2025-01-03, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Jag har alltid varit den mening att regler och lagar ska följas för att ett samhälle ska fungera optimalt, men det har inte irriterat mig speciellt. Men nu på äldre dagar blir jag märkbart irriterad när människor inte kan sköta sig.

Tex
De som parkerar olagligt – när någon parkerar olagligt (speciellt när det är uppenbarligt att man skitit i reglerna) och på ett så sätt att det medför fara för andra trafikanter.
Bilister som inte blinkar.
Människor som tränger sig före.
Människor som slänger skräp.

Nu för tiden (+50) känner jag ilskan bubbla upp och skulle helst slå sönder biljävlen/människan.

Är det vanligt att man blir mer irriterad på ”skitsaker” på äldre dagar?

Helt seriöst föreslår jag terapi för att hantera dessa saker. Du kan inte ändra på dem så din ilska går inte ut över någon än dig själv. Terapi är något långt fler borde pröva, dock inte alla som vågar.
Citera
2025-01-03, 16:44
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Grattis. Du har blivit en bitter sur gubbjävel
Snart står du där och hytter med näven åt unga på sparkcyklar. Eller det kanske du redan gör.

Det är ju det jag misstänker, man har blivit gubbe. Inte bitter i allmänhet, bara på människor som är egoistiska och gör som de själva gör.

Ännu har jag inte börjat hytta på näven, men ett par arga lappar på felparkerade bilar har det blivit:-)
Citera
2025-01-03, 16:45
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Det kan vara ditt låga testosteron vi den åldern. Det tenderar att skapa lätt irritation som kan vara svårhanterat av vissa. Jag hoppas att du kommer förbi detta och inte eskalerar det onödigt mycket.

Testosteronet har gått ner, men borde ett lågt testosteron inte innebära att man blir sävligare?
Citera
2025-01-03, 16:49
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag bryter på ovan nämnda ”lagar” för att reta gallfeber på sådana som dig haha.
Vem i hela friden bryr sig? Lev och låt leva!

Varför vill man blinka/parkera fel när det innebär en ökad olycksrisk för andra trafikanter bara för att man vill reta gallfeber på bittra gubbjävlar? Eller skräpa ner för den delen?

Jo, jag vill inte bry mig. Irriterar mig på mig själv att jag inte bara kan gå omkring som en lobotomerad jävel och inte anamma omgivningen.
Citera
2025-01-03, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Testosteronet har gått ner, men borde ett lågt testosteron inte innebära att man blir sävligare?
Mnjae. Jag vet bara att man fick lite spunk/frispel emellanåt och blev själv chockad över ens bristande självkontroll. Nästan som amerikanska roadrage klipp man ser på youtube. När det "lagt sig" efter ett par år så finner man ju det nya lugnet. Njuter av att käka, promenera och riktiga pensionärssaker. Tjjafsa på Flashback emellanåt. Känns ju toppen nu i alla fall.
Citera
2025-01-04, 00:15
Moderator
Lapapps avatar
Flyttar.

Medicin och hälsa --> Psykologi
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera