2025-01-04, 15:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Bra inlägg. Om dumpen hade varit lite mer långsiktiga så hade de iaf försökt ändra sin min metodik vartefter de de växte. Jag tror personligen inte på att de fortsätter med samma koncept av personliga ekonomiska själ, snarare en önskan om relevans och ett meningsfull tillvaro tillsammans med traumabehandling för de som driver dumpen.

Problemet här är att vi som har följt med från början har sett att de faktiskt har ändrat metodik varefter de har växt. Eller ja, åtminstone så hävdade de i början att de aldrig inledde samtalen med gäddan, att de var tydliga med att de var minderåriga (och då inte fjorton år och 363 dagar), började inte prata om sex etc. Men dammen blev ju rätt snabbt tom när de körde på den metoden och allteftersom så började glidningarna för att skapa mer material på hemsidan.

Och då kan du fråga dig varför de behöver skapa så många gäddor.
Citera
2025-01-04, 15:37
Medlem
Det jag inte förstår är hur gubbarna kan använda snapchat med ”fakekontona. De måste väl se när de använder kameran för att ta livebilder på bilder ? Är snubbarna retarded?
Citera
2025-01-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet här är att vi som har följt med från början har sett att de faktiskt har ändrat metodik varefter de har växt. Eller ja, åtminstone så hävdade de i början att de aldrig inledde samtalen med gäddan, att de var tydliga med att de var minderåriga (och då inte fjorton år och 363 dagar), började inte prata om sex etc. Men dammen blev ju rätt snabbt tom när de körde på den metoden och allteftersom så började glidningarna för att skapa mer material på hemsidan.

Mitt i prick men kvantitet går före kvalité hos Dumpen.

Jag tycker det är bra när Dumpen kör rollen som pedofilmamman men det här med att runka upp gamla sexutsvultna gubbar som hade satt på vad som helst och kalla dom för pedofiler börjar bli en aning tjatigt, dessutom felaktigt.
Citera
2025-01-04, 15:56
Medlem
Känns som att Patrik och Sara njuter av att låtsas vara småpojkar som får kuk-bilder skickade till sig, har någon anmält dem för barnporrsinnehav än?
Citera
2025-01-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Ser att Rasmus Katts konfrontation är borttagen. Har man lyckats tysta dumpen? Illa i så fall.

Testa nästa gång att söka på "rasmus katt".
Citera
2025-01-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Vad du "tror" spelar ingen som helst roll för de individer som faktiskt blir totalt ensamma. Vägen tillbaka till något sorts värdigt liv blir objektivt svårare av att man aktivt motarbetas i sin strävan mot något bättre. Varför anser du att det är okey att försvåra för någon att bygga mellanmänskliga relationer med andra vuxna?

Är barnen fortfarande skyddade om gäddornas handlingar glöms bort? Oavsett om de fortsätter söka efter barn eller inte så har de ju någon gång gjort det, därmed utgör dem en risk, hur menar du att den risken försvinner för att publikationen om dem glöms bort?

Är det här något du skriver för att verka neutral? Det visar tydligt vilken sorts "humanist" du är.

Än en gång, ingen ifrågasätter att man inte ska söka efter barn för att förgripa sig på dem, det är inte en fråga i den här tråden eller hos lagstiftaren.

Kan du förklara varför det är bra om gäddor som inte arbetar med barn blir av med jobbet och därmed måste försörjas av det offentliga istället? Varje skattekrona som går till försörjning av en gädda hade istället kunna gå till att göra livet bättre för ett barn.

Kom inte med något idiotiskt som "ja tror inte dom blir av me jobbet, inte alla iallafall". Vad är annars syftet med att kontakta arbetsgivaren?

Jag kan inte tolka din inställning som något annat än att du inte anser att gäddor är människor, det går att känna igen från ett par andra av historiens bakvatten.

Det är klart det blir tufft men med tiden så hittar dom nog en väg frammåt, jag tycker faktiskt inte det stora problemet är gäddorna och hur dom mår utan hur barnen mår är av betydligt större intresse

Jag vill gärna hoppas att när gäddorna handlingar glömts bort så har rättsstaten fått dom förutsättningar för att kunna ha koll på dessa individer

Det vore naturligt önskvärt om alla personer som ville ha ett jobb kunde få det, att behovet av arbetskraft var större än utbudet så även personer som har svårigheter att få ett jobb kunde få ett men så ser det tyvärr inte ut så

Sen om personer har ett jobb eller ej ser inte jag som ett större problem, det viktiga är att folk har pengar så dom kan försörja sig och det är våra folkvalda politikers roll

Vi har tusentals människor i Sverige som inte har ett arbete och dom klarar av att leva rätt bra trots det, jag tror inte att gäddorna kommer ha svårare med det än andra som inte har ett jobb

Sen kan man naturligtvis vända på det hela, varför är det önskvärt att riskera våra barns framtid och möjligheter till utbildning och jobb genom att låta gäddorna fortsätta tills dom förgripit sig på ett barn?
Citera
2025-01-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Det är jag inte alls säker på. Det är inte ens långsökt, enligt mig, att när dumpen är klara så har barns hälsa förändrats till det sämre.

