2025-01-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Helvetes massa teorier, och ännu fler på Twitter.

Det står att personen som dog är en person som satt i bilen.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1320556

Varför i helvete skulle en person sprängt ihjäl sig själv medvetet? Och dessutom i en svindyr Cybertruck?

Om de vore ett terrordåd så hade ju terroristen bara kunnat ställa bilen där och fjärrdetonera, och därmed överleva.

Detta är troligtvis någon sorts olycka.

Så kan det också vara, men det kan också vara något annat. Om fordonet på något sätt kan fjärrstyras (det kan det nog), kan det vara så snillrikt att föraren/passageraren antingen redan var död, alternativt förhindrad att ta sig ut? Jag vet att det kanske är lite "out there", så att säga, men det är ingen dålig slump att en Tesla-bil börjar brinna, utanför ett Trump-hotell. Håll med om det, folk och fä?
Citera
2025-01-02, 13:46
Medlem
526s avatar
Jag tror det var batteriet. Så många frågetecken och ologik att det är svårt att få det till ett attentat.

Har någon annan Cybertruck exploderat? Eller Tesla?
Citera
2025-01-02, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag tror det var batteriet. Så många frågetecken och ologik att det är svårt att få det till ett attentat.

Pja det finns ju bilder/filmer där flaket är fullt med gastuber och fyrverkerier. Så givetvis är det batteriet som självantänt och exploderat. Vilket givetvis händer dagligen med alla elbilar.
Citera
2025-01-02, 14:38
Medlem
DonaldBidens avatar
Om Trump skulle dödas är det nog bäst att Biden sitter kvar 4 år till, för att återställa ordningen!

Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Pja det finns ju bilder/filmer där flaket är fullt med gastuber och fyrverkerier. Så givetvis är det batteriet som självantänt och exploderat. Vilket givetvis händer dagligen med alla elbilar.
Borde vara brottsligt att frakta så farligt gods på bilar som ständigt självantänder!
Citera
2025-01-02, 14:38
Medlem
klinger75s avatar
Citat:

Det är rätt tydligt att explosionen startar inne i kupén , bilder efter visar att bilen var proppad med pyroteknik och dunkar med brännbar vätska . Verkar i slutändan som att batteriet inte började brinna .

En våg av inhemsk terrorism är den perfekta ursäkten MAGA behöver för att få igenom repressiva lagar och starta vägen mot full diktatur . De här terroristerna är nog groomade av SVR
Citera
2025-01-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Kan absolut ingenting om detta men min spontana känsla är att du har rätt.

Ja de ser helt klart ut som någon planterat något sprängmedel. En elbil sprängs inte så där rakt upp och ner utan förvarning.
Citera
2025-01-02, 14:41
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja ok då, men fan va konstigt med en CT full med gastuber och fyrverkerier som smäller med en person i.
Makar ingen sense.
Citera
2025-01-02, 15:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja ok då, men fan va konstigt med en CT full med gastuber och fyrverkerier som smäller med en person i.
Makar ingen sense.

Enligt polisen hade föraren även en detonationsanordning - så antingen var det väl ett försök till terrorism/utökat självmord eller så utlöstes den kanske i förväg.
Citera
2025-01-02, 15:08
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Enligt polisen hade föraren även en detonationsanordning - så antingen var det väl ett försök till terrorism/utökat självmord eller så utlöstes den kanske i förväg.
Ok, men då så.
Men vem/vilka var målet? Fanns det någon viktig person eller event på hotellet?
Eller var det bara för att markera mot Trump?
Citera
2025-01-02, 15:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, men då så.
Men vem/vilka var målet? Fanns det någon viktig person eller event på hotellet?
Eller var det bara för att markera mot Trump?

Absolut ingen aning. Det jag hittat är bara att föraren är en ex-militär som tjänstgjort på samma bas som New Orleans-terroristen. Om det betyder att det finns något samband - om de ens kände varandra - verkar dock oklart.
Citera
2025-01-02, 15:20
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Nej då brinner det under, brinner alltså, men detta var en explosion som slog upp genom taket. Gnistregnet indikerar dessutom just fyrverkeripjäser modell större.
Citera
2025-01-02, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Absolut ingen aning. Det jag hittat är bara att föraren är en ex-militär som tjänstgjort på samma bas som New Orleans-terroristen. Om det betyder att det finns något samband - om de ens kände varandra - verkar dock oklart.

Å andra sidan- Fort Liberly är stort. En av dom största militärbaserna i USA med i nuläget ca 57 000 anställda. Sen vet vi ju inte om dessa två herrar tjänstgjorde samtidigt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in