2024-12-21, 13:01
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
Hur länge ammade du?❤️

Jag har ammat alla mina barn minst 1 år ❤️
Citera
2024-12-23, 09:04
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Omg bara två veckor efter? Då hade du ju typ ägglossning under förlossningen haha…
Något sådant....men så har jag också diverse hormonproblem, så det kan vara därför. Inte kul i vilket fall.
Citera
2024-12-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ja, när fick du/din tjej tillbaka sin mens efter förlossningen? Hade varit mysigt att ha två barn tätt, gärna 1-1,5 år mellan så nu är jag nyfiken på hur snabbt man kan få tillbaka den.

Och kan man skynda på det? Förutom att sluta amma. Hört några som inte fått mens på nästan ett år…

Så fort jag slutade amma. Första barnet tog 18 månader, andra barnet 24 månader, tredje 6 månader, fjärde 2 månader.

Kunde inte amma de sista två så länge pga. anledningar. Men så fort jag slutade amma kom mensen inom en månad.

Tillägg: jag trodde jag skulle ha svårt att bli gravid eftersom ägglossningen/mensen var så sen, men har blivit gravid på första försöket med alla fyra barnen.
Senast redigerad av Alfa.Beta 2024-12-27 kl. 15:14. Anledning: Tillägg
Citera
2024-12-28, 15:00
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Så fort jag slutade amma. Första barnet tog 18 månader, andra barnet 24 månader, tredje 6 månader, fjärde 2 månader.

Kunde inte amma de sista två så länge pga. anledningar. Men så fort jag slutade amma kom mensen inom en månad.

Tillägg: jag trodde jag skulle ha svårt att bli gravid eftersom ägglossningen/mensen var så sen, men har blivit gravid på första försöket med alla fyra barnen.

Gud vad kul att höra❤️
Jag vill gärna amma länge men vill samtidigt få tillbaka min mens så snabbt som möjligt hmmm…. Vill gärna ha mens inom första halvåret.
Citera
2024-12-28, 17:04
Medlem
Passitos avatar
1-2 månader efter varje förlossning. Ammade konstant så det är ingen garanti för att inte få ägglossning.
Citera
2024-12-30, 01:30
Avslutad
Tror det var runt 2 månader efter alla förlossningar. Helammade iallafall alla barnen vid tillfället. Tre av barnen är födda inom 3 år, har inga flerbarnsfödslar.

Hade faktiskt varit skönt att slippa mensen lite längre och hoppades alltid att "just denna gång kommer det dröja innan den sätter igång.". Tji fick jag. Men bebisar är ju roligt iallafall.
Citera
2025-01-02, 12:51
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Tror det var runt 2 månader efter alla förlossningar. Helammade iallafall alla barnen vid tillfället. Tre av barnen är födda inom 3 år, har inga flerbarnsfödslar.

Hade faktiskt varit skönt att slippa mensen lite längre och hoppades alltid att "just denna gång kommer det dröja innan den sätter igång.". Tji fick jag. Men bebisar är ju roligt iallafall.

Oki var alla bebisar överraskningar?
Citera
2025-01-02, 12:52
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passito
1-2 månader efter varje förlossning. Ammade konstant så det är ingen garanti för att inte få ägglossning.

Låter toppen haha
Citera
2025-01-02, 15:12
Medlem
Jag fick tillbaka min efter cirka 5 månader. Jag blev rekommenderad av en att äta järntabletter. Jag förlorade också ganska mycket blod.
Citera
2025-01-02, 23:58
Avslutad
Citat:
Oki var alla bebisar överraskningar?
Ja. Där var det mannen som tyckte jag skulle testa mig för jag klagade på hur maten smakade.
Citera
2025-01-03, 01:05
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det har gått 8-10 månader varje gång.

Samma här. Ammade fullt ut, absolut inga problem att bli gravid någon av gångerna.
Citera
2025-01-05, 21:55
Bannlyst
Varför skulle ens kille hålla koll på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in