2025-01-03, 12:06
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ppqv60/fullt-utvecklad-brand-i-restaurang-i-lagenhetshus

Citat:
Det har brunnit kraftigt i en restaurang i Hagsätra i södra Stockholm under natten.

Polisen tror att branden var anlagd.

– Vi har inlett en brottsutredning om grov mordbrand

Sökte men hittade ingen tråd.

Vad säger ni? Vilka står bakom? Är det en klanfejd? Konkurrenter? Ungdomar?
Citera
2025-01-03, 12:14
Medlem
halaltarzans avatar
Vad heter pizzerian då?
Citera
2025-01-03, 12:17
Medlem
Det är väl numera tradition av svenska ungdomar att jävlas med invandrares verksamheter, förmodligen molotov cocktail. Svenska föräldrar är dom sämsta i världen.
Citera
2025-01-03, 12:22
Avslutad
Finns det äns klaner där?
Citera
2025-01-03, 12:26
Medlem
AnitaSvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad heter pizzerian då?

Det är.
Pappagallo
Porlabacken 34
Senast redigerad av AnitaSvan 2025-01-03 kl. 12:32.
Citera
2025-01-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaSvan
Det är.
Pappagallo
Porlabacken 34

Stämmer. Tråkigt, det är ett av Hagsätraborna uppskattat ställe som drivs av ett par från forna Jugoslavien. Har svårt att tänka mig att de har kopplingar till organiserad brottslighet eller liknande, men vad vet jag. Får se vad utredningen säger. Känner verkligen med dom!
Citera
2025-01-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mashturabi
Stämmer. Tråkigt, det är ett av Hagsätraborna uppskattat ställe som drivs av ett par från forna Jugoslavien. Har svårt att tänka mig att de har kopplingar till organiserad brottslighet eller liknande, men vad vet jag. Får se vad utredningen säger. Känner verkligen med dom!

Dom kanske vägrade betala hyran till gängklanerna som styr området?
Citera
2025-01-03, 14:46
Avslutad
Var det inte några kurdiska bröder som styrde där?
Citera
2025-01-03, 15:55
Medlem
-Dizzy-s avatar
Känns som klassiskt utpressar eller lånat pengar motiv... känns långsökt att random människa sätter eld på en pizzeria sådär, utan några kopplingar till verksamheten.
Citera
2025-01-03, 16:50
Medlem
Restaurangen har vad jag förstått drivits av samma par under en herrans massor av år (20+ år?).

Intressant i sammanhanget, även om det kanske bara är ett sammanträffande, är att en annan restaurang (Hagsätra bar & restaurang) i Hagsätra "centrum" för någon månad sedan blev av med sina rättigheter att servera alkohol. Dom höll öppet några fåtal dagar efter detta, men står nu igenbommad sedan ungefär 2 veckor tillbaka. Restaurangen i centrum har bytt ägare cirka 3 gånger sedan början av pandemin, den hette tidigare Trevi och hade drivits länge av samma ägare innan dom sålde. Verkar som att alla som tagit över verksamheten efter det har haft problem med att få och behålla serveringstillståndet av alkohol...

Branden gäller som sagt Pappagallo, en annan restaurang, men jag kan inte låta bli att fundera på om det ena på något sätt kan ha med det andra att göra.
Citera
2025-01-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrande
Restaurangen har vad jag förstått drivits av samma par under en herrans massor av år (20+ år?).

Intressant i sammanhanget, även om det kanske bara är ett sammanträffande, är att en annan restaurang (Hagsätra bar & restaurang) i Hagsätra "centrum" för någon månad sedan blev av med sina rättigheter att servera alkohol. Dom höll öppet några fåtal dagar efter detta, men står nu igenbommad sedan ungefär 2 veckor tillbaka. Restaurangen i centrum har bytt ägare cirka 3 gånger sedan början av pandemin, den hette tidigare Trevi och hade drivits länge av samma ägare innan dom sålde. Verkar som att alla som tagit över verksamheten efter det har haft problem med att få och behålla serveringstillståndet av alkohol...

Branden gäller som sagt Pappagallo, en annan restaurang, men jag kan inte låta bli att fundera på om det ena på något sätt kan ha med det andra att göra.

Jag kan dementera kopplingarna du drar med 100%.

Familjen som driver restaurangen är riktigt reko och har drivit det sedan -89. Ena sonen i familjen, som de övriga brutit med och som bott bortom Sverige senaste åren, är kriminell.
Man har blivit ännu ett offer för kriminell markering mot anhörig för att komma åt/sätta press på den egentliga måltavlan.

Mycket tråkig - en fin krog för att vara i orten. Schysst käk och fräsch miljö.
Citera
2025-01-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieTheDog
Jag kan dementera kopplingarna du drar med 100%.

Familjen som driver restaurangen är riktigt reko och har drivit det sedan -89. Ena sonen i familjen, som de övriga brutit med och som bott bortom Sverige senaste åren, är kriminell.
Man har blivit ännu ett offer för kriminell markering mot anhörig för att komma åt/sätta press på den egentliga måltavlan.

Mycket tråkig - en fin krog för att vara i orten. Schysst käk och fräsch miljö.

Du dementerar genom att bekräfta?
Självklart är det "kända artister" som det gäller. Det är Rågsved/Hagsätra/Bandhagen vi snackar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in