2025-01-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Polisbeskydd finns inte med i någon FUP, det ska finnas ett beslut på det som Joakim ska ha tillgång till. Det är ni som suttit och påstått att han har polisbeskydd, så vad har ni baserat detta på? Endast Joakims ord som vanligt?

Återigen vägrar du svara på några som helst frågor. Jag efterfrågade inte bara bevis utan även att du ska förklara hur ett hot kan ligga till grund för kvinnofridskränkning, ta gärna med lagstöd för det.

Efterfrågade även svar på varför man vittnar om grova brister i någons föräldraskap och uppmanar andra att anmäla till socialtjänsten utifrån deras vittnesmål och sedan påstår att man kommer vittna till fördel för samma förälder ett halvår senare.

_________

Varför ska Jocke behöva visa upp ett beslut om skydd? tror inte han hittar på en sån allvarlig sak.
Citera
2025-01-02, 16:33
Medlem
Ni får inte glömma att Jocke har PTSD men i samma inlägg ska man minsann inte tycka synd om honom.
Man kan inte sluta förundras över hans fans. Vad finns det att se upp till?

Hela hans identitet skriker snyft och drama. Allt han gjort förr verkar vara helt bortblåst, att stå till svars för allt han gjort är tämligen enkelt när man alltid skyller på alla andra och sina diagnoser.
Citera
2025-01-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du förstår väl att Jocke skojade ang hunden? Den hunden har det alldeles toppen. När andra människor hade valt att avliva direkt gör han allt för att hunden ska få leva ett bra liv så länge det går.

Hur tycker du att han blir underligare och underligare i vloggarna?

Självklart förstår jag att han inte har blivit påsatt av hunden, daaa...

Tycker personligen att det inte är riktigt normalt att "skoja" om så äckliga saker som tidelag. Om du uppfattar detta som skoj så är det upp till dig, personligen tycker jag att människor som skämtar om såna saker inte är riktigt normala.

Tråden handlar om Joakim och inte varför jag tycker att han blivit underligare och underligare. Med tanke på att du frågar så verkar du inte se hur han beter sig, med andra ord är det ingen idé att förklara...

För övrigt så skrev jag aldrig något om att hunden inte skulle ha det bra...
Citera
2025-01-02, 16:54
Medlem
För 8 månader sen på SVT: https://www.youtube.com/watch?v=A1jetJZF4AQ

Kristian Luuk: "Har det varit lätt att bli av med Jockiboi-stämpeln? Det var några som ropade det när vi gick i korridorerna."

Joakim (med gråten i halsen och blanka ögon): "Nej. Jag försöker att inte ta illa vid mig men ska jag vara ärlig så gör jag det."

Kristian Luuk: "Jaha, du blir ledsen när någon kallar dig Jockiboi?"

Joakim: "Jättejätte ledsen."

Samtidigt på Ninetones hemsida... "Jockiboi: Från kontroversiell Youtube-stjärna till svensk musikartist"
https://www.ninetone.com/previous-artists/jockiboi

Hur kommer det sig att inte Joakim blir "jättejätte ledsen" när Nintetone marknadsför honom som bl.a. Jockiboi....
Citera
2025-01-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Är det Joakim som säger att Chrippa är anmäld för kvinnofridskränkning? Var det inte i samma inspelade "hot" som Chrippa fortsatte meningen med att han inte menade det han sa bokstavligen.

Var det inte Rask som sa att Joakim i princip hade gjort hela förundersökningen gällande Chrippa , Joakim som inte vill bli inblandad...

Det känns som att alla i det här dramat behöver någon form av terapi/behandling/medicinering. Joakim blir bara underligare och underligare i sina vloggar. När han säger att hans hund har befruktat honom, ja då är det verkligen något som är fel.

Inte bara kvinnofridskränkning utan grov kvinnofridskränkning, det ska gälla det inspelade hotet ja. Grov kvinnofridskränkning döms män till som mördat eller misshandlat sin partner upprepade gånger så hur han kommit fram till det vore verkligen intressant att höra.

2025-01-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Varför ska Jocke behöva visa upp ett beslut om skydd? tror inte han hittar på en sån allvarlig sak.

För att både han och hans gelikar gnäller alltid om att det ska finnas bevis på saker som påstås. Han har flera gånger uttalat sig högst tveksamt om rättsväsendet och överdrivit i de sammanhangen.

