Citat:
Ursprungligen postat av
Bigpox
Ormstad kom med många slutsatser. Den som har tillgång till däem kan läsa en rätt fantastisk historia från sid 119. I kort var de fyra rättsläkare på konferens i England. Ormstad som kände till misstankarna mot Teet (vilket Rajs som också var med inte gjorde då) agerade privatdetektiv och rapporterade att Teet hade agerat så misstänkt till Bäckström att han i sin tur kontaktade kollegerna i Oxford för att utröna om det skett något våldsbrott där vid den tiden. Ormstad utvecklade detta vid tingsrättsförhandlingarna.
Att Ormstad var en gigantisk orm i gräset, ska vi inte heller glömma.
Om Ormstad både var informerad om misstankarna mot TH och intrigerade bakom ryggen på Rajs TH och de andra kollegorna, säger det mycket om henne.
Ormstad verkar ha betett sig taktiskt i förhållande till polisen, och jag är säker på att hennes huvudmål var att hamna på rätt sida "sanningen" så att säga.
Jag menar inte sanningen i objektiv mening utan den sanning som polisen, hon och Rajs konstruerade.
Jag vill minnas att hon var hal i förhören, och den skitlöjliga historia hon berättade om TH, var såklart avsedd att skita ner honom.
Hon högg honom i ryggen.
Ormstad påstod att TH betett sig suspekt när han köpte korv. I England. Helt absurt.
Fingranskar man hennes förhör, framstår hon inte i vacker dager, som jag minns det.
Ormstad snickrade också på TH:s galge och kista.