Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Nu tror jag inte att alla kommer att vända gäddan ryggen, det har dessutom visat sig i en del intervjuer som gjorts med några av dom
Vad du "tror" spelar ingen som helst roll för de individer som faktiskt blir totalt ensamma. Vägen tillbaka till något sorts värdigt liv blir objektivt svårare av att man aktivt motarbetas i sin strävan mot något bättre. Varför anser du att det är okey att försvåra för någon att bygga mellanmänskliga relationer med andra vuxna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Sen kommer deras handlingar glömmas bort med tiden även om det tar några år, men det förutsätter givetvis att dom söker hjälp och slutar söka efter barn
Är barnen fortfarande skyddade om gäddornas handlingar glöms bort? Oavsett om de fortsätter söka efter barn eller inte så har de ju någon gång gjort det, därmed utgör dem en risk, hur menar du att den risken försvinner för att publikationen om dem glöms bort?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Jag skiter fullständigt i om dom lider eller ej, jag är rätt likgiltig till deras sinnestillstånd
Är det här något du skriver för att verka neutral? Det visar tydligt vilken sorts "humanist" du är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Det jag vill är allmänheten varnas så att deras möjligheter att komma barn nära begränsas samt att dom slutar söka efter barn på nätet i sexuellt syfte
Om dom sedan hittar ett sätt att må bra OCH slutar att betrakta barn som sexuella varelser så är det väll skitbra för dom
Än en gång, ingen ifrågasätter att man inte ska söka efter barn för att förgripa sig på dem, det är inte en fråga i den här tråden eller hos lagstiftaren.
Kan du förklara varför det är bra om gäddor som inte arbetar med barn blir av med jobbet och därmed måste försörjas av det offentliga istället? Varje skattekrona som går till försörjning av en gädda hade istället kunna gå till att göra livet bättre för ett barn.
Kom inte med något idiotiskt som "ja tror inte dom blir av me jobbet, inte alla iallafall". Vad är annars syftet med att kontakta arbetsgivaren?
Jag kan inte tolka din inställning som något annat än att du inte anser att gäddor är människor, det går att känna igen från ett par andra av historiens bakvatten.