2007-11-23, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
nästan alla filmer kunde ha varit utan, kommer inte på en enda uppföljare som är bättre än sin föregångare. Den filmen som verkligen inte skulle haft uppföljare är Saw... känns som dom gör uppföljare bara för att få pengar eller ja jag tror att det är precis det dom gör, tjänar pengar genom titeln på filmen.
De ovan nämnda Star Wars och Gudfadern fick ju klockrena uppföljare. Även Sagan om Ringen två och trer väldigt njutbara, bättre än ettan vill jag påstå.
Citera
2007-11-23, 01:03
Medlem
Nazipolizeis avatar
För att inte glömma Motorsågs massakern, vafan säger jag bara, maken att suga ut en film TVÅ gånger med skit rullar är ju sanslöst.
Att man i princip inte fick veta ett jotta mer av motorsågs-lirarens bakrund och barndom som man hade blivit lovad om var ju bara droppen.
Citera
2007-11-23, 01:10
Medlem
DiscoJoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frutti_di_mare
Speed II är väl ett fantastiskt exempel på en uppföljare vi kunde klara oss utan.
Tyckte själv att Speed 2 var bättre än föregångaren som är ganska lam imo.

Fast och andra sidan gillar jag mer havsactionfilmer.

Deep blue sea, hajen-filmerna och virus (kanske inte så bra men rätt cool och spännande) är alla favoriter.
Citera
2007-11-23, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frutti_di_mare
Army of Darkness är väl det berömda undantaget antar jag...

Det måste vara den bästa "3an" någonsin!
Citera
2007-11-23, 01:46
Bannlyst
Gadget budget eller vad han hette passade bäst med 1
Citera
2007-11-23, 02:08
Bannlyst
From Dusk till Dawn hade klarat sig utan en uppföljare. Eller var det två?.
Citera
2007-11-23, 02:26
Medlem
new noises avatar
Desperado.
Citera
2007-11-23, 02:40
Medlem
Simaõs avatar
Starship Troopers uppföljare var bland det värsta jag sett.
Förstår inte hur man kan misslyckas så fatalt när det bara är att spinna vidare på det både brillianta och enkla krypdödarkonceptet från ettan.

90-tals klassikern "Scream" kunde nog också ha klarat sig utan att behöva bli mjölkad på pengar i form av en 2'a och 3'a.
Citera
2007-11-23, 02:50
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pehaze
Det måste vara den bästa "3an" någonsin!

Utan tvekan enligt mig, men Batman Forever hålls ganska högt av vissa också.
Citera
2007-11-23, 09:17
Medlem
mr.pungs avatar
Jurassic Park hade ju klarat sig bra utan kalkonuppföljaren "The Lost World".
Citera
2007-11-23, 09:31
Medlem
Domedaugusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
From Dusk till Dawn hade klarat sig utan en uppföljare. Eller var det två?.

visst var det tre och det håller jag verkligen med om
Citera
2007-11-23, 10:45
Medlem
Tror nog det är enklare att ändra tråden till "Filmer med bra uppföljare".
Vanligtvis när det kommer en uppföljare så har ju den tidigare filmen inbringat lite pengar och då vill dom ju suga ut mer ur filmen. Väldigt väldigt sällan som dom har planerat sedan innan att släppa en uppföljare.

Starwars som har diskuterat innan har ju faktiskt en sammanhängande story och George Lucas (stavning?) skrev ju dom som en och samma story. Sen är ju känslan inte alls det samma och som många sagt tidigare i tråden så är det mer barnkänsla över de senare.

Saw uppföljarna tycker jag är ok men det börjar närma sig smärtgränsen eftersom kvalitén bara faller för varje film.

Terminator 2 var en underbar uppföljare precis som Aliens 2. Sen hela Sagan om ringen trologin är ju underbara med men dom spelades ju in samtidigt med.

Det finns ju oändligt många dåliga uppföljare, anser som jag sa innan att det är intressantare att diskutera dom som gick mot strömmen och lyckades skapa en bra uppföljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in