2025-01-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är klart det blir tufft men med tiden så hittar dom nog en väg frammåt, jag tycker faktiskt inte det stora problemet är gäddorna och hur dom mår utan hur barnen mår är av betydligt större intresse

Jag vill gärna hoppas att när gäddorna handlingar glömts bort så har rättsstaten fått dom förutsättningar för att kunna ha koll på dessa individer

Det vore naturligt önskvärt om alla personer som ville ha ett jobb kunde få det, att behovet av arbetskraft var större än utbudet så även personer som har svårigheter att få ett jobb kunde få ett men så ser det tyvärr inte ut så

Sen om personer har ett jobb eller ej ser inte jag som ett större problem, det viktiga är att folk har pengar så dom kan försörja sig och det är våra folkvalda politikers roll

Vi har tusentals människor i Sverige som inte har ett arbete och dom klarar av att leva rätt bra trots det, jag tror inte att gäddorna kommer ha svårare med det än andra som inte har ett jobb

Sen kan man naturligtvis vända på det hela, varför är det önskvärt att riskera våra barns framtid och möjligheter till utbildning och jobb genom att låta gäddorna fortsätta tills dom förgripit sig på ett barn?

Du menar dom fiktiva fantasibarnens möjligheter till utbildning och jobb?
Hur såg utsikterna ut för dom innan? Du som verkar spendera en del tid i fantasivärlden har kanske nån prognos du kan dela med oss?
Citera
2025-01-04, 18:36
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Varför snattade Sara så mycket var det ett beroende eller för hon var fattig ?
Sara är helt enkelt kriminell. Snatta är sådant kriminella gör. Kriminella kan inte skilja på rätt och fel så därför snattar de oavsett om de behöver det de snattar eller ej. Att begå brott och leva utanför samhällets normer är det viktigaste för kriminella individer som Sara.
Citera
2025-01-04, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Precis fantasier.
Finns flera vad jag vet som inte har velat komma till nått möte men då hittar ni ju på nån annan anledning varför de ändå är försvarbart, allt i syfte att freakshowen ska få fortsätta

De flesta som tänder på minderåriga har fortfarande en störning i skallen.
Så det är bra att de nu får en möjlighet att söka hjälp.
Sedan så tror jag att många av dem inte kommer att göra det och det verkar att vara få som går att behandla ordentligt.
Så det är bra att de hängs ut så att allmänheten vet vilka det är
Men kan aldrig sätta en sexulbrottsling integriteten före barnens säkerhet
Citera
2025-01-04, 18:58
Medlem
Citat:
Du menar dom fiktiva fantasibarnens möjligheter till utbildning och jobb?
Hur såg utsikterna ut för dom innan? Du som verkar spendera en del tid i fantasivärlden har kanske nån prognos du kan dela med oss?

Det anmäls 2000 fall av utnyttjande av barn för sexuell posering (siffror från 2021)
Menar du att dom är fiktiva?
För att inte tala om alla dom som utsätts för sexuella ofredanden och annan skit
Citera
2025-01-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vi som kommer ihåg hur undanflykterna såg i början vet att det här med anhörigas barn är den sista undanflykten.
I början va det att det va normalt att tända på 14åringar, de ser äldre ut, en man kan inte säga nej när han är kåt, det blir lutande, de mår dåligt.

Samtidigt som vi har sett i andra trådar att vissa här faktiskt tänder på minderåriga.

Det är inte heller så att ”dumpenanhängate” har skrivit att allt med dumpen är bra och att det är den optimala lösningen.

De flesta har skrivit att det är bättre än ingenting och att man hoppas på lagändringar och att de problem som både äldre och yngre kvinnor har fått utstå alldeles för länge äntligen ska tas på ett större allvar

Det är även ni som skriver helt maniskt i den här tråden och skriver 80% inläggen
de består ofta av rena fantasier och div undanflykter

Och sedan så kör ni allt på repit om och om igen och tror att det blir någon fotm av sanning

Jag börjar undra om du bara går in på måfå och citerar första bästa inlägg du hittar när du känner för att dra dina osammanhängande monologer eller om det är nån obehandlad stroke du dras med?
För jag har då aldrig gjort något av ovannämda påståenden.

Så med den logiken skulle vi kunna gå ut och börja skjuta av folk på måfå i utsatta områden för att "bekämpa gängvåldet" för det är ju bättre än att göra ingenting eller hur?

Det är du som gång på gång utger dig för att veta vad gäddorna tänker, vill rädda fantasibarn, siar om vilka brott någon kommer begå i framtiden, samtidigt som du försvarar att dumpen själva sprider BP, uppmanar folk att begå övergrepp på barn, utpressning och förtal. Kanske dags för en realitycheck?

