2025-01-05, 13:41
Medlem
Finns det statistik på om psykopater oftare är bisexuella än genomsnittet av alla män?
Psykopater har begränsade känslor så borde inte det innebära att de problemfritt, precis som islamister, kan straffknulla andra män i röven?

Psykopater tänder på makt - inte så mycket på det motsatta könets kroppsliga egenskaper.

Vet någon mer?

Fokus i tråden bör vara på logiskt resonemang.
Fokus i tråden bör inte vara så mycket på forskning och statistik - alla förstår att det inte finns så mycket data på just denna fråga.
Citera
2025-01-05, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thomasdotter.Holm
Finns det statistik på om psykopater oftare är bisexuella än genomsnittet av alla män?
Psykopater har begränsade känslor så borde inte det innebära att de problemfritt, precis som islamister, kan straffknulla andra män i röven?

Psykopater tänder på makt - inte så mycket på det motsatta könets kroppsliga egenskaper.

Vet någon mer?
Varför skulle någon vilja "spela" homosexuell?
Citera
2025-01-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Varför skulle någon vilja "spela" homosexuell?

En psykopat kan spela vad som helst, om en akt ger honom makt och andra fördelar (t.ex. ekonomiska) så skulle väl det vara en rimlig anledning?
Citera
2025-01-05, 13:45
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:

Vet någon mer?

Jag tror att människor är mer komplexa än det svartvita du beskrivit.
Citera
2025-01-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Jag tror att människor är mer komplexa än det svartvita du beskrivit.

Ja, och? Menar du att komplexiteten är ett argument mot det jag föreslår?
Människans komplexitet är ett faktum alla känner till, och sällan ett argument för eller mot något.

En heterosexuell vanlig man, som inte är psykopat, skulle aldrig i något sammanhang kunna låtsas vara homosexuell och knulla en annan man i röven.
Citera
2025-01-05, 13:47
Bannlyst
Citat:
En psykopat kan spela vad som helst, om en akt ger honom makt och andra fördelar (t.ex. ekonomiska) så skulle väl det vara en rimlig anledning?
Men om det går för honom medan han har sex med en annan man så skulle jag nog säga att han ÄR lite homo.
Detsamma för kvinnor givetvis.
Citera
2025-01-05, 13:51
Medlem
Citat:
Men om det går för honom medan han har sex med en annan man så skulle jag nog säga att han ÄR lite homo.
Detsamma för kvinnor givetvis.

Jag har hört att det är vanligt i fängelser i USA att fångarna straffknullar andra fångar. Psykopater är överrepresenterade i fängelser. Menar du att många där är smyg-homo, eller att de i fängelset har utvecklat en homosexualitet som de inte hade innan de hamnade i fängelset?

Ockhams rakkniv säger mig att korrelationen mellan psykopati och avvikande känslormässigt tändningsmönster i sin "sexualitet" är det enklare svaret. Sex handlar om annat för psykopater, än vad det gör för män som inte är psykopater.
Senast redigerad av Thomasdotter.Holm 2025-01-05 kl. 13:53.
Citera
2025-01-05, 13:55
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ja, och? Menar du att komplexiteten är ett argument mot det jag föreslår?

Jag menar att sexualitet inte är ett binärt val mellan makt och fysisk attraktion som du påstod.

”Psykopater gillar makt så de skiter i tuttar” är ett så urbota barnsligt och slött resonemang att jag skäms för att behöva förklara det för dig.
Citera
2025-01-05, 13:56
Bannlyst
Citat:
Jag har hört att det är vanligt i fängelser i USA att fångarna straffknullar andra fångar. Psykopater är överrepresenterade i fängelser. Menar du att många där är smyg-homo, eller att de i fängelset har utvecklat en homosexualitet som de inte hade innan de hamnade i fängelset?

Ockhams rakkniv säger mig att korrelationen mellan psykopati och avvikande känslormässigt tändningsmönster i sin "sexualitet" är det enklare svaret. Sex handlar om annat för psykopater, än vad det gör för män som inte är psykopater.
Jag tror alla har kapaciteten att gå igång på samma kön om det inte finns annat att välja på.
Jag kan dra ett något krystat exempel ifall du är intresserad?
Citera
2025-01-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Jag menar att sexualitet inte är ett binärt val mellan makt och fysisk attraktion som du påstod.

”Psykopater gillar makt så de skiter i tuttar” är ett så urbota barnsligt och slött resonemang att jag skäms för att behöva förklara det för dig.

Jag föreslog inte att det skulle vara ett binärt val. Jag föreslår bara att rimligtvis borde vara lättare för en psykopat - som är man - att knulla en annan man i röven, trots att psykopaten inte är homosexuell, än vad det är för en heterosexuell man som inte är psykopat.
Citera
2025-01-05, 14:00
Medlem
Citat:
Jag tror alla har kapaciteten att gå igång på samma kön om det inte finns annat att välja på.
Jag kan dra ett något krystat exempel ifall du är intresserad?

Handlar ditt exempel om seriemördare (psykopater) i fängelser som straffknullar andra fångar?
Citera
2025-01-05, 14:04
Bannlyst
Citat:
Handlar ditt exempel om seriemördare (psykopater) i fängelser som straffknullar andra fångar?
Nej det handlar om vad jag personligen har upplevt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in