Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Kul när de frågar om de har porrtidningar hemma. Nej. Ok.
Men ..säger hon.. en gång hittade hon ett glättigt papper stor som en enkrona.
Och hon anade minsann vilka typ av tidningar som hade sånt papper ! Hon har jobbat med papper. Så hon vet att vissa typer av tidningar brukar ha den papperskvaliten. T ex porrtidningar!
Oj. CA var inte bara en paranoid mytoman. Hon var en sexualneurotiker av rang.
Och hon passade perfekt in i tidsandan, för nymoralismen frodades på 80-talet.
Efter flera decennier av sexuell frigörelse, kom en våldsam backlash, som bara varade några år.
Det var en mycket märklig period, och när da Costa-fallet blev allmängods, uppstod en mix av vulgofeminism (med rötter inom vänstern) och en gammaldags moralism, som snarare kom från kyrkan och högern. Idioter från olika punkter på det politiska spektrat gjorde gemensam sak och förstörde da Costa-fallet totalt.
Det är populärt att skylla allt på vänstern, men så enkelt var det inte.
Den pöbel som lynchade läkarna, var ytterst komplex.
Att den svenska högern inte vill ta något som helst ansvar 40 år senare, är iofs begripligt.
Inte för att svenska vänstern och feministerna har gjort det heller ....