Som också skrivits tidigare, han får polisbeskydd från sin bror som befinner sig i Spanien på flykt och som tidigare aldrig dömts för någon våldsam brottslighet men kvinnor vars män campar utanför deras port och misshandlat dom flera gånger tidigare får det inte? Skulle det mot förmodan varit så att han faktiskt fått det så är det något som är riktigt skevt.

2025-01-02, 17:13
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
För 8 månader sen på SVT: https://www.youtube.com/watch?v=A1jetJZF4AQ

Kristian Luuk: "Har det varit lätt att bli av med Jockiboi-stämpeln? Det var några som ropade det när vi gick i korridorerna."

Joakim (med gråten i halsen och blanka ögon): "Nej. Jag försöker att inte ta illa vid mig men ska jag vara ärlig så gör jag det."

Kristian Luuk: "Jaha, du blir ledsen när någon kallar dig Jockiboi?"

Joakim: "Jättejätte ledsen."

Samtidigt på Ninetones hemsida... "Jockiboi: Från kontroversiell Youtube-stjärna till svensk musikartist"
https://www.ninetone.com/previous-artists/jockiboi

Hur kommer det sig att inte Joakim blir "jättejätte ledsen" när Nintetone marknadsför honom som bl.a. Jockiboi....

Texten är autogenererat av ProtectEpsteinGPT:
Men varför kontaktar du inte Jocke så slipper vi denna diskussion som ni har hela tiden? Går du in på hans senaste YouTubevideo så står hans kontaktuppgifter:

Kontakta Jocke:
❥ Instagram: Joakimlundell
❥ Facebook: / jockiboitv
❥ Snapchat: Jockiboitv

Så nu har vi pratat klart om det, Jocke mååååååår dåligt av att bli kallad "Jockiboi" så sluta med det. Varför tror du Chrippa använder det hela tiden, det är bara för att trycka ner Jocke för att Chrippa vet att Jocke mår dåligt av det. Har ni sett Chrippas dom om barnmisshandel, spark i huvudet i bilen osv..... Chrippa är sjuk människa! VOFF! VOFF!

Senast redigerad av kanblikul 2025-01-02 kl. 17:38.
Citera
2025-01-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
För att både han och hans gelikar gnäller alltid om att det ska finnas bevis på saker som påstås. Han har flera gånger uttalat sig högst tveksamt om rättsväsendet och överdrivit i de sammanhangen.

Som också skrivits tidigare, han får polisbeskydd från sin bror som befinner sig i Spanien på flykt och som tidigare aldrig dömts för någon våldsam brottslighet men kvinnor vars män campar utanför deras port och misshandlat dom flera gånger tidigare får det inte? Skulle det mot förmodan varit så att han faktiskt fått det så är det något som är riktigt skevt.

Det handlar om saker som Christofer har uttryckt vilket gör att polisen inte kan chansa.
Kan tycka att en så sak behöver man inte ha bevis på.
Citera
2025-01-02, 17:35
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Det handlar om saker som Christofer har uttryckt vilket gör att polisen inte kan chansa.

Jo, när det gäller Jocke och hans påståenden så behövs det bevis.

Han är inte känd för att hålla sig till sanningen precis.
Citera
2025-01-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Jo, när det gäller Jocke och hans påståenden så behövs det bevis.

Han är inte känd för att hålla sig till sanningen precis.

Varför? finns ingen som helst anledning han har sagt det i en story, ett flertal personer vet om att det är så det räcker gott och väl.
Citera
2025-01-02, 17:43
Medlem
Citat:

Det finns varken bevis på saker som Chrippa ska ha uttryckt eller att han har polisskydd. Varför behövs inte bevis på det när allt annat ska behöva bevisas? "vilket gör att polisen inte kan chansa" tycker både du och Joakim kan gå in och läsa på vad som behövs för att ett beslut ska tas för att man ska få polisbeskydd, fram tills dess kan vi utgå ifrån att det inte finns någon grund för att ett sådant beslut finns.

2025-01-02, 17:56
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men inga bevis läggs ju upp i tråden om vad Jocke blir anklagad för.
Jag behöver inte läsa på jag litar på det Jocke säger, men tanke på hur hans bror har uttryckt sig så är jag inte förvånad att polisen agerar men tanke på vilka hans bror sa att han beblandade sig med.

När skedde det här påstådda dödshoten mot Jocke och hans familj?

På vilket sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in