2007-11-22, 19:02
Medlem
Emp-snubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Star Wars, Jag vet inte, men dom nya filmerna har inte den där känslan man får av dom gamla. Svårt att beskriva.
Jag kan skriva under på att de nya bara kändes som jippon. Alltså visserligen var dom fräckt gjorda men dom kändes inte alls lika genomarbetade som dom gamla. Dessutom så kändes storyn väl klurig och illapassande. Jag menar den första av de nya filmerna var ju mer barnfilm än något för oss som gillar orginalen.
Citera
2007-11-22, 19:17
Medlem
Agent|Os avatar
Jaws är ett annat exempel på att uppföljare ofta är värdelösa.
Citera
2007-11-22, 19:19
Medlem
Emp-snubbes avatar
Det är väl en regel snarare än ett undantag att skräckfilmer har uppföljare som suger.
Citera
2007-11-22, 19:20
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Jag kan skriva under på att de nya bara kändes som jippon. Alltså visserligen var dom fräckt gjorda men dom kändes inte alls lika genomarbetade som dom gamla. Dessutom så kändes storyn väl klurig och illapassande. Jag menar den första av de nya filmerna var ju mer barnfilm än något för oss som gillar orginalen.

"Coola effekter, synd bara att filmen suger" Sammanfattar nog Star Wars episode I
Citera
2007-11-22, 20:44
Medlem
frutti_di_mares avatar
Citat:
Det är väl en regel snarare än ett undantag att skräckfilmer har uppföljare som suger.

Army of Darkness är väl det berömda undantaget antar jag...
Citera
2007-11-22, 21:39
Medlem
Bambuelos avatar
Butterfly Effect, en riktig kultklassiker som är en av mina favoriter.
Sen gör dom en tvåa som innehåller helt andra tråkiga skådespelare och gör ungefär samma sak som i ettan, fast mycket sämre.
Citera
2007-11-22, 22:19
Medlem
Varulvs avatar
Citat:

Det är för att storyn i Star Wars unversat inte egentligen inte går så bra att få med på endbart 6 filmer, det krävs egentligen så pass mycket mer för att koppla ihop 3:an med 4:an som exempel. Men jag som är intresserad har läst massor om det och förstår allting och därför gillar jag alla Star Wars filmer förutom Episode 1.
Citera
2007-11-22, 22:50
Medlem
Basic Instinct är väl egentligen den första jag kommer att tänka på. Originalet är ganska bra, uppföljaren stinker!
Citera
2007-11-22, 23:01
Medlem
Tevildos avatar
Highlander ...
Citera
2007-11-22, 23:08
Medlem
vaszes avatar
Fast and the Furious. Första var ju grym, sen gick det bara utför. Tokyo Drift är helt obegripligt dålig. Åhjistanes vad jag hatar skådespelaren som spelar huvudrollen i den.

Alien. 1an och 2an var bra, 3an sådär, 4an ett skämt.
Citera
2007-11-22, 23:41
Medlem
Sephirots avatar
Scream kunde varit utan uppföljare. Även Jurassic park!
Citera
2007-11-23, 00:05
Medlem
sv1nt0s avatar
nästan alla filmer kunde ha varit utan, kommer inte på en enda uppföljare som är bättre än sin föregångare. Den filmen som verkligen inte skulle haft uppföljare är Saw... känns som dom gör uppföljare bara för att få pengar eller ja jag tror att det är precis det dom gör, tjänar pengar genom titeln på filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in