2025-01-04, 12:33
Avstängd
Denna avrättningen var säkert iheller inte ”avsiktlig”, precis som den i Rosengård på nyårsafton. 🙄

Min referens: kammaråklagaren och förundersökningsledaren Caroline Carlquist
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tva-slappta-efter-nyarsskjutningen-pa-rosengard-i-malmo
Senast redigerad av Jon10 2025-01-04 kl. 12:43.
Citera
2025-01-04, 14:13
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Denna avrättningen var säkert iheller inte ”avsiktlig”, precis som den i Rosengård på nyårsafton. 🙄

Min referens: kammaråklagaren och förundersökningsledaren Caroline Carlquist
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tva-slappta-efter-nyarsskjutningen-pa-rosengard-i-malmo
Mest efterblivna någon skrivit detta året..
Fallen är så olika så det enda som är likt är att ett skjutvapen använts och att alla inblandade är svartskallar.

Fallet du pekar på är ett enda skott som avlossats som gått igenom en person som avled och vidare träffat och skadat en annan.
Som det verkar ett kompisgäng som lekt med ett vapen i ett trapphus.

Till skillnad mot detta fall där det sker en ren avrättning i ett parkeringshus.

Hur fan är du funtad, skita ner forumet sådär med nåt du drar rätt ur bögröven.
Citera
2025-01-04, 14:35
Medlem
jag tror ja har hittat vem som sköt Gaboro! Ni som har videon kolla skorna skytten har på sig och kolla på skorna Sticky har på sig i denna musikvideo! Exakt likadana💁🏼‍♂️ https://youtu.be/dU69PtpW_CM?si=iRrrod8HqSpGEcoC
Citera
2025-01-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Har det kommit fram vem horungen som sköt var? PM:a mig hans namn ni som kan det, om det inte kommit ut ännu.

detta är bara spekulationer om du har sätt/har videon på Gaboro och kolla direkt från början när skytten kliver ur bilen vilka skor han har på dig sedan kolla du på denna video https://youtu.be/dU69PtpW_CM?si=WHpOm-VTV3O-fjsR och spola fram till ( TID 1:35) in i videon och pausa och kolla på skorna på killen med orange ser exakt likadana ut 😅 menmen bara spekulationer
Citera
2025-01-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Att de inte blivit några som helst arresteringar ger mig känslan skytten inte är hemmahörande i Sverige, utan han anlitades endast för Gaboro och lämna landet lika fort han kom.
Att det verkligen är knäpptyst om vem som är skytt blir nog detta ouppklarat fall,
Kan polisen få tag på anstiftare så kan nog nån gripas,men skytten får jag känslan han e borta med vinden.

bruka oftast vara svårt att lösa dessa mord, Tänk Polisen i Sverige la ju ner faller på mordet av rapparen Einár och det är 3år sedan och ingen gripen, Och NEJ Scar är inte gripen för mordet på Einár som många unga säger men polisen i Sverige har haft en aning men svårt då han inte befinner sig i Sverige
Citera
2025-01-04, 16:00
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Att de inte blivit några som helst arresteringar ger mig känslan skytten inte är hemmahörande i Sverige, utan han anlitades endast för Gaboro och lämna landet lika fort han kom.
Att det verkligen är knäpptyst om vem som är skytt blir nog detta ouppklarat fall,
Kan polisen få tag på anstiftare så kan nog nån gripas,men skytten får jag känslan han e borta med vinden.

Ja , instämmer.
Där bilen påträffades som användes av GM pekar mot att han bytte fordon och vid detta laget inte är kvar i landet.
Citera
2025-01-04, 16:25
Medlem
Fortfarande hade gm lämnat tydliga DNA spår efter att ha vistats i fordonet under så lång tid, hade hen varit smart hade hen eldat upp fordonet men icke, vilket bevisar total avsaknad av hjärnceller likt dessa ghetto blatte ungar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Var inte för säker du ..
Beslaget av bilen pekar mot att gm körde den till platsen den hittades på därefter tog sig vederbörande vidare i annat fordon
Fastställt är att gm använde den bilen och ställde den där,vem gm är vet man dock inte i nuläget
Ingen misstänkt än
Citera
2025-01-04, 16:28
Medlem
Jag tror det var en liten töntig flicka som utförde detta. Ingen man kunde ha gjort det så dåligt.
Citera
2025-01-04, 16:33
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Fortfarande hade gm lämnat tydliga DNA spår efter att ha vistats i fordonet under så lång tid, hade hen varit smart hade hen eldat upp fordonet men icke, vilket bevisar total avsaknad av hjärnceller likt dessa ghetto blatte ungar.

Nej det hade han inte, för att kunna ha nytta av dna måste man ha något att matcha med.

Och det har dom inte
Ha inte övertro på dna...
Senast redigerad av Pinkies 2025-01-04 kl. 16:35.
Citera
2025-01-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oviksbo94
detta är bara spekulationer om du har sätt/har videon på Gaboro och kolla direkt från början när skytten kliver ur bilen vilka skor han har på dig sedan kolla du på denna video https://youtu.be/dU69PtpW_CM?si=WHpOm-VTV3O-fjsR och spola fram till ( TID 1:35) in i videon och pausa och kolla på skorna på killen med orange ser exakt likadana ut 😅 menmen bara spekulationer

Njaa, Air Jordan 1 är ett par väldigt basic Jordans, finns i din närmaste skobutik för en tusenlapp eller två så skulle nog inte dra en så långsökt koppling..
Citera
2025-01-04, 17:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oviksbo94
jag tror ja har hittat vem som sköt Gaboro! Ni som har videon kolla skorna skytten har på sig och kolla på skorna Sticky har på sig i denna musikvideo! Exakt likadana💁🏼‍♂️ https://youtu.be/dU69PtpW_CM?si=iRrrod8HqSpGEcoC

Känns lite långsökt.

Jag kan inte låta bli att reagera på hur många det finns som genom autotune slaktar det svenska språket. Känns som att det snarare är ett tvunget val på grund av bristande sångröst och svenskkunskaper, än ett medvetet estetiskt val.
Citera
2025-01-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Nej det hade han inte, för att kunna ha nytta av dna måste man ha något att matcha med.

Och det har dom inte
Ha inte övertro på dna...

Att lämna DNA efter sig är knappast något som någon gör med eftertanke, helt oaktat att man inte kan tidsbestämma det eller att GM för närvarande kanske inte finns med i systemet. Det är definitivt en nackdel att lämna det efter sig oavsett ovan nämnda möjliga problem.

Sen, varför skulle en skytt komma utifrån när det finns massor i Sverige som är billigare. Det märks att det är en hip-hop tråd när många tror att det skulle vara så avancerat men i själva verket tycks vara ett halvsvajigt upplägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in