2025-01-02, 20:26
Avslutad
Börjar känna att VPN är helt värdelöst. Det går ju inte att komma in på några sidor. Jag måste stänga av min VPN när jag ska gå in på flashback, youtube, tradera, interbanken. VPN blockar varenda jävla sida. Vad är då meningen? Nu har jag VPN avstängt för att skriva detta inlägg så nu är jag väl inte anonym längre.

Jag använder Mullvad. Vad är egentligen meningen med VPN när man ändå måste stänga av den hela tiden? Plus att den segar ner mitt internet som fan.
Citera
2025-01-02, 20:40
Medlem
BlaBalks avatar
Jag behöver inte stänga av mitt VPN i något av de fallen du nämner. Både mitt VPN jag använder privat (PrivateVPN) och det jag använder på jobbet (Sophos) funkar utmärkt mot banker, youtube, Flashback osv.

Antar att det kan skilja sig från olika leverantörer och vilken server man är ansluten till.
Citera
2025-01-02, 20:41
Medlem
legaliserabarnporrs avatar
Jag använder Mullvad just nu. Ibland kommer jag inte in på Flashback, men då brukar det fungera att byta server genom att trycka på knappen till höger om "Switch location".
Citera
2025-01-02, 20:45
Bannlyst
kan vara fördelaktigt att innan du går in på såna sidor du annars inte kom in på, se hur legaliteten i det land där du finner dig ser ut. Säger de att det är olagligt att se på X eller Y, så är det inte omöjligt att de jagar dig i efterhand,
Citera
2025-01-02, 20:49
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Börjar känna att VPN är helt värdelöst. Det går ju inte att komma in på några sidor. Jag måste stänga av min VPN när jag ska gå in på flashback, youtube, tradera, interbanken. VPN blockar varenda jävla sida. Vad är då meningen? Nu har jag VPN avstängt för att skriva detta inlägg så nu är jag väl inte anonym längre.

Jag använder Mullvad. Vad är egentligen meningen med VPN när man ändå måste stänga av den hela tiden? Plus att den segar ner mitt internet som fan.

Byt leverantör. Jag kör NordVpn med killswitch (dvs får inte nå internet utan aktiv vpn) och fungerar klockrent!

Däremot så får man ibland (väldigt sällan) byta VPN server (updatera) då den specifika delade IP´n har hamnat på någon blocklista. Tycker man att detta är ett problem så kan man betala extra för privat IP, som vad jag vet inte kan hamna på någon block list.
Citera
2025-01-02, 20:52
Medlem
Arga.pingvinens avatar
Jag kör Expressvpn. Det segar ned YouTube för mig något fruktansvärt, annars är det helt lugnt.
Citera
2025-01-02, 22:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Inbyggd i min router så behöver aldrig tänka på det o jag kan surfa på allt o lite till.

Ubiquiti Amplifi Alien Router
Citera
2025-01-03, 01:10
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Byt leverantör. Jag kör NordVpn med killswitch (dvs får inte nå internet utan aktiv vpn) och fungerar klockrent!

Däremot så får man ibland (väldigt sällan) byta VPN server (updatera) då den specifika delade IP´n har hamnat på någon blocklista. Tycker man att detta är ett problem så kan man betala extra för privat IP, som vad jag vet inte kan hamna på någon block list.

Nä den fungerar allt annat är klockrent med Flashback.
Citera
2025-01-03, 01:38
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Nä den fungerar allt annat är klockrent med Flashback.

Konstigt, jag kör via det nu och inga problem. Kört flera år utan problem. Med Svensk IP address kan tilläggas
Citera
2025-01-03, 01:42
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Konstigt, jag kör via det nu och inga problem. Kört flera år utan problem. Med Svensk IP address kan tilläggas

Jaha. Jag har bara haft VPN i typ sex år och Flashback tjurar ibland.
Ofta blir man tvungen att stänga av VPN och få igång Flashback för att sedan logga på VPN igen.
Kanske beror på datorn. Vad vet jag.
Citera
2025-01-03, 01:45
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Jaha. Jag har bara haft VPN i typ sex år och Flashback tjurar ibland.
Ofta blir man tvungen att stänga av VPN och få igång Flashback för att sedan logga på VPN igen.
Kanske beror på datorn. Vad vet jag.

Jag skulle prova med att städa Cachen nästa gång och prova igen. Som sagt jag kör killswitch på både PC och mobilt för att vara ute på Internet utan VPN, näe det går bort

EDIT: BTW, kör Chrome och DuckDuckGo
Citera
2025-01-03, 01:54
Medlem
Skitborstes avatar
För VPN har ju alltid varit en garant för anonymitet, precis som Flashback. Snarare tvärtom, fast bara ibland. Snarare så att du väcker misstanke så fort programmet laddas ner.

För att säkerställa din fulla anonymitet rekommenderar jag att du kollar på porr, gore eller ägnar dig åt någonting fullkomlig ointressant så länge som möjligt tills de tröttnar och inte längre kan eller orkar göra pengar på dina "misslyckanden".

Jag menar, fatta vad övervakarna själva måste hålla käften om ifall varenda jävel kollade på obskyr porr och massa gore dagligen? De hade ju sagt upp sig redan efter en vecka, vilket är varför jag ägnar mig åt just den verksamheten - för att ge dem jobben de vill ha i deras önskan om suveränitet, diskretion, integritet och vad fan som. Att vi blir övervakade händer, kunde inte bry mig mindre. Vill de mig någonting får de komma och berätta vad det är jag gör fel och när. Finns säkert mycket värre saker än mig att haka upp sig på. Möjligen att de själva är betydligt vidrigare och därför tvingas söka sig till sådana arbeten i ren "bli-inte-som-jag-anda" vad vet jag? Kanske bara är cynisk. Inte för att porr är livet, de kanske själva bör inse att den enda vägen för att få bort dig från misär och annat, kanske är att själva bli mer delaktiga och inbjudande, annat än att bara prata om det? Men för det krävs ju många gånger pengar mer än till överlevnad. Gäller nog många.

Vad jag skriver är inte nödvändigtvis alltid vad jag känner eller tänker och kan så omöjligt verkställas i någon "en gång, alltid-tanke". Detsamma gäller dig själv och det vet du för att jag vet det.
Senast redigerad av Skitborste 2025-01-03 kl. 02:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in