svårare att relatera till dessa människor och många framstår som out of touch. Vilken människa med ett heltidsjobb och normalt liv har tid att spendera flera timmar varje dag med att tvätta och städa? Sedan vet jag inte hur lyckat det är med rabattkoder när många kämpar med ekonomin.
I Gabriellas fall är det också tydligt att hon knappt träffar utomstående människor och därmed skriver om samma saker - år ut och år in. Lägg till att hon inte verkar ha några intressen förutom att styrketräna, städa, inredning och vara mamma. Varken hon eller bloggen utvecklas och det är tråkigt att läsa om samma saker.
Sedan kan hon också berätta var hon köper sina nya prylar och vad de kostar. Tänker bl.a. på hennes nya handdukar, ”amningsväska” och barnkläder

men det kanske är en strategi för att få mer interaktioner med följarna? Oavsett vad är det ett beteende som stör mig.