Citat:
Ursprungligen postat av
HasseDanderyd
Hopplöst att läsa eller skriva i denna tråden, tror det är mitt första inlägg här.
Extremt tjatigt ifrån båda sidorna som stödjer Ryssland och Ukraina. Man kallar bara den andra för diverse öknamn och sprider sitt egna narrativ. Ni har verkligen förpestat tråden.
En fråga dock. Hur kommer det sig att Ukraina skickat 20.000-30.0000 utav sina bästa soldater till Kursk istället för att försvara sitt egna hemland nu när Ryssland verkar ha fått "feeling" där?
Hade man inte haft en större nytta utav sina soldater där?
Finns naturligtvis stora fördelar till att ta kriget till Ryssland. Dels saboteras ju inte den egna infrastrukturen, dels dör inte eventuella egna invånare, dels så blir kriget mer på riktigt för ryssarna om deras eget land drabbas.
Sen har du som nån skrev förhandlingsläge och strategiska fördelar (utan att jag vet den exakta just där). Sen är det ju det där med att man binder upp ryska styrkor. Jag kan bara anta att det är nåt ukraina gynnas av.
Egentligen spelar ju marken man krigar på inre så stor roll så längen ingen eller få bor där.
För områdena ryssland ”tagit” ska ju behållas också. Det kan ju inte flytta dit människor så länge områdena bombas. Så då kan man såklart kriga där kriget gör mest nytta och minst skada. Och för ukraina är det såklart i Ryssland.