Citat:
Ursprungligen postat av
MaeWest
Antagligen de där gångerna som det påstods att Pia Pissfitta har varit "empatisk"...
Efter att ha följt henne flera år har jag aldrig sett henne vara empatisk. En gång hörde jag henne säga att hon varit tacksam, när hon fick sova hos den unga tjejen som hon försökte våldföra sig på under natten. Då hade hon gett tjejens kompis 200kr till biljetter som tack, men någon dag senare hällde hon i sig en flaska vin och gormade om hur arg hon var för att hon inte fått tillbaka pengarna.
Sympatisk är inte något man förknippar Pia med, förutom när hon vill ha något. Då är det synd om henne och hon kan även gråta för att få sympatier och det verkar lyckats under många år - folk har tyckt synd om henne. När någon fallit för det har hon strax efter kastat personen under bussen och berättat vad hon egentligen tycker om andra människor och vilka losers det är.
Jag önskar inte att hon blir skadad eller trillar av pinnen som hon önskar andra, jag önskar att Pia skulle få hjälp. Inte för att jag har sympatier med henne, utan för jag tycker synd om alla som råkar ut för henne. Hon lämnar bara förödelse och skada hos alla - oavsett om det är någon hon stöter på flyktigt eller sina egna barn. Hon skulle gärna få bli inlåst på obestämd tid där hon kan nyktra till, få mediciner som gör henne mer zombielik så hon slutar ställa till oreda för andra. Hon är en tickande bomb att ha gåendes längs Stockholms gator. Hon är en genuint vidrig person, blir hon en bättre människa efter tillnyktring och vård kan hon väl få släppas ut i samhället igen i framtiden men just nu hör hon fan inte hemma där.