2025-01-06, 00:02
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtosis
Jag är den förste att kritisera svensk narkotikalagstiftning och politik men det verkar som att THC är olagligt punkt slut i Sverige. Se denna artikel https://www.morrislaw.se/en/articles...oil-in-sweden/

Verkar dock vara lite rörigt men det kom en dom från HD som verkade klargöra det hela en del enligt artikeln.

Jämför exempelvis med att odla industrihampa. Om du saknar tillstånd för detta så betraktas det som narkotikaodling oavsett vilken THC-halt industrihampan har (alltså kan röra sig om obefintliga mängder).

Sverige - EU:s Saudiarabien.

Det där gäller enbart CBD-oljan. THC har läkande egenskaper bortsett från att högre mängder ger ett rus. Därför innehåller det 0.3% vilket är standard i hela EU. I Sverige är det dock 0% THC som gäller. Därför fungerar inte oljan som säljs av svenska grossister lika bra. Hybris.

Det spelar ingen roll om man blir hög eller inte. Det är "knark"
Citera
2025-01-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Det där gäller enbart CBD-oljan. THC har läkande egenskaper bortsett från att högre mängder ger ett rus. Därför innehåller det 0.3% vilket är standard i hela EU. I Sverige är det dock 0% THC som gäller. Därför fungerar inte oljan som säljs av svenska grossister lika bra. Hybris.

Det spelar ingen roll om man blir hög eller inte. Det är "knark"

Jo men menar du att det är lagligt att sälja produkter som innehåller THC i Sverige? Som jag förstår det är det lagligt att tex odla industrihampa som har mindre än 0.3% THC men för detta krävs tillstånd. HUr det är med försäljning av produkter annat än CBD-olja som är tillverkade av industrihampa vet jag inte som skulle tippa på att det är strikt reglerat.
Senast redigerad av Kurtosis 2025-01-06 kl. 00:14.
Citera
2025-01-06, 00:18
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Men myndigheter vet ju mycket väl att. under 0.3% är tillåtet, skulle man verkligen ställa till med en sån här circus och slösa resurser när man redan vet att det inte går att bygga ett åtal på?
Ja?

Någon som vet hur det gick för kioskerna i Luleå och Umeå? Misstänker att analysen var negativ därför las allting ner.

Inte konstigt att folk föraktar polisen när dom håller på sådär

Stå på er grabbar!!!
Citera
2025-01-06, 00:41
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Hade först mina tvivel på dina inlägg men är det så sjukt att myndighetsutöveri mynnar ut i totala trakasserier av en helt laglig butik så är vi på nivå bananrepublik.
I Luleå demonstrerade polisen sin makt genom att bryta fingret på den anställde, (allt fångades på film).
Citera
2025-01-06, 00:56
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtosis
Jo men menar du att det är lagligt att sälja produkter som innehåller THC i Sverige? Som jag förstår det är det lagligt att tex odla industrihampa som har mindre än 0.3% THC men för detta krävs tillstånd. HUr det är med försäljning av produkter annat än CBD-olja som är tillverkade av industrihampa vet jag inte som skulle tippa på att det är strikt reglerat.

0.3% gäller i sverige på hampa produkter men just oljan är 0%. För att odla hampa krävs självklart tillstånd, men inte för att sälja produkter som innehåller små mängder THC.

Det är en häxjakt på cannabis i Sverige. Det är så sinnessjukt år 2025.
Senast redigerad av Kapuff 2025-01-06 kl. 01:11.
Citera
2025-01-06, 01:11
Medlem
Malawi-Golds avatar
När det väl legaliseras borde alla cannabisförtryckare straffas, hårt.
Citera
2025-01-06, 03:42
Medlem
Finnj-vels avatar
Helt sjukt hur staten vill att droger ska flöda på gatorna och att alternativet till det ska förbjudas.
Citera
2025-01-06, 06:55
Medlem
Gentss avatar
Något säger mig att butiksägaren har ursprung från mellanöstern.
Citera
2025-01-06, 07:13
Medlem
Är.mest förvånad över att kommunen kan fatta lokala lagar på det här sättet. Och om de kan det borde de ha förbjudit lustgas i samma svep då samma kiosk säljer det.
Citera
2025-01-06, 10:29
Medlem
Sleepdancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Nej. Då hade tidningen skrivit ut mängden.
Nej.
Citera
2025-01-06, 10:41
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdancer
Nej.

Det är klart dom uttrycker sig annorlunda annars. Vinklad media.
Citera
2025-01-06, 12:44
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
JA

Smoketower ä vettskrämda av tillslaget dom fick o vågar ju nu inte sälja ngt nästan.

Igloo fått sin butik tömd 3 ggr o varje gång har beslagen hävts trots hot om åtal.

Vapebutiken har fått sitt beslaget o hotats med åtal för narkotika brott, hävt o nedlagt.

Generalens beslagtagits från både butik o gård trots friande domar o beslag hävts 4 ggr.

Sumpans 2 gång o då de rensade hela butiken som nu återställts förstår man viss mån ägarnas rädsla om förlorade pengar o förföljelse.

Finns mer, rena häxjakten.
De jobbar hårt för att tvinga över kunderna till det lokala gänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in