2025-01-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Varför skriker du lögn när du uppenbarligen inte har den blekaste?

Anjo står bakom epitetet hinken.

Han har därmed satt standarden för vad han anser att hans döttrar bör kallas.
Du har väl inte den blekaste så varför yttrar du dig om detta? Varför borde Anjo anse att hans döttrar ska kallas för hinkar?
Citera
2025-01-03, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag tror Linnea hade mått bäst av att aldrig träffat Chrippa. Men jag tror dock nu när mycket är ute och dom grova åtalspunkterna att det hade blivit ungefär exakt som nu oavsett om han vart kvar med exet eller vart singel eller med någon annan.

Det går inte att helt öppet hålla på som han gör. Relationen med sina bröder hade säkert skurit sig den med om dom hade försökt att stoppa han.

Jag kan hålla med om att det hade varit bättre att dom aldrig träffades, jag tror att båda är ganska duktiga på att ”elda” på varandra.
Relationen med familjen hade nog för eller senare hänt ändå som du säger.
Citera
2025-01-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Ja det har han gjort men hans bröder har försökt att reda ut det åt honom men sedan haggan kom in i bilden lyssnar han inte. 2022 stormade polisen lägenheten och det är beklagligt. Sedan då...??
Det har ju blivit sju resor värre med Linnea! Två nyårsaftnar i häkte, 3-4 polisbesök, besök av kronofogden och ekobrott, noll kontakt med sina bröder, tappat många vänner, en flickvän som ringer polisen stup o kvarten osv osv. Listan kan göras ännu längre.

Han blev dömd till samhällstjänst efter just den stormningen.

Det är verkligheten som kom ikapp han. Skulderna har funnits länge flasha med dyra saker utan inkomst på pappret har pågått länge.

Mitt sätt se på det är att det är C val som tagit han dit han är nu, det var hans val att bli ihop Linnea.
Citera
2025-01-03, 17:58
Medlem
Citat:
Han blev dömd till samhällstjänst efter just den stormningen.

Det är verkligheten som kom ikapp han. Skulderna har funnits länge flasha med dyra saker utan inkomst på pappret har pågått länge.

Mitt sätt se på det är att det är C val som tagit han dit han är nu, det var hans val att bli ihop Linnea.
Ja, det var hans val att bli ihop med Linnea men det utesluter ju inte att det var hon slog sista spiken i kistan. Jocke var väl på på honom som tusan om deklarationer och revisor tidig vår om jag inte minns fel. Detta har ju eskalerat sedan han träffade Linnea (även om det är hans egna val).
Citera
2025-01-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Ja, det var hans val att bli ihop med Linnea men det utesluter ju inte att det var hon slog sista spiken i kistan. Jocke var väl på på honom som tusan om deklarationer och revisor tidig vår om jag inte minns fel. Detta har ju eskalerat sedan han träffade Linnea (även om det är hans egna val).

Ja Jocke försökte ju hjälpa honom så han skulle ordna upp sitt liv.
En stor del att allt eskalerade var nog för att han behövde ha kvar fasaden om att ha gott om pengar både inför Linnea och följare men pengarna fanns ju inte och tillslut rasade allt.
Citera
2025-01-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Ja Jocke försökte ju hjälpa honom så han skulle ordna upp sitt liv.
En stor del att allt eskalerade var nog för att han behövde ha kvar fasaden om att ha gott om pengar både inför Linnea och följare men pengarna fanns ju inte och tillslut rasade allt.

Chrippa är en person som själv säger att endast en kula kan stoppa honom.
Jag tror inte vare sig familj eller vänner kunde stoppa honom eftersom han inte har självinsikt till att förstå att han är fel ute. Han körde sitt race och körde över de som var villiga att hjälpa honom.

Han lyssnar inte. Han kan inte ta in något som inte håller med honom om att han gör rätt. Då ska det skrikas och gapas på andra istället.
Citera
2025-01-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Håller med dig, en mer egoistisk människa får man leta efter, det mest sjuka för mig var att han valde bort att gå på sin dotters förhandling.
Undra om han skulle kasta Linnea under bussen för att rädda sig själv?

Antar att i den framtida rättegången kommer allt vara alla andras fel.

Linnéa har nog för mycket på honom så han vågade nog inte det.

Ta bara inspelningarna vi fick ta del av. De är ju inspelade av någon dvs någon annan eller Linnéa själv.

Hon har nog hundratals timmar inspelat som kan sätta dit Chrippa. Han måste ju varit medveten om detta.
Citera
2025-01-03, 19:11
Medlem
Citat:
Han är i Spanskt häkte inte i Guantanamo, det finns möjligheter om man vill höra sig för hur han har det.

Bra under omständigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Och hur vet du det? Du och ditt önsketänkande bara.

Det finns ett antal personer/funktioner som garanterat har info om ärendet utöver familjen: kräkets advokat Johan Ritzer, konsulatet i Torrevieja, ambassaden i Madrid, UDs jourtelefon, och åklagare Hanna Nilsson. Den som är nyfiken kan bara ringa. Det vore toppen om fler i tråden bidrar.

Nu har kräket, förresten, suttit en helt vecka...!
Citera
2025-01-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det finns ett antal personer/funktioner som garanterat har info om ärendet utöver familjen: kräkets advokat Johan Ritzer, konsulatet i Torrevieja, ambassaden i Madrid, UDs jourtelefon, och åklagare Hanna Nilsson. Den som är nyfiken kan bara ringa. Det vore toppen om fler i tråden bidrar.

Nu har kräket, förresten, suttit en helt vecka...!

Precis, hur svårt är det.

Det är värst vad tiden går fort, här på utsidan iaf. Måste kännas som månader där inne.
Citera
2025-01-03, 19:43
Medlem
cerns avatar
Undrar verkligen om han blir förflyttad till fängelset utanför Madrid och vänta precis som Olof K.

Vanligtvis brukar de bli förflyttade ganska snabbt från häktet till fängelset om det är något beslut som ska göras och som tar tid. Efter 2-3 veckor där så kommer svensk polis ner som han blir eskorterad av hem till Sverige.
Citera
2025-01-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Linnéa har nog för mycket på honom så han vågade nog inte det.

Ta bara inspelningarna vi fick ta del av. De är ju inspelade av någon dvs någon annan eller Linnéa själv.

Hon har nog hundratals timmar inspelat som kan sätta dit Chrippa. Han måste ju varit medveten om detta.

Ja det har du rätt i, hennes telefon är nog snart lika full som Anjos 😉
Usch för att leva i ett sånt förhållande.
Citera
2025-01-03, 19:50
Medlem
Har aldrig förstått varför dessa människor spelar in varandra?! Inte normalt någonstans enligt mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in