2025-01-05, 13:26
Medlem
Rysspacket borde vara krigströtta vid det här laget och sedan så har dom blivit av med massa krigsmaterial kommer nog ta tid bygga upp armén igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Regeringen bara skräms. Krig blir det i Finland och Baltikum före Sverige.
Citera
2025-01-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Usa startade kriget. Dur precis som Putin, en korrumperad kriminell fitta kort och gott.

Enda skillnaden är att Putin kan försvara sig med att han gör det för sitt land.

Judas pengarna som rullar in på ditt konto för varje perverterat inlägg här

Åk hem.till Israel/Kina med dig, du är totalt ovälkommen här
Nej. Putin ville krig. Han fick krig och nu får ryssland betala priset; ingen utom kommunisten i NK vill ha med dem att göra.

Jag är f.ö. hemma. Jag är pursvensk.
Citera
2025-01-05, 13:30
Medlem
Haha kul att se hur anti-nato trollen går igång och målar upp domedagen.

Nej det kommer inte bli nått krig med Ryssland. Ryssen som fattigt U-land har varken resurser eller självmordbenägenheten till att börja kriga mot Nato. Hela Rysslands ekonomi är påväg åt helvete och snart väntar hyperinflation i Ryssland.
Kriget kommer stanna i Ukraina, ett krig som ryssen redan har förlorat och tillslut kommer sluta i vapenvila som mellan "Nord/Syd"-korea.

Ryssland ville kriga och trodde dom kunde ta Ukraina, tji fick dom och där stannar det.
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-01-05 kl. 13:34.
Citera
2025-01-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Nej. Putin ville krig. Han fick krig och nu får ryssland betala priset; ingen utom kommunisten i NK vill ha med dem att göra.

Jag är f.ö. hemma. Jag är pursvensk.
Du är lika svensk som Mohammed nere på hörnet. En äkta svensk ljuger inte och försöker sprida en massa falsk propaganda.

Usa tände gnistan på krutdurken, De erkänner de t.o.m rakt upp och ner med. Fck Europe du vet. Det hela handlar om att Prime:a hela Europa för framtida krig och misär.

Att du försöker förvandla etablerad fakta visar att du antingen sitter på Mossads kontor. Eller i ett kinesiskt bygge.

Du kan glömma att nån här går på eran falska propaganda längre. Ni är ett gäng kriminella svin med noll moral eller omtanke om vanliga människor.
Citera
2025-01-05, 13:36
Medlem
Varför skulle Rysslan anfalla pyttelandet och helt oviktigt land som idiot-Sverige?
Citera
2025-01-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Varför skulle Rysslan anfalla pyttelandet och helt oviktigt land som idiot-Sverige?
För att Usa har sett till det, många verkar tro att Nato kommer hjälpa till om så är fallet. Vilket Usa har sagt att inte kommer göra.

De kommer så klart hjälpa till med naturresurserna efteråt.. Same gameplay om och om igen..
Citera
2025-01-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Du är lika svensk som Mohammed nere på hörnet. En äkta svensk ljuger inte och försöker sprida en massa falsk propaganda.

Usa tände gnistan på krutdurken, De erkänner de t.o.m rakt upp och ner med. Fck Europe du vet. Det hela handlar om att Prime:a hela Europa för framtida krig och misär.

Att du försöker förvandla etablerad fakta visar att du antingen sitter på Mossads kontor. Eller i ett kinesiskt bygge.

Du kan glömma att nån här går på eran falska propaganda längre. Ni är ett gäng kriminella svin med noll moral eller omtanke om vanliga människor.
Svammel. Det är jag som håller mig till sanningen.

Putin startade kriget.
Citera
2025-01-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Därför att det ligger i vägen för deras vidare offensiver.
Citera
2025-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Rysspacket borde vara krigströtta vid det här laget och sedan så har dom blivit av med massa krigsmaterial kommer nog ta tid bygga upp armén igen.

Ja absolut. Putin vill ju dessutom bara ha gamla sovjetrepubliker tillbaka.
Mitt svar var endast till de som tror att Sverige angrips först.
Citera
2025-01-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Okey, men då gissar jag vi är ganska överens i grunden. Det handlar såklart om att undvika framtida krig. Men också för att uppnå det så måste vi stödja Ukraina. Det är det jag menar med att Ukraina visar vägen. De säger nej till ryssen. Nu är det nog. Vi slåss tillbaka och vinner. Våra barnbarn kommer inte behöva leva i fruktan för ryssen.

Men de har ju inte vunnit utan tvärtom förlorat fyra provinser plus Krim?. För att inte tala om alla stupade och sårade och förstörd infrastruktur. Inget annat land vill hamna där.
USA kommer dra tillbaka sitt militära stöd i år eftersom MÖ, Iran och Kina är viktigare att satsa krutet på, och amerikaner sympatiserar inte med förlorare även om de är tappra och beredda att strida till sista man. De vill bara satsa på vinnare.
Viktiga lärdomar att dra för oss i Europa.
Sverige är som tur är inte intressant säkerhetspolitiskt för Ryssland så vi behöver inte hamna där.
Men vi bör rusta för krig och tala om fred. Idag har vi rustat för fred och talar om krig.
Citera
2025-01-05, 13:42
Medlem
Med vänner som USA behöver Sverige inga fiender. Många svenskar har nog inte förstått vad våra politiker ställt till med heller. Hela Nato-processen kommer även bli ihågkommen som väldigt odemokratisk. Demokrati är i slutändan ett ord väst bara använder för att ge sig på u-länder.
Citera
2025-01-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men herregud. Ryzzland har ju inte ens gjort någon allmän mobilisering och inte heller skickat sin "riktiga" militär till Ukraina. Anledningen är den jag tidigare angav.

Ni får läsa på lite och lära er förstå vad som är vad.

Men varför??
Ett världskrig förlorar ju Putin och det vet han. Han vill ju "bara" ha kontroll över gamla sovjetrepubliker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in