2025-01-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och det gör det inte för Moskva? Moskva har alltså invaderat Ukraina för att de inte vill ha kontroll över områdena de skaffat sig kontroll över? Ja, det var ju en ny version....

Nato har inte förflyttat sig österut. Det är ett antal stater som känt av det ryska/sovjetiska inflytandet under årtionden som nu sökt skydd mot framtida ryska övergrepp på deras folk.
Vi känner till orsakerna till Ryssland agerande, jag och andra har dragit det otalig gånger. Visst, Ryssland vill säkert ha kontroll till viss del i deras närområde, Indien och Kina med och du ser ju EU. Washington vill ha kontroll över hela världen.

Att expandera är NATO:s affärsidé. Att länder hoppar på är ju att en del som dig är rädda (för allt möjligt). Ryssland var aldrig något hot utan NATO var ett hot mot Ryssland och nu är vi fienden och många ler. Fick svenska folket rösta för medlemskap? Det finns många vägar in i NATO och inte minst landsföräderi och korruption. Vem hade mest pengar, Ryssland eller väst?

Enlargement of NATO
https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO

Helt enkelt respektlöst då Ryssland sa nej och fick ett löfte.
Citera
2025-01-02, 22:16
Medlem
Är du sur för vi är med i Nato och Finland? Ha ha. Dassriket Ryssland har sig själv att skylla och grattis till över 120 mil längre gräns mot Nato dassriket Ryssland.

Kanske ska sluta och kriga i Ukraina och fokusera på att försvara sin långa gräns mot den store Satan Nato kan man tycka?
Citera
2025-01-02, 22:16
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, det är mina menigsmotståndare som ljuger friskt här. Det är den enda anledningen jag är här för några måste stå emot dom. Jag är inte ensam i tråden för det finns några tappra
Även i USA ser det annorlunda ut och många är trött på tramset i Ukraina, NATO och världsherravälde. Som vanlig är vi i Europa alltid efter.

Exakt, alla med annan åsikt och ert perspektiv.

I FN röstades det om ditt fascistiska rysslands invasion.151-5 blev resultatet
Du är snart uppe i 1000 feta lögner här i tråden.

Du påstår att du har empati, för empati krävs ett visst mått av förstånd moral och verklighetsuppfattning, du saknar nog alla tre.
Du TROR du har empati som byfånen tror sig veta sanningen .
Citera
2025-01-02, 22:17
Medlem
Citat:
Vi känner till orsakerna till Ryssland agerande, jag och andra har dragit det otalig gånger. Visst, Ryssland vill säkert ha kontroll till viss del i deras närområde, Indien och Kina med och du ser ju EU. Washington vill ha kontroll över hela världen.

Att expandera är NATO:s affärsidé. Att länder hoppar på är ju att en del som dig är rädda (för allt möjligt). Ryssland var aldrig något hot utan NATO var ett hot mot Ryssland och nu är vi fienden och många ler. Fick svenska folket rösta för medlemskap? Det finns många vägar in i NATO och inte minst landsföräderi och korruption. Vem hade mest pengar, Ryssland eller väst?

Enlargement of NATO
https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO

Helt enkelt respektlöst då Ryssland sa nej och fick ett löfte.

Är du helt från vettet? Ryssland har hotat med kärnvapen gång efter gång efter gång och du tycker att det är helt ok? Länder som blev invaderade av Sovjet, dvs av ryssar, och blev behandlade uselt, de söker sig klart som fan till ett tryggare liv västerut. Det är så logiskt att inte ens du kan förneka det. Och gissa vad? De HAR fått det 10 x bättre.

Det enkla faktum att Putin beskriver Sovjets sönderfall som den största geopolitiska katastrofen i modern tid vittnar ju om hans totala galenskap. Sovjet var ren skär ondska. Att han allierar sig med Iran (onda), Syrien (onda), Nordkorea (sjukaste landet på planeten), säger en hel del om hur desperat han är.
Citera
2025-01-02, 22:22
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Är du sur för vi är med i Nato och Finland? Ha ha. Dassriket Ryssland har sig själv att skylla och grattis till över 120 mil längre gräns mot Nato dassriket Ryssland.

Kanske ska sluta och kriga i Ukraina och fokusera på att försvara sin långa gräns mot den store Satan Nato kan man tycka?

