2025-01-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Kollade också om den och i den sade han att L stulit pengar från hans konto medan han satt inne. Fick mig att fundera på om hon gör samma sak igen nu när han sitter inne.

Han kanske menade att hon använde pengar ifrån hennes konto som han gömt där så inte kronofogden skulle ta dom.

Verkar konstigt om han hade pengar på ett eget konto, kan inte vara några större belopp isåfall.

Tror nog Linnea gladeligen använder Chrippas pengar för tillfället. Eller det är ju inte hans pengar det är kronofogdens pengar.
Citera
2025-01-05, 17:37
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Pratar dom om penningtvätt? Hade för mig dom bara pratade om att få tag i någon som kunde tillhandahålla ett bankkonto.

Ett bankkonto är inget som går att tvätta pengar med, men man kan gömma pengar där som tex kronofogden letar efter. Tror dock inte det är olagligt att gömma pengar ifrån kronofogden.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Nja, inte ordagrant men hon föreslår en person de kan utnyttja. "Han behöver ju pengar"
C säger något om penningtvätt.
L säger " han har ingen koppling till oss. Ingen skulle misstänka honom"

Nu minns jag inte om det var samma tillfälle eller annat tillfälle som C säger " han ska investera 150k åt oss"

Jag har ingen aning om det är olagligt att vägra/ undanhålla pengar från kronofogden, men kan tänkas vara bedrägeri
Citera
2025-01-05, 17:42
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Han kanske menade att hon använde pengar ifrån hennes konto som han gömt där så inte kronofogden skulle ta dom.

Verkar konstigt om han hade pengar på ett eget konto, kan inte vara några större belopp isåfall.

Tror nog Linnea gladeligen använder Chrippas pengar för tillfället. Eller det är ju inte hans pengar det är kronofogdens pengar.
My bad, han sade inte konto.
Det var:
" hon stal pengar från mig medan jag satt häktad"
" dessa pengar har jag inte fått tillbaka"
Citera
2025-01-05, 17:50
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jo men han hade väl begått brott i Spanien?
Om man begår brott I Spanien är det inte alls säkert att Spanien godkänner överföring till eget land.
Blattelitos situation är helt annorlunda mot Chrippas.
Däremot är Spanjorerna riktigt trötta på "gringos" i deras fängelser.
Utlänningar som tar upp plats, tid och arbete för dom
Citera
2025-01-05, 17:59
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Om man begår brott I Spanien är det inte alls säkert att Spanien godkänner överföring till eget land.
Blattelitos situation är helt annorlunda mot Chrippas.
Däremot är Spanjorerna riktigt trötta på "gringos" i deras fängelser.
Utlänningar som tar upp plats, tid och arbete för dom

Ja den kan man inte jämföra med Chrippas pikära situation.
Citera
2025-01-05, 18:27
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Det är helt otroligt. Lika stört med alla som drar upp alla utom Kräftan och Hinken i denna tråd.

Exakt, det ska genast jämföras med andra som har noll med att göra vad åklagaren anklagar kräftisch för, jag tror och hoppas att linneas möjliggörande för kräftisch att hantera svarta pengar genom att utnyttja hinkens bankkort straffar henne själv också, plus alla andra han utnyttjar för egen vinning!
Citera
2025-01-05, 19:23
Medlem
BitterFittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
**** BREAKING NEWS******

Chrippa släpps imorgon på frifot i alicante han och linnea ska ut och käka. Sades precis i hennes stream.

Chrippa fintar som vanligt alla idioter.

Rask,anjo,motvikt,vadärproblemet,jockeboi osv. OCH självklart alla idioter på Flashback.

Var käka dom någon stans?
Citera
2025-01-05, 19:33
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitterFitta
Var käka dom någon stans?

Ingenstans för han är inte släppt.
Citera
2025-01-05, 20:14
Medlem
Citat:
Nja, inte ordagrant men hon föreslår en person de kan utnyttja. "Han behöver ju pengar"
C säger något om penningtvätt.
L säger " han har ingen koppling till oss. Ingen skulle misstänka honom"

Nu minns jag inte om det var samma tillfälle eller annat tillfälle som C säger " han ska investera 150k åt oss"

Jag har ingen aning om det är olagligt att vägra/ undanhålla pengar från kronofogden, men kan tänkas vara bedrägeri

Okey, då skulle jag tro att eko har hittat Chrippas standard rutin med inkommande inkomster eller inkommande kapital ifrån krypto.

Och dom eventuellt bollade någon idé om nya målvakter.
Citera
2025-01-05, 20:15
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Har du ringt och kollat hur Chrippa har det i häkten ännu? Du verkade bekymrad över hans mående för några dagar sedan.

Det har ju fullt upp med som vet allt redan? Bekymrad över att han ska släppas ja, Jag hoppas fanskapet sitter inne flera år så alla får lugn och ro.
Citera
2025-01-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det har ju fullt upp med som vet allt redan? Bekymrad över att han ska släppas ja, Jag hoppas fanskapet sitter inne flera år så alla får lugn och ro.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Men ja jag är lite bekymrad över denna utredning. Åklagaren har varit riktigt kass hittills, och bevis har hamnat på fel ställen.

Men det skall nog mycket till om åklagaren inte lyckas fälla dom misstänkta på några punkter iaf.
Citera
2025-01-05, 20:27
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Men ja jag är lite bekymrad över denna utredning. Åklagaren har varit riktigt kass hittills, och bevis har hamnat på fel ställen.

Men det skall nog mycket till om åklagaren inte lyckas fälla dom misstänkta på några punkter iaf.

Att brotten av döma så bör han åka dit rejält. Men hans brud till psykfall gick ju ut med att han kommer släppas, skulle det stämma då är det helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in