Citat:
Ursprungligen postat av
Hgt7rrifc
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.
Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.
Du har tagit steg ett, vilket är ett gott tecken! Du tror uppenbarligen inte att du är störst, bäst och vackrast, vilket är ett klassiskt misstag många män gör.
Du inser att du har ett problem och vågar be om hjälp med det. Mycket bra!!!! Det finns män som går hela sitt liv utan att våga ve om hjälp med en enda grej. Många män går inte ens till vårdcentralen när de är sjuka.
Och den egenskapen, att våga erkänna sina brister och kunna be om hjälp ligger helt klart i min topp 3 över attraktiva egenskaper hos en man. Så du är redan halvvägs i mål!
Så några tips. Ställ frågor. Snacka inte bara om dig själv, men driv inte heller ett korsförhör med frågor som "har dina barn olika pappor?" och annat privat. Hitta balansen.
Ett klassiskt trick för att vinna över någon är att fråga om hjälp, och det verkar du ju kunna. Om du har en snygg tjej på jobbet som du vill prata med kan du t ex fråga hur skrivaren funkar eller något annat bagatellartat.
När tjejen får lov att hjälpa dig känner hon sig viktig och betydelsefull. Det öppnar upp för annat snack. Börja med något vardagligt, t ex "Den här skrivaren har ju strulat i 5 år. Varför köper de inte bara en ny?"
Försök få henne att skratta. Om hon skrattar åt dina skämt så vet du att hon är intresserad eller åtminstone tycker du är kul att prata med. Prova dig fram. Testa på någon ointressant först, så om du gör bort dig så gör det inget

lycka till!