På tal om Nato och de där pro-ryska folkmordsvurmande neo-stalinistiska fascisternas gråt och tandagnisslan. Snart ännu en sak de kommer klaga på i all evighet. Det kan bli så att ryssen kommer snart kanske börja förlora sin skuggflotta och därmed får en till smäll på sin redan sargade ekonomiska käft.
Finlands agerande när det gäller Eagle S visar att de europeiska länderna och Nato inte längre är lika mjuka när det gäller Rysslands hybridpåverkan som tidigare, skriver The Economist.
[...]
Nato meddelade att man skulle öka sin militära närvaro i Östersjön. Alliansen har också sagt att den överväger "andra åtgärder". Enligt Charlie Edwards, en säkerhetspolitisk expert som intervjuats av The Economist, skapar CKP:s (centralkriminalpolisen - motsv. NOA i Sverige, min anm.) beslag ett viktigt prejudikat.
- Tidigare har vi varit för försiktiga. Nato har egentligen inte haft en strategi som har haft en avskräckande effekt på Rysslands skuggflotta, säger han.
[...]
Keir Giles, expert vid tankesmedjan Chatham House, säger att det är viktigt att Rysslands hybridkrigföring mot Europa avslöjas. Att beslagta fartyget är enligt honom det enda sättet att ställa de ansvariga inför rätta. The Economist skriver att Finlands och Estlands agerande har visat att man kan få Ryssland att ompröva sin strategiska plan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010939079.html
Citera
2025-01-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
På tal om Nato och de där pro-ryska folkmordsvurmande neo-stalinistiska fascisternas gråt och tandagnisslan. Snart ännu en sak de kommer klaga på i all evighet. Det kan bli så att ryssen kommer snart kanske börja förlora sin skuggflotta och därmed får en till smäll på sin redan sargade ekonomiska käft.
Finlands agerande när det gäller Eagle S visar att de europeiska länderna och Nato inte längre är lika mjuka när det gäller Rysslands hybridpåverkan som tidigare, skriver The Economist.
[...]
Nato meddelade att man skulle öka sin militära närvaro i Östersjön. Alliansen har också sagt att den överväger "andra åtgärder". Enligt Charlie Edwards, en säkerhetspolitisk expert som intervjuats av The Economist, skapar CKP:s (centralkriminalpolisen - motsv. NOA i Sverige, min anm.) beslag ett viktigt prejudikat.
- Tidigare har vi varit för försiktiga. Nato har egentligen inte haft en strategi som har haft en avskräckande effekt på Rysslands skuggflotta, säger han.
[...]
Keir Giles, expert vid tankesmedjan Chatham House, säger att det är viktigt att Rysslands hybridkrigföring mot Europa avslöjas. Att beslagta fartyget är enligt honom det enda sättet att ställa de ansvariga inför rätta. The Economist skriver att Finlands och Estlands agerande har visat att man kan få Ryssland att ompröva sin strategiska plan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010939079.html

Japp då blir det verkligen botten ur för ryska ekonomin.
Citera
2025-01-02, 22:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Är du helt från vettet? Ryssland har hotat med kärnvapen gång efter gång efter gång och du tycker att det är helt ok? Länder som blev invaderade av Sovjet, dvs av ryssar, och blev behandlade uselt, de söker sig klart som fan till ett tryggare liv västerut. Det är så logiskt att inte ens du kan förneka det. Och gissa vad? De HAR fått det 10 x bättre.

Det enkla faktum att Putin beskriver Sovjets sönderfall som den största geopolitiska katastrofen i modern tid vittnar ju om hans totala galenskap. Sovjet var ren skär ondska. Att han allierar sig med Iran (onda), Syrien (onda), Nordkorea (sjukaste landet på planeten), säger en hel del om hur desperat han är.

Syrien tror jag att man kan ta bort från den där listan numera.
Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att Ukraina förbereder sig för att återupprätta de diplomatiska förbindelserna med Syrien. Zelenskyj gjorde tillkännagivandet på Telegram. Detta rapporterades av Ukrainska Pravda. Den islamistiska gruppen Hayat Tahrir al-Sham störtade Syriens mångårige president Bashar al-Assad från makten i början av december. Al-Assad var en nära allierad till Ryssland. Ukrainas utrikesminister Andriy Sybiha besökte Syrien den 30 december och träffade Ahmed al-Shara, som nu leder HTS och Syrien.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010891403.html

Även jänkarna hade nån på besök nyligen där. De enda som har inte ändrat sig är de vanliga nötterna som härjar där.

Anledningen till att jag tar upp detta i denna tråd? Snart kommer de vanliga folkmordsvurmande pro-ryska fascistiska neo-boljsevikerna klaga och gnälla även på detta var de än hinner samt att det är direkt kopplad till kriget mellan Ukraina och fascisterna i rysseriet.
Citera
2025-01-02, 22:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nu fjollskriker Slovakoens Fico över indragen gas. Dax att tänka på det nu. Apskaftet har haft ett år på att förbereda sig:

https://www.svd.se/a/alpWlA/ukrainas-beslut-att-stoppa-rysk-gas-vacker-starka-reaktioner

Han har ju haft ända sedan Februari 2022 på sig dvs mer än ett år, tre snart.
Citera
2025-01-02, 22:37
Medlem
Citat:
Nej, det är mina menigsmotståndare som ljuger friskt här. Det är den enda anledningen jag är här för några måste stå emot dom. Jag är inte ensam i tråden för det finns några tappra själar kvar, sen har hela världen utanför väst som fattar vad detta går ut på. Även i USA ser det annorlunda ut och många är trött på tramset i Ukraina, NATO och världsherravälde. Som vanlig är vi i Europa alltid efter.

