2025-01-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så då håller du med mig om att det vore en mindre rättsskandal ifall det inte blir fällande dom för våldtäkt med fängelse och skadestånd som påföljd i det aktuella fallet?

Som jag skriver: jag tror absolut på en fällande dom i detta fall. Om inget nytt framkommer som pekar på annat håll.

Rättsskandal ser jag på fall som Thomas Q. som dömdes utan bevis. Eller de två läkare som dömdes för styckning, utan bevis. Eller "snippa"-fallet, där ordklyveri helt plötsligt får alldeles för stort fokus. Eller "lilla Hjärtat" som blev tvingad tillbaka till sina biologiska föräldrar och där dog trots att det fanns tydliga indikationer på att det inte alls var lämpligt att hon skulle tillbaka dit. Sådana fall ser jag som rättsskandaler.

Om det blir friande dom i fallet som denna tråd gäller, så får man väl först och främst läsa domen. Innan man kan uttala sig om det var en rättsskandal eller inte. Kan ju framkomma saker under en rättegång, som inte framkommer vid förundersökning tex. Så. Låt oss vänta på domen och se. Så kan jag då svara bättre på din fråga senare. Men som sagt: utifrån vad som framkommer i FUP så är jag så gott som övertygad om en fällande dom i detta fall.
Citera
2025-01-03, 15:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Som jag skriver: jag tror absolut på en fällande dom i detta fall. Om inget nytt framkommer som pekar på annat håll.

Rättsskandal ser jag på fall som Thomas Q. som dömdes utan bevis. Eller de två läkare som dömdes för styckning, utan bevis. Eller "snippa"-fallet, där ordklyveri helt plötsligt får alldeles för stort fokus. Eller "lilla Hjärtat" som blev tvingad tillbaka till sina biologiska föräldrar och där dog trots att det fanns tydliga indikationer på att det inte alls var lämpligt att hon skulle tillbaka dit. Sådana fall ser jag som rättsskandaler.

Om det blir friande dom i fallet som denna tråd gäller, så får man väl först och främst läsa domen. Innan man kan uttala sig om det var en rättsskandal eller inte. Kan ju framkomma saker under en rättegång, som inte framkommer vid förundersökning tex. Så. Låt oss vänta på domen och se. Så kan jag då svara bättre på din fråga senare. Men som sagt: utifrån vad som framkommer i FUP så är jag så gott som övertygad om en fällande dom i detta fall.

Ja det ska bli spännande att se domen när den kommer. Om man utgår från det som framkommer i FUP måste det bli fällande dom när man jämför med andra fall med fällande domar.
Citera
2025-01-04, 13:07
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Verkligen? Alkohol minskar annars testosteronet och därmed förmågan att få erektion så de flesta blir impotenta när de är så dyngraka som mannen i den här storyn påstår att han var. Och varför skriver han "haha" flera gånger i sina sms om han är så upprörd?
Nej, det är fel att ha sex öht när man är jättefull men massor av människor har gjort detta i alla tider och sedan skämts och gått vidare. Jag tycker att det är fel att belasta rättsväsendet med såna här fall, de har fullt upp med mycket värre saker som bör prioriteras.

Fast det finns mängder av fall där kvinnan svarat i hjärtlig ton. Juridiskt så spelar detta inte någon roll, kvinnan ska här dömas precis som män konstant blir dömda i liknande fall.
Citera
2025-01-04, 13:16
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Verkligen? Alkohol minskar annars testosteronet och därmed förmågan att få erektion så de flesta blir impotenta när de är så dyngraka som mannen i den här storyn påstår att han var. Och varför skriver han "haha" flera gånger i sina sms om han är så upprörd?
Nej, det är fel att ha sex öht när man är jättefull men massor av människor har gjort detta i alla tider och sedan skämts och gått vidare. Jag tycker att det är fel att belasta rättsväsendet med såna här fall, de har fullt upp med mycket värre saker som bör prioriteras.

