2021-09-08, 05:05
Medlem
Jag älskade att se Lars Borgnäs in action. Han ställde alltid relevanta frågor och gick rakt på sak, fick inte alltid samma respons tillbaka tyvärr.

Striptease med han och Tomas Bresky var väldigt intressant och vem kan glömma grillningen av Hans Ölvebro och Anders Helin när de satt som två gökar och visste ingenting om någonting.

Vilka är era klassiska klipp, reportage med Lars Borgnäs?
Citera
2021-09-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag älskade att se Lars Borgnäs in action. Han ställde alltid relevanta frågor och gick rakt på sak, fick inte alltid samma respons tillbaka tyvärr.

Striptease med han och Tomas Bresky var väldigt intressant och vem kan glömma grillningen av Hans Ölvebro och Anders Helin när de satt som två gökar och visste ingenting om någonting.

Vilka är era klassiska klipp, reportage med Lars Borgnäs?
Hans dokumentär om Hårsfjärden och ubåtsjakten är riktigt bra. Finns på tuben i ganska dålig kvalitet.

Sedan är hans böcker om palmemordet riktigt bra.

En journalist som verkligen ställde obekväma frågor
Citera
2021-09-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintovka
Hans dokumentär om Hårsfjärden och ubåtsjakten är riktigt bra...

Tänkte precis på denna.
"Nyckeln till Hårsfjärden" har jag för mig är titeln.
Riktigt bra producerad, och han har ett journalistiskt kallsinne som andra saknar.

Om man har något att dölja, så är Borgnäs inte den man vill sitta i en intervju med.
Citera
2021-09-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Tänkte precis på denna.
"Nyckeln till Hårsfjärden" har jag för mig är titeln.
Riktigt bra producerad, och han har ett journalistiskt kallsinne som andra saknar.

Om man har något att dölja, så är Borgnäs inte den man vill sitta i en intervju med.
Stämmer,så heter dokumentären.
Citera
2021-09-08, 22:03
Medlem
Scott Danielss avatar
Kan bara hålla med. Borgnäs är en av få journalister som jag har förtroende för. Kunnig och med en förmåga att faktiskt ställa relevanta och kritiska frågor till motparten, vilket merparten av hans kollegor misslyckas med. Har följt hans arbete i form av dokumentärer och böcker om framför allt Palme-mordet, Estonia och den svenska ubåtsjakten.

Beträffande ubåtarna så finns förutom "Nyckeln till Hårsfjärden" även "Ubåtar, lögner och ljudband". Den finns här: https://www.dailymotion.com/video/x35xn8x
Citera
2021-09-09, 07:08
Medlem
Ingen som vet om han har någon på gång i framtiden? Skulle va kul och se han i något tv program eller om han hade haft en podcast där han diskuterade gammalt och nytt.
Citera
2024-06-15, 16:45
Medlem
Lars Borgnäs viftar med en 357 Magnum inför publik.
Viftandet börjar vid 26:00

Palmemordskonferensen 2024 (intressant berättelse)
https://youtu.be/na53J2VS9kM?si=hjchDaHC5ZUpewG7
Citera
2024-06-18, 05:02
Medlem
Borgnäs, en av de verkligt se- och hörvärda journalisterna i Sverige. Inga slarvreportage utan allt var undersökt ordentligt. Saknar verkligen hans undersökande journalistik.
Citera
2025-01-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Borgnäs, en av de verkligt se- och hörvärda journalisterna i Sverige. Inga slarvreportage utan allt var undersökt ordentligt. Saknar verkligen hans undersökande journalistik.

Haha din tomte - kul att se hur du gör bort dig i exakt alla frågor som är möjliga!

Borgnäs har haft fel i alla sina stora rep. - nu senast gör han sig till åtlöje i DaCosta fallet.

Det enda vettiga som Borgnäs har gjort är att skärskåda Hårsfjärden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in