Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-10, 22:41
Medlem
Lite drönarattacker i dassriket Ryssland.

Voronezh 👀💥

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1877829470075142179?t=BkoT3mV2COekUS91BSJpBA&s=19
Citera
2025-01-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De har ju i princip nått sitt mål. Så förhoppningsvis är detta galna krig snart över och Zelensky får hitta en ny roll att spela men knappast i Ukrainaz...

Vilka mål har de nått anser du? Att de inte kontrollerar fem oblast fullt ut det är inte att nå sina mål.

Galna krig kan jag hålla med om och allt är Putins fel annars hade ni sluppit kriget.
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-10 kl. 22:44.
Citera
2025-01-10, 22:44
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
De har ju i princip nått sitt mål. Så förhoppningsvis är detta galna krig snart över och Zelensky får hitta en ny roll att spela men knappast i Ukrainaz...
Du är ju helt korkad samt bortom vett & sans..! Putte har deklarerat fyra Ukrainska oblast som evigt ryska och ni har inte ens tagit ett helt av dessa... Sluta med copium, du mår bevisligen inte bra...
Citera
2025-01-10, 22:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det där har ni ju också sagt i flera år!! Åndå har det inte hjälpt Ukraina att ta tillbaka någor av den mark de förlorat! Måste vsra jobbigt att vara er!

Man får ser hur det slutar.., och när.., och främst då hur.

Sedan är det som jag nämnde, är det inte färdigt för Ryssland "per automatik". Utan man sitter i knät på Xi. Den hjälpen är inte gratis.

Medans väst ser det som en nödvändighet att hjälpa Ukraina, man kan inte/vill inte ha Ryssland närmare sig. Man uppfattar ju Ryssland som ett reellt hot. Så Ukraina kommer att få betydligt schystare villkor, likaså har Ukraina blivit helt kurerat ifrån en "romantisk charm" ifrån Ryssland, för gott.
Citera
2025-01-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
! Putte har deklarerat fyra Ukrainska oblast som evigt ryska och ni har inte ens tagit ett helt av dessa... ..
Hur är det med läsförståelsen? Jag skrev ju att de snart uppnått sina mål!
Senast redigerad av Nibiru2011 2025-01-10 kl. 22:49.
Citera
2025-01-10, 22:49
Medlem
Snapcounts avatar
[quote=Nibiru2011|90665238]
Citat:
Du är ju helt korkad samt bortom vett & sans..! Putte har deklarerat fyra Ukrainska oblast som evigt ryska och ni har inte ens tagit ett helt av dessa... Sluta med copium, du mår bevisligen inte bra...[/QUOT]

Var väl två år till, om det då fortsätter i samma takt. Det i sig förutsätter att Ryssland kan fortsätta att "mata maskinen" som tidigare.
Citera
2025-01-10, 22:49
Medlem
[quote=Nibiru2011|90665238]
Citat:
Du är ju helt korkad samt bortom vett & sans..! Putte har deklarerat fyra Ukrainska oblast som evigt ryska och ni har inte ens tagit ett helt av dessa... Sluta med copium, du mår bevisligen inte bra...[/QUOT]

Snart? När de har för bara enbart Donbass oblast över 8000 kvadrakilometer område att ta och de tog runt 4000 kvadratkilometer på hela 2024 det är inte nära alls.

Medans Ukraina tog 1800 kvadrakilometer på några veckor i Kursk och håller nu hälften av det.
Citera
2025-01-10, 22:53
Medlem
Om man får vara lite konspiratoriskt nu så "råkade" det ju läcka uppgifter från Kreml om att Ryssland vill mer eller mindre ta över Belarus.
Detta sammanföll ungefär samtidigt som Putte bad om fredsamtal.

Då är min tanke att putte vill få tillåtelse att annektera Belarus om han lämnar Ukraina ifred och på så vis kunna presentera nån sorts framgång för sina orcher i statsmedia & hoppas på att de köper det utan att bli lynchad.

Men jag kan vara helt ute o cykla där, Putins 5d schack är för avancerat för mig.
Citera
2025-01-10, 22:56
Medlem
Citat:
Det fixar sig nog inom kort..

Vilka mål har de snart nått? Rada upp målen nu som snart är nådda.
Citera
2025-01-10, 22:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Om man får vara lite konspiratoriskt nu så "råkade" det ju läcka uppgifter från Kreml om att Ryssland vill mer eller mindre ta över Belarus.

Då är min tanke att putte vill få tillåtelse att annektera Belarus om han lämnar Ukraina ifred och på så vis kunna presentera nån sorts framgång för sina orcher i statsmedia & hoppas på att de köper det utan att bli lynchad.

Men jag kan vara helt ute o cykla där, Putins 5d schack är för avancerat för mig.

Det låter logiskt. Om då Ukraina bibehåller sin egna självständighet till 100 %, så måste Putin passa på att smida medans "järnet är varmt" och innan krav på demokrati i Vitryssland höjs.

Luka är ju inte lika stark hemma, som Putin är i Ryssland.
Citera
2025-01-10, 22:58
Medlem
Citat:

Ja du cyklar! Låter helt osannolikt att de skulle ge upp Ukraina för Belarus som de redan har extremt goda kontakter med!
Citera
2025-01-10, 22:58
Medlem
Senilixs avatar
Citat:

Möjligt han nöjer sig med Belarus - hur han ska framställa det som seger blir svårt med tanke på hur han frän början motiverat folkmordsinvasionen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in