2024-12-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Kan nog satsa 100 kronor på att hon kommer frikännas.
Hon har varken varit gravt oaktsam eller agerat med uppsåt vilket är rekvisiten som krävs. Ska mycket till för att åklagaren ska kunna motbevisa det.
Håller med. Om man super sig redlös och i den situation bestämmer någon att ha sex med dig är det våldtäkt. Super man sig redlös och sen själv bestämmer/går med på att ha sex med någon är det inte våldtäkt (om inblandade har åldern inne).
Att man i efterhand ångrar sig eller inte minns men i nyktert tillstånd aldrig hade haft sex med denna person spelar ingen roll.

Det är vad det här fallet handlar om. Två människor har fyllesex. En minns inte ligget men ångrar att det skedde.
Citera
2024-12-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Krävs det verkligen att man agerar i uppsåt för att dömmas för våldtäkt?
Vet du vad definitionen/praxis är för "gravt oaktsam"? Kanske finns exempel?

Ska såklart vara grovt oaktsam. Googla oaktsam våldtäkt högsta domstolen så får du rättsfall som försöker vägleda praxis.
Citera
2024-12-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
(FB) 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis, Flen (2024-12-22)

🙏🏻
Citera
2024-12-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Ska såklart vara grovt oaktsam. Googla oaktsam våldtäkt högsta domstolen så får du rättsfall som försöker vägleda praxis.

Vad räknas som oaktsam? Har jag sex med en ny tjej idag så är jag extremt aktsam, frågar om hon vill innan vi påbörjar penetration, frågar om det är skönt osv under sexet, då känns det som man har ryggen fri om något psyko bestämmer sig för att ångra sig dagen efter.

Kan trots det ha en del ångest efteråt, man vet inte med dagens tjejer och lagar.
Citera
2024-12-28, 00:29
Medlem
Fanns det någon bild på fyllekärringen?
Citera
2024-12-28, 00:31
Medlem
dart100s avatar
Lite tankar kring detta ämne.
Jag tycker att om hon våldtagit honom så borde hon väl inte sagt ja vi har haft sex och flinat då borde hon väl inte sagt att dom haft sex och bara gått direkt hem istället för att gå tillbaka till puben ?

Jag tror att denna påstått våldtagna herren Denn*s är en mycket svag person psykiskt och att kvinnorna N och N som han är kompis med har övertalat och påverkat honom till att anmäla .. Dom hade skäl efter som att dom inte tyckte om Linda av olika orsaker och såg sin chans att förstöra livet för henne.

Jag tror att om Linda aldrig gått tillbaka till puben och sagt at vi har legat så skulle det antagligen varit frid och fröjd och N och N skulle inte vetat nåt.
Jag tror inte att det är Denn*s eget beslut att anmäla henne.
Hon var helt ärlig med att dom hade haft sex och tyckte inte det var nåt konstigt med det om hon våldtagit honom så borde hon dagen efter när han frågade om dom haft sex nekat och sagt nä det hade vi inte efter som att han inte mindes nåt.
Så han kanske ångrade sig och Noch N övertalde honom till att anmäla henne så tror jag.

Jag tror att det hela är en komplott som N och N snickrat ihop för nu skulle dom minsann kunna sätta åt Linda som dom troligtvis är avundsjuka på som verkar vara populär och får ligga när hon vill vilket det inte verkar som om N Och N får gör lika mycket som Linda så nu såg dom chansen att få utlopp för sitt hat mot Linda och förstöra hennes liv.

Om han nu inte minns nåt hur kan han då påstå att hon våldtagit honom hon kundebara sagt näe vi hade inte sex vi bara pratade lite sen gick jag ..då hade han sagt jaha och somnat om med sin fylle ångest.
Varför skulle hon våldta honom när hon bara kunde raggat upp nån annan att ha sex med jag tro att bägge var med på det sen av olika orsaker så valde han att anmäla jag tror att han blev övertalad till att anmäla han har sagt till Lindas son att han ångrade att han anmälde henne.Och hur kan han anmäla nåt han inte minns ?
Så allt är nog kvinnorna N och N s fel och kanske även hans mamma som inte heller tyckte om Linda som påverkat Denn*s tror jag.
Och han Denn*s verkar vara ett väldigt ostabil ett riktigt psykfall först är han trevlig och pratar sen när hennes sons kusiner kommer får han ett utbrott och och börjar skrika och gapa om att hon våldtagit honom hur kan han säga så när han inte minns nåt ?
Jag läste FUP och där står bla att Denn*s använder droger så han verkar inte vara så stabil.

Sen är det alltid dumt att ha fylle sex och det ger sällan nåt heller så Linda borde gott därifrån direkt tillbaka till puben med han Kurt.
Senast redigerad av dart100 2024-12-28 kl. 01:11.
Citera
2024-12-28, 00:50
Medlem
Donatellis avatar
Fup?

Glöm det. (:
Senast redigerad av Donatelli 2024-12-28 kl. 00:51. Anledning: Snabb i fingret
Citera
2024-12-28, 02:41
Medlem
Här är hon: https://www.facebook.com/linda.linder.58/photos
Citera
2024-12-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Fast det ska väl naturligtvis gälla samma regler/lagar för kvinnor som för män? Om det varit omvända förhållanden i det här fallet är jag 100 procent säker på att mannen skulle fällas så därför vore det skandal om den här kvinnan inte blir fälld.

Det finns hur många kvinnor som helst som blivit brutalt våldtagna men där gärningsmannen går fri på grund av brist på bevis - så män och kvinnor har absolut inte samma utgångspunkt när det gäller våldtäkt, men kvinnan i det här fallet kan säkert bli fälld på grund av sms dagen efter - så får mannen sitt skadestånd och blir nöjd.
Citera
2024-12-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdrhb8723
Exakt, han intar en infantil och helt oansvarig roll.
Och våldtagen har han inte blivit vare sig han har varit berusad eller inte. Inte i någon reell mening.
Sen kanske det går att få det till att MGM har brutit mot lagen då samtycker inte kan ges om man är berusad.

Ja, han får säkert sitt skadestånd som han är ute efter. Han kan ju hävda att han inte minns och hon har ju i princip fällt sig själv genom sitt ordval per sms. Hur har alla människor överlevt skammen över att ha legat med fel person på fyllan innan det fanns möjlighet att göra rättssak av det kan man undra...
Citera
2024-12-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Här är hon: https://www.facebook.com/linda.linder.58/photos

Jävlar vad snygg!
Förstår om andra brudar blir avundsjuka.
Citera
2024-12-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Vad räknas som oaktsam? Har jag sex med en ny tjej idag så är jag extremt aktsam, frågar om hon vill innan vi påbörjar penetration, frågar om det är skönt osv under sexet, då känns det som man har ryggen fri om något psyko bestämmer sig för att ångra sig dagen efter.

Kan trots det ha en del ångest efteråt, man vet inte med dagens tjejer och lagar.

Men om en av dessa tjejer kontaktar en kompis dagen efter och klämmer fram lite tårar och säger att du tvingade dig på henne, dom åker till polisen/sjukhuset drar en story vad som hänt där allt stämmer förutom att detta skede mot deras vilja och dom sagt nej till sex. Då måste du bevisa allt du säger dig gjort för att säkerställa att hon va me på allt, film/ljudinspelning lär behövas annars är risken att åka dit stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in