2025-01-02, 16:38
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Han dog iaf på 420

Vad är du för sjuk människa som gör en glad gubbe? Jävla psykfall
Citera
2025-01-02, 16:39
Medlem
Horrorgrams avatar
Vet någon här ifall självmordet var att han tog en skärva från sönderslagen vinflaska och skar sönder sig? Eller var det en överdosering av droger?
Citera
2025-01-03, 01:51
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiracleAligner
Det var med all säkerhet mycket värre, och inte vackert. Det är frustrerande att aldrig få den sista pusselbiten.

Kan det vara så enkelt att de som stod Tim nära, som har en mer detaljerad bild av hans liv och avslut, är måna om att bevara hans heder? Att han var mer än sin psykiska ohälsa, och det är den bilden de vill upprätthålla och att han ska associeras med. Förmodligen i kombination med att det inte ska vara för triggande för publiken, då de numer upplevs väldigt bildade inom psykisk ohälsa. Han har ju oavsett uppenbarligen haft väldigt lojala människor omkring sig.
De som känner Tim vet att han hade väldig integritet och därför låter dom honom bevara värdigheten. Det framkommer ju alltid att han hade psykisk ohälsa och sen kanske det inte känns "nödvändigt" att specificera så mycket mer. Jag tycker att man får en väldigt klar bild av honom som person i boken, både till vardags och de sista dagarna som ledde till självmordet.
Citera
2025-01-03, 06:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leuz
Jag brukar sällan göra inlägg här på Flashback och vet inte riktigt hur man citerar eller svarar på rätt sätt, så ber om ursäkt ifall det ser konstigt ut MEN..

Jag har precis sett den här nya dokumentären och känner precis som jag gjorde för några år sen, dvs varför berättas det inte mer om vad som faktiskt hände på slutet? Detaljerna kring resan, vad han gjorde, vilka samtal Tim hade, hans sista anteckningar, osv. Alltså det finns ju uppenbarligen så otroligt mycket mer detaljer att berätta, men tur är väl att det finns en hel del i biografin (boken) om Tim.

Den (boken) ger en ganska bra bild över allt, och jämför man med filmen med boken så känns det lite fattigt, typ som att ingen vill gå in djupare på den psykiska ohälsan, missbruket eller så. Man nämner saker som redan sagts, om och om igen. Men var ändå intressant att få höra Jesse Waits berätta lite om drogmissbruk och även Ash och Klas angående interventioner m.m.

Men jag känner typ att dom inte vill berätta hela sanningen, för jag tror nämligen det var mycket värre än vad som berättats hittills bland filmer, poddar och diverse intervjuer. I boken berättas det till exempel om ett tillfälle när Tim överdoserade på starka tabletter och alkohol i Mexiko och fick magpumpas. Det var nära att han dog redan där o då. Varför är det ingen som tar upp detta i filmen? Är det för att det inte ska bli för ”traumatiskt” för lyssnarna/ tittarna?

Brukar inte heller skriva..
Men reagerade redan vid tiden för den förra dokumentären på ledtrådar om Tims liv. Bland annat hade han en pod där han, förutom att spela upp sina mixar, pratar väldigt engagerat kring sin resa in i Amazonas djugel där han testat Ayahuasca.
Om man läser lite om Ayahuasca, så inser man att det är en väldigt potent drog som kan ge otaliga effekter även lång tid efteråt i form av ex. förstärkta ångesttillstånd, förvärrade depressioner och psykos..
Citera
2025-01-03, 07:54
Medlem
Trist att människor vill tjäna pengar på Tims namn såhär länge efter hans död. Låt killen vila liksom.
Citera
2025-01-03, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vet någon här ifall självmordet var att han tog en skärva från sönderslagen vinflaska och skar sönder sig? Eller var det en överdosering av droger?
Eftersom det är så mycket hysh hysh om saken så tippar jag på att det rubriceras som självmord.

Frågan är dock hur grundlig utredningen gått till.
Citera
2025-01-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurksallad
Brukar inte heller skriva..
Men reagerade redan vid tiden för den förra dokumentären på ledtrådar om Tims liv. Bland annat hade han en pod där han, förutom att spela upp sina mixar, pratar väldigt engagerat kring sin resa in i Amazonas djugel där han testat Ayahuasca.
Om man läser lite om Ayahuasca, så inser man att det är en väldigt potent drog som kan ge otaliga effekter även lång tid efteråt i form av ex. förstärkta ångesttillstånd, förvärrade depressioner och psykos..
Han fick 100% en psykos av all psykadelica som han tog och därför tog han sitt liv. Detta förstår man om man lyssnar på hans biografi, han blev totalt personlighets förändrad efter han han drack ayahuasca och började meditera helt maniskt osv. Riktigt tragiskt är det men tyvärr inte jättekonstigt när man petar i sig massa psykadelica höger och vänster utan att vara försiktig eller tillräckligt psykiskt stark
Citera
2025-01-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiracleAligner
Det var med all säkerhet mycket värre, och inte vackert. Det är frustrerande att aldrig få den sista pusselbiten.