Min empati är det inget fel på därimot är er ensidig och det ser vi ofta vad det gäller Gaza och folket där. Alla länder gör fel då och då. Även Ukraina som istället för att slåss med rysktalande och Ryssland borde ha sammarbetat och tagit hand om sin sovjetindustri som nu har ruttnat bort. Ukraina hade kunnat bli ett mycket rikt land i Europa men kastade bort allt för råskinnen, oligarkerna och dess NATO-sjuka.

Exakt, alla med annan åsikt och ert perspektiv ska lämna tråden. Det är det som kallas yttrande och åsiktsfrihet, demokrati och västs värdegrund för tillfället.

Varför inte hoppa in i trådarna för Syrien så får du veta mer?

Nej, jag har inga färska siffror på det men många flyttade till Ryssland för Kievregimens soldater sköt så mycket granater på dom. Varför inte söka själv så kanske du lär dig något.
Uppenbarligen ljuger du i det mesta.
Eller rättare sagt du framför kremls propaganda som fakta trotts att den är överbevisad.
Skall vi ta några exempel. Minsk avtalen: Putin uppfyllde inte de initierade delarna med att dra tillbaka Rysska militära styrkor och tillåta oberoende observatörer i området. Varför skulle sen Ukraina ensidigt uppfylla avtalet?
Du klassar en avsättning av en korrupt president från ett sittande parlament som statskupp.
Men du anser att det inte är en kupp när utländsk militär ockuperar ett parlament och under vapenhot ändrar författningen och genomför en folkomröstning under vapenhot.
Läs på vad som hände i kiew kontra krim.
Läs på fakta och för en gång skull ta bort din fascination för Putin.
Att du framför Kremls lögner är att ljuga även om du inte har intellektuell förmåga att förstå det.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-01-02 kl. 22:47.
Citera
2025-01-02, 22:43
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Han har ju haft ända sedan Februari 2022 på sig dvs mer än ett år, tre snart.

Han blev PM 25 oktober 2023, så han hade tid att ordna saker och ting då han var väl medveten om att gasen tryter.
Intressant läsning om denne snubbe med lite skandaler och kontroverser, inkl mord, men detaljerna är kanske lite för OffT för tråden.
Citera
2025-01-02, 22:44
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Nej, det är mina menigsmotståndare som ljuger friskt här. Det är den enda anledningen jag är här för några måste stå emot dom. Jag är inte ensam i tråden för det finns några tappra själar kvar, sen har hela världen utanför väst som fattar vad detta går ut på. Även i USA ser det annorlunda ut och många är trött på tramset i Ukraina, NATO och världsherravälde. Som vanlig är vi i Europa alltid efter.

Min empati är det inget fel på därimot är er ensidig och det ser vi ofta vad det gäller Gaza och folket där. Alla länder gör fel då och då. Även Ukraina som istället för att slåss med rysktalande och Ryssland borde ha sammarbetat och tagit hand om sin sovjetindustri som nu har ruttnat bort. Ukraina hade kunnat bli ett mycket rikt land i Europa men kastade bort allt för råskinnen, oligarkerna och dess NATO-sjuka.

Exakt, alla med annan åsikt och ert perspektiv ska lämna tråden. Det är det som kallas yttrande och åsiktsfrihet, demokrati och västs värdegrund för tillfället.

Varför inte hoppa in i trådarna för Syrien så får du veta mer?

Nej, jag har inga färska siffror på det men många flyttade till Ryssland för Kievregimens soldater sköt så mycket granater på dom. Varför inte söka själv så kanske du lär dig något.
Vem hade bäst utveckling Östtyskland eller Västtyskland tycker du? Båda hade ungefär samma förutsättningar. Ett ledes av det Gudabenådade Rysslands Diktatorer det andra av demokratin.
Finns inget som blivit bra i Ryssland = Diktatur
Sen förstår jag inte varför man ser ha berättighet att invadera ett land och mörda 100 000- tals människor för att det landet skulle gå med Eu eller någon försvarsallians.
Alla de hot som Putin hotat med skulle egentligen efter ryska doktrinen betytt att väst för länge sedan skulle ”släckt ner Ryssland”. Nu är vi smartare än psykopaten i Kreml och låter honom hållas i en för tillfället för stor bubbla ( läs Ukraina) tyvärr för Ukrainarnas del.
Citera
2025-01-02, 22:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja så är det och det var därför nu Kiev klippte av flödet precis som man gjorde med Nordstream. Alla ska lida.

Avtalet löpte väl ut? Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in