2025-01-04, 11:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag har inga problem att uppmana någon som är pedofil att söka hjälp.
Men av dom som dumpen hänger ut är det bara ~10% som är i den kategorin.
Nej dumpen skadar personerna dom hänger ut och dom anhöriga i deras omgivning.
Men de skulle aldrig du kunna erkänna för du går igång på freakshowen.
Att du fantiserar ihop att dom måste skadat hundratals barn bara för att dom pratat med ett fantasibarn får stå för dig, jag vet ingen annan situation eller scenario där fria fantasier accepteras som fakta förutom hos dumpen och religösa fanatiker.
Fantasier?
Gäddorna tar sig till en mötesplats i tron om att utnyttja barn sexuellt.
Det är mycket allvarligt vilket de flesta normalt fungerande människor tycker.
Att skriva snusk är en sak med gäddorna fortsätter med att ge sig ut för ett möte.
Gäddorna har gott om tid på sig att komma på bättre tankar och avstå men det gör de inte.
Det är bara tur att det är Dumpen de möter och inte ett riktigt barn.
Citera
2025-01-04, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Fantasier?
Gäddorna tar sig till en mötesplats i tron om att utnyttja barn sexuellt.
Det är mycket allvarligt vilket de flesta normalt fungerande människor tycker.
Att skriva snusk är en sak med gäddorna fortsätter med att ge sig ut för ett möte.
Gäddorna har gott om tid på sig att komma på bättre tankar och avstå men det gör de inte.

Fast Dumpen Media Group AB tillhandahåller även hembesök i sin portfölj. Du skrev att det är en "en sak". Kan du vara vänligt och utveckla vad det där "en sak" innebär för dig.
Citera
2025-01-04, 11:52
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hur dom sköter försörjning och annat är upp till dom själva och våra politiker som ser till att det finns ett socialt skyddsnät

När det finns folk som aktivt arbetar för att någon inte ska kunna försörja sig själv, då är det inte helt upp till den personen. Dumpens publikation har då redan skapat en antipati hos en potentiell arbetsgivare som blir ytterligare ett hinder som ska övervinnas.

Citat:
Ja asså dom bör rimligtvis isoleras och hållas borta från barn iaf, hur deras övriga gemenskap ser ut är upp till dom själva och deras eventuella bekantskaper

När det finns folk som aktivt jobbar för att någon ska missaktas av samhället, då är det inte helt upp till den personen. Dumpens publikation har då redan skapat en antipati hos en potentiell bekantskap som blir ytterligare ett hinder som ska övervinnas.

Är det inte lättare att bara erkänna att det är en total avhumanisering man är ute efter?

Är det inte lättare att bara erkänna att man vill ha dumpens uthängningar för att man vill se någon lida?
Citera
2025-01-04, 11:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag har inga problem att uppmana någon som är pedofil att söka hjälp. Men av dom som dumpen hänger ut är det bara ~10% som är i den kategorin. Nej dumpen skadar personerna dom hänger ut och dom anhöriga i deras omgivning. Men de skulle aldrig du kunna erkänna för du går igång på freakshowen. Att du fantiserar ihop att dom måste skadat hundratals barn bara för att dom pratat med ett fantasibarn får stå för dig, jag vet ingen annan situation eller scenario där fria fantasier accepteras som fakta förutom hos dumpen och religösa fanatiker.

Många har ju domar tidigare mot sig och andra utreds av polis efter att Dumpen gett polisen bevis. Tror ingen av dem endast chattat med fiktiva barn. De som bara chattat med barn och inte hunnit begå fysiska övergrepp räddas kanske från att göra detta när Dumpen hänger ut dem.
Citera
2025-01-04, 11:57
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Hur menar du att det bara är tur? Tur är ju ett positivt utfall av något slumpmässigt, sättet du formulerar dig på låter som att du tror att vem som är på andra sidan är beroende av slumpen.

För att utfallet ska kunna bli att gäddan träffar ett riktigt barn så krävs det först och främst att det existerar riktiga barn i vassen där gäddan står och lurar.

Vidare krävs att ett av dessa riktiga barn blir nyfiket på gäddan eller på något sätt intresserad, tillräckligt för att gäddan ska kunna hugga.

Sen ska gäddan hugga...