Kan det vara så enkelt att de som stod Tim nära, som har en mer detaljerad bild av hans liv och avslut, är måna om att bevara hans heder? Att han var mer än sin psykiska ohälsa, och det är den bilden de vill upprätthålla och att han ska associeras med. Förmodligen i kombination med att det inte ska vara för triggande för publiken, då de numer upplevs väldigt bildade inom psykisk ohälsa. Han har ju oavsett uppenbarligen haft väldigt lojala människor omkring sig.

Vilken sista pusselbit syftar du på?

Han skar sina handleder i en toalett och förblödde.

Vadå lojala människor? Detta är människor som vill glänsa i hans stjärna efter hans död.
Citera
2025-01-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det är kan väl ses som ett exempel på toxisk kapitalism. Industrin körde sönder honom för profit.

Körde sönder honom?
Är det ett barn vi snackar om här?

Han hade familj och vänner.
Tillräckligt med pengar för att när som helst sluta.
Kunde dejta vilken snygging som helst.
Han slutade, efter några år begick han självmord pga inget.

Finns de som haft ett betydligt tuffare liv som överlevt.
Han var en skicklig producent med uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Hade han blivit mördad så kan jag säga att då hade man slagit på trumman överallt.
Inte ett ord om det.
Istället ville familjen tysta ner då, det säger ganska mycket om att det varit självorsakat.
Citera
2025-01-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuz
Jag brukar sällan göra inlägg här på Flashback och vet inte riktigt hur man citerar eller svarar på rätt sätt, så ber om ursäkt ifall det ser konstigt ut MEN..

Jag har precis sett den här nya dokumentären och känner precis som jag gjorde för några år sen, dvs varför berättas det inte mer om vad som faktiskt hände på slutet? Detaljerna kring resan, vad han gjorde, vilka samtal Tim hade, hans sista anteckningar, osv. Alltså det finns ju uppenbarligen så otroligt mycket mer detaljer att berätta, men tur är väl att det finns en hel del i biografin (boken) om Tim.

Den (boken) ger en ganska bra bild över allt, och jämför man med filmen med boken så känns det lite fattigt, typ som att ingen vill gå in djupare på den psykiska ohälsan, missbruket eller så. Man nämner saker som redan sagts, om och om igen. Men var ändå intressant att få höra Jesse Waits berätta lite om drogmissbruk och även Ash och Klas angående interventioner m.m.

Men jag känner typ att dom inte vill berätta hela sanningen, för jag tror nämligen det var mycket värre än vad som berättats hittills bland filmer, poddar och diverse intervjuer. I boken berättas det till exempel om ett tillfälle när Tim överdoserade på starka tabletter och alkohol i Mexiko och fick magpumpas. Det var nära att han dog redan där o då. Varför är det ingen som tar upp detta i filmen? Är det för att det inte ska bli för ”traumatiskt” för lyssnarna/ tittarna?

Det tas inte upp för att de ville inte svartmåla honom.
Att begå självmord när man har allt, ser inte så bra ut.
Ganska privilegierat och reflekterar dåligt på ens arv.

Men nu var killen också från Östermalm där han fick en lgh mitt i stan från föräldrarna i tonåren.
Så ett privilegierat liv har han alltid haft.

Man målar upp honom som ett geni när föräldrarna finansierade hela hans liv medans andra i hans ålder var tvungna att jobba för att överleva.
Senast redigerad av BlackRockInc 2025-01-03 kl. 14:32.
Citera
2025-01-03, 15:30
Medlem
Snyltare och posörer, vem elr vilka är det riktade emot? Ash?
Citera
2025-01-03, 15:38
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Körde sönder honom?
Är det ett barn vi snackar om här?

Han hade familj och vänner.
Tillräckligt med pengar för att när som helst sluta.
Kunde dejta vilken snygging som helst.
Han slutade, efter några år begick han självmord pga inget.

Finns de som haft ett betydligt tuffare liv som överlevt.
Han var en skicklig producent med uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Hade han blivit mördad så kan jag säga att då hade man slagit på trumman överallt.
Inte ett ord om det.
Istället ville familjen tysta ner då, det säger ganska mycket om att det varit självorsakat.

Artister är väl ofta bundna med olika kontrakt? Showbuisness är känt för att nyttja folk och spotta ut dem när det inte finns mer pengar att krama ut. Slit och släng.
Just i det här fallet vet inte jag vad som skett.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-01-03 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in