2025-01-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Hur kan L påstå att allt är nedlagt och att C släpps på fri fot imorgon?
var har hon sagt det?
Citera
2025-01-05, 12:47
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Som jag förstått det så finns det inga häkten i ESP utan bara fängelsen varav där Chrippis befinner sig är det värsta. Såg någon YT serie om en annan stackare som hamnat i samma sits och det var ingen rolig upplevelse, råttorna nattetid var liksom det minsta problemet 😅

I vanliga fall blir man utlämnad efter max 10 dagar men då Chrippa är så smart så valde han att åka dit under juletid och då denna period är helig för katolska ESP så har allt dragit ut på tiden. Gissar att de glömt bort honom och vaknar till först framåt februari.
Det finns häkten i Spanien. Gör man ett brott i Spanien sitter man i häktet I väntan på rättegång. Finns sådana som suttit 3-4 år i häktet då hela systemet maler långsamt där.
Efter rättegång blir man flyttad till fängelse.
Häktet är inte likadant som i Sverige, och kan ofta vara i nära anslutning till fängelset, som t.ex olika byggnader på samma område.

I Chrippas fall då han ska bli överflyttad till Sverige, sitter han troligtvis I häkte.
Båda länder måste godkänna överflyttning för att det ska ske.

Jag skulle säga att häktet kallas "gaol" i talspråk och fängelse är "prisión", men man kan också säga "custodia" om häktet.
I större städer finns det häkte för utlänningar, men inte överallt. Knappast i Alicante.

Spanien har fått kritik för fängelsemiljön och har renoverat endel fängelser, men har inte hunnit med alla än. Häkten är inte prioritet att rusta upp.
Citera
2025-01-05, 12:53
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Hela upplägget är övertydligt ett enda stort lockande till att spela och hans målgrupp är knappast den mogna vuxne, men du kanske tycker det. Lönlöst att diskutera detta vidare med dig helt uppenbart, då du inte inser hur och varför lagar om spel existerar i Svergie. Det blev just rundgång i diskussionen.

Då är vi överens om att vi inte delar samma åsikt.
Jag ifrågasätter syt han riktar in sig till minderåriga och du förutsätter att det är omogna som tittar på honom.

Ha nu en skön söndag!
Citera
2025-01-05, 12:56
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hur går det ihop när hans företag omsätter 1,5 miljon?

Fö alldeles för lite för att ens plocka ut två arbetarlöner till han och Lisen.

Jobbar kameramannen gratis? Eller han kanske får betalt i shout-outs?

Du har sett årsredovisning för 2024?
Citera
2025-01-05, 12:58
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Nä, jag är medveten om varför man skriver barn. Det är endast för stt få det att framstå värre än vad det är.
Vet att han hade 15-åringar som följare på Twitch iaf.
På kick har jag ingen koll på åldern, på följarna.
Citera
2025-01-05, 13:07
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Jag utläser att du tycker att alla som tittar och följer hans spel och själva spelar på grund av honom är alla mogna och anses som vuxna. Bra då vet vi.

Jag säger varken bu eller bä gällande vem som följer honom.
Jag har opponert mig gällande han lurar barn/minderåriga.
Citera
2025-01-05, 13:26
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Vart säger hon de?

Hon har tydligen sagt det i en live, om man kan lita på olika instagram-konton.
Citera
2025-01-05, 13:30
Medlem
Citat:

Jag såg nu, men det kan ju inte vara möjligt? Måste ju bara finnas i linneas fantasivärld, hon verkar ju också leva i film värld som chrippa.
Citera
2025-01-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fup?
En fup har du bara tillgång till om det går vidare till en rättegång. Eftersom Linnea inte samarbetade gick det inte vidare, utan lades ner

Är du trög?

De finns alltid en förundersökning.
Och de finns en där man kan läsa hennes förhör där hon berättar om hans skattebrott, vad han gjort mot henne, sitt barn mm.
Citera
2025-01-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Du har sett årsredovisning för 2024?

På 1,5 miljoner kan man plocka ut ganska bra med pengar

Antingen via utdelning eller
Ca 900.000 innan skatt.
Citera
2025-01-05, 13:37
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Jag såg nu, men det kan ju inte vara möjligt? Måste ju bara finnas i linneas fantasivärld, hon verkar ju också leva i film värld som chrippa.

Tydligen har hon lagt in en text på Twitch också att man inte får nämna C vid namn utan man får bara ställa frågor om "hennes pojkvän".

Om detta stämmer, är det för att modsen är hårda (fast då borde de ju även ta bort frågor om "hennes pojkvän") eller beror det på att Twitch inte ens vill att hans namn figurerar på hennes Twitch, med tanke på hans ban?

Eller har hon skaffat en ny "pojkvän"?

Tankar?

Vad tror ni?
Citera
2025-01-05, 13:43
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:

Citat:

Om hon har sagt det så har hon naturligtvis trollat alla som följer streamen för att kolla om något nytt framkommer.

Det kan man knappast klandra henne för.

Hon får ju extremt mycket hatkommentarer som modsen får arbeta flitigt med att radera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in