Det är en rad olika accidenser längsmed detta förlopp som kräver vissa förutsättningar för att det ska kunna leda till ett faktiskt övergrepp. Det är således inte beroende av slumpen.

Det säger de väl? "Det är inte slumpen som gör att man hamnar på dumpen."
Senast redigerad av AEggkartongen 2025-01-04 kl. 12:05.
Citera
2025-01-04, 12:29
Bannlyst
Är det någon mer än jag som genomskådat Dumpen Media Group AB's nya chattstrategi? Om vi tar tex den senaste gäddan #546 så är det något som verkar helt uppåt väggarna med slutklämmen på chatten. Det fiktiva barnet skickar några meddelanden. Sedan över ett dygn senare så kommer helt plötsligt den där sluttruddelutten som PysSara har komponerat ihop.

Antagligen är det någon helt annan chatt som lockade ut gäddan till mötesplatsen. Gäddan nämner något om "18år" när han får träffa på frankensteintanten och DaddyPutte.

Faller detta också inom "en sak" som den där maggot med en upphängd gädda som avatar babblade om måntro?!
Citera
2025-01-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
När det finns folk som aktivt arbetar för att någon inte ska kunna försörja sig själv, då är det inte helt upp till den personen. Dumpens publikation har då redan skapat en antipati hos en potentiell arbetsgivare som blir ytterligare ett hinder som ska övervinnas.

När det finns folk som aktivt jobbar för att någon ska missaktas av samhället, då är det inte helt upp till den personen. Dumpens publikation har då redan skapat en antipati hos en potentiell bekantskap som blir ytterligare ett hinder som ska övervinnas.

Är det inte lättare att bara erkänna att det är en total avhumanisering man är ute efter?

Är det inte lättare att bara erkänna att man vill ha dumpens uthängningar för att man vill se någon lida?

Nu tror jag inte att alla kommer att vända gäddan ryggen, det har dessutom visat sig i en del intervjuer som gjorts med några av dom

Sen kommer deras handlingar glömmas bort med tiden även om det tar några år, men det förutsätter givetvis att dom söker hjälp och slutar söka efter barn

Jag skiter fullständigt i om dom lider eller ej, jag är rätt likgiltig till deras sinnestillstånd, jag vill inte att dom tar sitt liv utan lär sig att leva med konsekvenserna av sina handlingar

Det jag vill är allmänheten varnas så att deras möjligheter att komma barn nära begränsas samt att dom slutar söka efter barn på nätet i sexuellt syfte

Om dom sedan hittar ett sätt att må bra OCH slutar att betrakta barn som sexuella varelser så är det väll skitbra för dom
Citera
2025-01-04, 14:26
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Dumpen är långt från det största hotet mot vår demokrati

Det är betydligt värre att vårt land mer och mer börjar likna en polisstat, där personers egendom kan beslagtas, polisen får möjlighet att övervaka en, göra husrannsakan och en massa annat utan att det behöver finnas en brottsmisstanke

Eller att vi har högernationalistiskt parti med grund i nynazismen som är ett av våra största partier i vår riksdag som på punkt efter punkt urholkar vårt civilsamhället

DET är betydligt större hot mot vår demokrati än att vi har en barnrättsorganisation som jobbar för att stärka skyddet för våra barn
Så sant! Lite perspektiv är bra grejer.
Citera
2025-01-04, 14:26
Medlem
Jag är lite orolig över hur det ska gå för Sara i kommande rättegångar, Bodström lät så säker på sin sak.
Tror det är lite för mycket skit hon ställt till med denna gång och på en nivå över hennes tidigare snatteriäventyr där hon endast stal toalettpapper mm på Coop.
Skadestånd/böter mm kan vi skramla till och förhoppningsvis finns det snälla människor som hälsar på henne i finkan.

När hon kommer ut så är det dags igen för den där voltan skakar hon av sig.
Citera
2025-01-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Det är intressant hur du gång på gång gör skillnad på samma sak

Det är uppenbart att de har ett ansvar i detta, vilket de själva också erkänner. Samtidigt uttrycker de en likgiltighet inför de negativa konsekvenserna av sina handlingar.

Vid flera tillfällen har du försvarat de åtgärder som Dumpen vidtar i vissa fall, samtidigt som du förkastar liknande handlingar utförda av andra aktörer.