Fast det finns mängder av fall där kvinnan svarat i hjärtlig ton. Juridiskt så spelar detta inte någon roll, kvinnan ska här dömas precis som män konstant blir dömda i liknande fall.
Citera
2025-01-04, 13:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Vilket gör att jag tror (LinDa) har en variation av koncentrationssvårighet..
Svårt att tyda signaler samt möjligen avgöra rätt och fel.

Stor kuk.. höhö, åka karusell och sedan hon rider tills Dennissen tar en sista suck.. och somnar på fyllan.
Kan tyckas vara lite brutalt och ofräscht.
Citera
2025-01-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är ju det unga kvinnor gör med män hela tiden eller vaknade du igår?
Återigen... typiskt en fråga från den ohygieniska generationen.
Ni har inte funderat på att båda beteenden är lika illa?
Logik ungdomar:
"Jag får väl spöa min kärring eftersom Lisa spöar Kalle".
Oavsett vad människan ställt till med är det ett synnerligen ocharmigt psykopat-drag att önska en okänd kvinna fängelse.
Citera
2025-01-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax

Män blir inte konstant dömda, det är vanligt att de inte döms på grund av brist på bevis. Jag tycker att man ska titta på varje enskilt fall och inte hänga upp sig på om det är en man eller kvinna. I det här fallet är det ju tydligt att mannen har påverkats väldigt mycket av de två väninnorna som tjatat om våldtäkt långt innan något sexuellt ens hänt. Det är fel att gå till rätten för en sån här grej oavsett vilket kön som anklagar vilket.
Citera
2025-01-05, 10:00
Medlem
Citat:
Män blir inte konstant dömda, det är vanligt att de inte döms på grund av brist på bevis. Jag tycker att man ska titta på varje enskilt fall och inte hänga upp sig på om det är en man eller kvinna. I det här fallet är det ju tydligt att mannen har påverkats väldigt mycket av de två väninnorna som tjatat om våldtäkt långt innan något sexuellt ens hänt. Det är fel att gå till rätten för en sån här grej oavsett vilket kön som anklagar vilket.

Ja ångersex hör inte hemma i en rättegång som ofta är fallet i Sverige
Citera
2025-01-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja ångersex hör inte hemma i en rättegång som ofta är fallet i Sverige

Nä, det är ett hån mot dem som verkligen har blivit våldtagna och traumatiserade för livet.
Citera
2025-01-05, 10:12
Medlem
Citat:
Nä, det är ett hån mot dem som verkligen har blivit våldtagna och traumatiserade för livet.

Japp kan bara instämma och straffen för falsk tillvitelse borde öka rejält så folk slutar falskanmäla våldtäkt
Citera
2025-01-05, 10:14
Medlem
Majsmannen2s avatar
Hon säger ju själv tidigt i ett sms att hon våldtog honom eller på annat sätt erkände en sexuell kontakt.

Där fäller hon ju krokben för sig själv och vore det inte för det påståendet och hon istället hävdade att det fanns ett samtycke. Då har varje fall jag svårt att se att detta hade kunnat leda vidare till fällande dom.

Men nu är hon nog körd. Även fast jag tror en dom om våldtäkt går enklare att leva vidare med som kvinna än som man. En liten tröst kanske...
Citera
2025-01-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Hon säger ju själv tidigt i ett sms att hon våldtog honom eller på annat sätt erkände en sexuell kontakt.

Där fäller hon ju krokben för sig själv och vore det inte för det påståendet och hon istället hävdade att det fanns ett samtycke. Då har varje fall jag svårt att se att detta hade kunnat leda vidare till fällande dom.

Men nu är hon nog körd. Även fast jag tror en dom om våldtäkt går enklare att leva vidare med som kvinna än som man. En liten tröst kanske...
Det var väl ett "skämt"...? Hursomhelst är man vämjelig om man önskar henne fängelse för detta. Inga proportioner ö.h.t. Vilka människor det finns! Jag trodde sådana människor var väldigt ovanliga men de verkar vara vanligt förekommande i den här generationen när man läser om sådant här. Osmakliga och oanständiga är de hela bunten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in