Vad får dig att tro det?
Citera
2025-01-04, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag har inga problem att uppmana någon som är pedofil att söka hjälp.
Men av dom som dumpen hänger ut är det bara ~10% som är i den kategorin.
Nej dumpen skadar personerna dom hänger ut och dom anhöriga i deras omgivning.
Men de skulle aldrig du kunna erkänna för du går igång på freakshowen.
Att du fantiserar ihop att dom måste skadat hundratals barn bara för att dom pratat med ett fantasibarn får stå för dig, jag vet ingen annan situation eller scenario där fria fantasier accepteras som fakta förutom hos dumpen och religösa fanatiker.

Vi som kommer ihåg hur undanflykterna såg i början vet att det här med anhörigas barn är den sista undanflykten.
I början va det att det va normalt att tända på 14åringar, de ser äldre ut, en man kan inte säga nej när han är kåt, det blir lutande, de mår dåligt.

Samtidigt som vi har sett i andra trådar att vissa här faktiskt tänder på minderåriga.

Det är inte heller så att ”dumpenanhängate” har skrivit att allt med dumpen är bra och att det är den optimala lösningen.

De flesta har skrivit att det är bättre än ingenting och att man hoppas på lagändringar och att de problem som både äldre och yngre kvinnor har fått utstå alldeles för länge äntligen ska tas på ett större allvar

Det är även ni som skriver helt maniskt i den här tråden och skriver 80% inläggen
de består ofta av rena fantasier och div undanflykter

Och sedan så kör ni allt på repit om och om igen och tror att det blir någon fotm av sanning
Citera
2025-01-04, 16:32
Medlem
Varför snattade Sara så mycket var det ett beroende eller för hon var fattig ?
Citera
2025-01-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Fantasier?
Gäddorna tar sig till en mötesplats i tron om att utnyttja barn sexuellt.
Det är mycket allvarligt vilket de flesta normalt fungerande människor tycker.
Att skriva snusk är en sak med gäddorna fortsätter med att ge sig ut för ett möte.
Gäddorna har gott om tid på sig att komma på bättre tankar och avstå men det gör de inte.
Det är bara tur att det är Dumpen de möter och inte ett riktigt barn.

Precis fantasier.
Finns flera vad jag vet som inte har velat komma till nått möte men då hittar ni ju på nån annan anledning varför de ändå är försvarbart, allt i syfte att freakshowen ska få fortsätta
Citera
2025-01-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många har ju domar tidigare mot sig och andra utreds av polis efter att Dumpen gett polisen bevis. Tror ingen av dem endast chattat med fiktiva barn. De som bara chattat med barn och inte hunnit begå fysiska övergrepp räddas kanske från att göra detta när Dumpen hänger ut dem.

Är din definition av många ~10%? För de är så "många" som har en tidigare dom mot sig, de har redan avhandlats så de e bara o gå tillbaka och titta i tråden.
Och jag tror att SoP skrattar hela vägen till banken över att dom lyckats blåsa en kvarts miljon idioter att de här skulle handla om någonting annat än att dom ska kunna tigga pengar.
Och jag tror att majoriteten av dom idioterna inte kunde bry sig mindre om barn men använder gärna de argumentet för att deras favorit freskshow ska kunna fortsätta.
Citera
2025-01-04, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Att optimeringar i affärsupplägget och ändringar på veckobasis skett i policys är lite av Dumpen Media Group AB's signum. Det skulle jag vilja påstå tillhör självaste kärnvärderingen inom koncernen. Det är lika framträdande som titlar och karriärstegen inom Dumpen AB. Dock hänger inte lönetrappan med i karriärstegen alls. Den brukar stanna på "volontärnivå" förutom för personerna som sitter inom styrelsen då såklart.

Efter ålderspolicyn justerades omgående, så var nästa justering att dra ut gäddan till mötesplats med en 18+ profil. Sedan när policyn väl var flytande så var hembesök ett godtagbart tillvägagångsätt. DaddyPutte och även PysSara som är väldigt lata i sin natur följde därefter med trenden att kunna arbeta på distans och hemifrån i DaddyPutte's knarkarlya. Nu utgår jag från att de flesta policys är borttagna. Inte ens dirigenten/redaktören/administratören skulle hinna uppdatera den längre.

Nästa optimering som ligger närmast i nutid borde vara att det räcker med att den multifacetterade Frankensteintanten tar på sig Ö.Läk rocken och kryssar av sin egengjorda checklista med random snubbe. Blir det mer än två kryss i protokollet så får det anses vara tillräckligt för klassas som gädda med tillhörande publikation och förnedring och allt som numera hör till.
Senast redigerad av blompissare 2025-01-04 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in