Det är för mig svårt att förstå hur man inte kan erkänna de etiska problemen med Dumpens tillvägagångssätt. Även om syftet kan ha varit välmenande från början, är metoden som används problematisk och oacceptabel.

Andra medier som har vidtagit liknande åtgärder har också mött kritik. De har erkänt sina misstag och mottagit reprimander för dessa. Därför är det inte enbart Dumpen som utsätts för kritik när de agerar på detta sätt. Det som särskiljer Dumpen är att de systematiskt bedriver verksamhet som ofta involverar dessa etiska övertramp.
Bra inlägg. Om dumpen hade varit lite mer långsiktiga så hade de iaf försökt ändra sin min metodik vartefter de de växte. Jag tror personligen inte på att de fortsätter med samma koncept av personliga ekonomiska själ, snarare en önskan om relevans och ett meningsfull tillvaro tillsammans med traumabehandling för de som driver dumpen.

Det skulle förklara Dumpen otroligt defensiva sätt mot kritiker, man vill fan inte rota i om ens koncept är det bästa sättet för att bekämpa övergrepp på barn. Precis som ämnet är stigmatiserat är också stödet från en stora massa förförande, det är inget konstigt att de blir förblindade av detta.

Det kommer visa sig med förtalsrättegången i vår om det är för sent för Dumpen att bli rumsren, kanske ditcha den lättköpta följarskaran på Facebook, börja lägga mindre vikt på uthängning av personer, kukbilder och personliga tragedier och ett mer pragmatiskt sätt som enträget kämpar på i bakgrunden som seriösa organisationer gör. Det finns garanterat strateger som skulle hjälpa till alldeles gratis med upplägg som faktiskt gör skillnad. Men det kommer nog inte bli några mer blodtörstiga ullared-rusta-människor som frågar när nästa podd kommer som ger bekräftelse på söndagar.
Citera
2025-01-04, 14:57
Medlem
Citat:
Och utan publiceringar riskerar vi se gäddorna fortsätta och sätta fler barn i fara
Det är jag inte alls säker på. Det är inte ens långsökt, enligt mig, att när dumpen är klara så har barns hälsa förändrats till det sämre.
Citera
2025-01-04, 15:05
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Nu tror jag inte att alla kommer att vända gäddan ryggen, det har dessutom visat sig i en del intervjuer som gjorts med några av dom

Vad du "tror" spelar ingen som helst roll för de individer som faktiskt blir totalt ensamma. Vägen tillbaka till något sorts värdigt liv blir objektivt svårare av att man aktivt motarbetas i sin strävan mot något bättre. Varför anser du att det är okey att försvåra för någon att bygga mellanmänskliga relationer med andra vuxna?

Citat:
Sen kommer deras handlingar glömmas bort med tiden även om det tar några år, men det förutsätter givetvis att dom söker hjälp och slutar söka efter barn

Är barnen fortfarande skyddade om gäddornas handlingar glöms bort? Oavsett om de fortsätter söka efter barn eller inte så har de ju någon gång gjort det, därmed utgör dem en risk, hur menar du att den risken försvinner för att publikationen om dem glöms bort?

Citat:
Jag skiter fullständigt i om dom lider eller ej, jag är rätt likgiltig till deras sinnestillstånd

Är det här något du skriver för att verka neutral? Det visar tydligt vilken sorts "humanist" du är.

Citat:
Det jag vill är allmänheten varnas så att deras möjligheter att komma barn nära begränsas samt att dom slutar söka efter barn på nätet i sexuellt syfte

Om dom sedan hittar ett sätt att må bra OCH slutar att betrakta barn som sexuella varelser så är det väll skitbra för dom

Än en gång, ingen ifrågasätter att man inte ska söka efter barn för att förgripa sig på dem, det är inte en fråga i den här tråden eller hos lagstiftaren.

Kan du förklara varför det är bra om gäddor som inte arbetar med barn blir av med jobbet och därmed måste försörjas av det offentliga istället? Varje skattekrona som går till försörjning av en gädda hade istället kunna gå till att göra livet bättre för ett barn.

Kom inte med något idiotiskt som "ja tror inte dom blir av me jobbet, inte alla iallafall". Vad är annars syftet med att kontakta arbetsgivaren?

Jag kan inte tolka din inställning som något annat än att du inte anser att gäddor är människor, det går att känna igen från ett par andra av historiens bakvatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in