Eller så drar du igång med din sedvanliga one-liner och börjar kalla allt och alla för barnknullare igen
Citera
2025-01-04, 19:41
Avslutad
Citat:
Jag börjar undra om du bara går in på måfå och citerar första bästa inlägg du hittar när du känner för att dra dina osammanhängande monologer eller om det är nån obehandlad stroke du dras med?
För jag har då aldrig gjort något av ovannämda påståenden.

Så med den logiken skulle vi kunna gå ut och börja skjuta av folk på måfå i utsatta områden för att "bekämpa gängvåldet" för det är ju bättre än att göra ingenting eller hur?

Det är du som gång på gång utger dig för att veta vad gäddorna tänker, vill rädda fantasibarn, siar om vilka brott någon kommer begå i framtiden, samtidigt som du försvarar att dumpen själva sprider BP, uppmanar folk att begå övergrepp på barn, utpressning och förtal. Kanske dags för en realitycheck?

Eller så drar du igång med din sedvanliga one-liner och börjar kalla allt och alla för barnknullare igen

Ja vet att även det enklaste är svårt att förstå för dig
Men så ligger det till i de flesta fall
Citera
2025-01-04, 19:53
Medlem
Citat:
Det anmäls 2000 fall av utnyttjande av barn för sexuell posering (siffror från 2021)
För att inte tala om alla dom som utsätts för sexuella ofredanden och annan skit

Jaha det är en ny undersökning som gäller nu? Vad hände med den tidigare som Sara gömde sig bakom, blev det jobbigt när det framkom att 99% av förövarna själva var barn?

Tror den hette Barnahus-undersökningen men hur som helst så tar Anna Hedemo det här med Dumpen-folket hos Publicistklubben och Dumpen blir svarslösa med den nya faktan på bordet för Dumpen blev offside där.
Citera
2025-01-04, 20:09
Medlem
Citat:
Nu tror jag inte att alla kommer att vända gäddan ryggen, det har dessutom visat sig i en del intervjuer som gjorts med några av dom

Sen kommer deras handlingar glömmas bort med tiden även om det tar några år, men det förutsätter givetvis att dom söker hjälp och slutar söka efter barn

Jag skiter fullständigt i om dom lider eller ej, jag är rätt likgiltig till deras sinnestillstånd, jag vill inte att dom tar sitt liv utan lär sig att leva med konsekvenserna av sina handlingar

Det jag vill är allmänheten varnas så att deras möjligheter att komma barn nära begränsas samt att dom slutar söka efter barn på nätet i sexuellt syfte

Om dom sedan hittar ett sätt att må bra OCH slutar att betrakta barn som sexuella varelser så är det väll skitbra för dom

Hur har du tänkt att en bildpublicering ska glömmas bort. Samt vissa personer som hela tiden kontrollerar denna person och tar kontakt med eventuella nya arbetsgivare, eller förhållande.

En dom från rättsväsendet innehåller inte publicering på nätet i samma omfattning (ej heller med bild), vilket gör det lättare för den dömde att kunna återgå till ett närmast, eller helt, normalt leverne.
Citera
2025-01-04, 21:53
Medlem
Citat:

Om du har missat det så företräder sumpen bara fantasibarn.
Hur ser deras utbildnings och jobbmöjligheter ut Bertil?
Citera
2025-01-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja vet att även det enklaste är svårt att förstå för dig
Men så ligger det till i de flesta fall

Varför vill du inte gå ut och skjuta av lite potentiella gängkriminella Karlsson? Det är ju bättre än att göra inget? Och dom hade säkert rånad den lokala kiosken och sålt knark på lokala skolan massa gånger ändå?
Citera
2025-01-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Mitt i prick men kvantitet går före kvalité hos Dumpen.

Jag tycker det är bra när Dumpen kör rollen som pedofilmamman men det här med att runka upp gamla sexutsvultna gubbar som hade satt på vad som helst och kalla dom för pedofiler börjar bli en aning tjatigt, dessutom felaktigt.

Papegojaktigt, rentav, att ständigt pådyvla folk diagnoser, som man inte ens vet innebörden av...
Citera
2025-01-04, 22:53
Medlem
Citat:
Det är klart det blir tufft men med tiden så hittar dom nog en väg frammåt, jag tycker faktiskt inte det stora problemet är gäddorna och hur dom mår utan hur barnen mår är av betydligt större intresse

Jag vill gärna hoppas att när gäddorna handlingar glömts bort så har rättsstaten fått dom förutsättningar för att kunna ha koll på dessa individer

Det vore naturligt önskvärt om alla personer som ville ha ett jobb kunde få det, att behovet av arbetskraft var större än utbudet så även personer som har svårigheter att få ett jobb kunde få ett men så ser det tyvärr inte ut så [...]

Putte och Sara har ju visat vägen till rikedom för folk som själva har arbetat sig ut från den reguljära arbetsmarknaden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in