2024-12-09, 12:23
Avslutad
Hur är det att jobba som butiksbiträde?

Hej!

Jag frågar er som jobbar som butiksbiträde. Då menar jag inom Lidl, Ica, Netto osv.

1. Hur är det? stressigt, dåliga tider, dåliga kollegor eller inte alls? berätta?

2. Hur är lönen?

3. Negativa och positiva sidor med jobbet?
Citera
2024-12-09, 12:29
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2025-01-01, 21:22
Medlem
Hur kan man orka jobba i en matbutik med alla dessa extroverta

Kan en introvert jobba i en matbutik med dom andra extroverta folk? Jag kör lastbil till butiker och har fått tanke hur kan dom orka med varandra dagligen dom bara bablar o bablar å dränerar en på energi sen ännu mer folk om du sitter i kassan å kommer nån dryg jävel. Att jobba med människor de verkligen dräneras med energi. Hur upplever du?
Citera
2025-01-01, 21:32
Medlem
De lägger mat på hyllorna har jag sett utan massa tjafs 😀
Citera
2025-01-01, 22:18
Medlem
AppleIntelligences avatar
De flesta som jobbar i butik gör ingen hemlighet av att de hatar kunder. Det är rimligt. Tufft jobb.
Citera
2025-01-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
De flesta som jobbar i butik gör ingen hemlighet av att de hatar kunder. Det är rimligt. Tufft jobb.
De flesta.?
Citera
2025-01-01, 23:29
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
De flesta.?

Ja, sen är de olika bra på att vara fejktrevliga.
Citera
2025-01-02, 00:00
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Kan en introvert jobba i en matbutik med dom andra extroverta folk? Jag kör lastbil till butiker och har fått tanke hur kan dom orka med varandra dagligen dom bara bablar o bablar å dränerar en på energi sen ännu mer folk om du sitter i kassan å kommer nån dryg jävel. Att jobba med människor de verkligen dräneras med energi. Hur upplever du?
De jobbar mycket ensamma: vid sin hylla, i kassan, vid postutlämningen, när de tar emot varor, på lagret.
Sällan två och två.
Å kunderna pratar de nästan aldrig med,
Bara: var det bra så?, eller hej!, eller hallonsylten finns längst bort till vänster, skall jag visa dig?
--------------
Så det där med att babbla och babbla stämmer inte tycker jag.
varifrån har du fått det?
Fast ägaren tjötar ju med kunderna hela tiden
---------------
har du inga kompisar?
Citera
2025-01-02, 00:53
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300

De tjänar pengar när de är där och är extroverta.
Citera
2025-01-02, 07:54
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag jobbar i livsmedelsbutik å man har inte tid att stå å babbla med kunder, lång kö i kassan å jag står å babblar med Doris om ditten å datten å har inte tid att betjäna mina kunder för jag är inne i en diskussion med Doris å det är mycket intressantare än att sitta tyst å serva å ta betalt av folk som handlar av mig. De kan väl vänta tills jag å Doris har pratat klart å hon går sin väg. Eller?
Citera
2025-01-02, 09:08
Medlem
JoeDoughs avatar
I min ICA-butik är merparten introverta och undviker helst att ens hälsa på sina kunder.
Sen finns det ett par stycken extroverta som istället är lismande.
Det får bli mitt nyårslöfte att byta butik.
Citera
2025-01-02, 10:21
Medlem
butikspersonal i sthlm är oerhört extroverta och det säger jag som är väldigt introvert.
som introvert får man sparken från dessa jobb. ingen asperberger får vanligtvis jobb i butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in