2025-01-01, 16:50
Avslutad
Det fanns helt enkelt inget att bygga vidare på efter T2. Därför blev T3 sådan flopp. Men man ville väl i vanlig ordning mjölka ur lite mera pengar vilket man nu gjort ännu mera med alla skituppföljare och prequels man släppt. T3 förstörde allt med hela terminator serien tycker jag. Dom skulle ha släppt T1 och T2...sen stopp
Citera
2025-01-01, 18:34
Medlem
Bartman777s avatar
Tredje filmen i filmserier brukar alltid skita sig. En filmserie håller sällan längre än två filmer. Efter det blir det för patetiskt när de hela tiden ska försöka överträffa den tidigare filmen, samtidigt som de börjar få slut på bra idéer.

Beverly Hills Cop
Home Alone
The Godfather
Child's Play

Där har ni några exempel jag kom på på rak arm på filmserier som hållit i precis två filmer, men där trean blev rent skit eller fullständigt omotiverad att egentligen spela in. Det finns givetvis många många fler exempel. Sen finns det säkerligen några exempel på motsatsen också. Ingenting är ju absolut givetvis.

Men med det sagt så brukar oftast tredje filmen i en filmserie vara den som blir skit.
Citera
2026-03-03, 14:59
Medlem
Jag tyckte den var bra
Citera
Igår, 07:59
Medlem
Capstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tredje filmen i filmserier brukar alltid skita sig. En filmserie håller sällan längre än två filmer. Efter det blir det för patetiskt när de hela tiden ska försöka överträffa den tidigare filmen, samtidigt som de börjar få slut på bra idéer.

Beverly Hills Cop
Home Alone
The Godfather
Child's Play

Där har ni några exempel jag kom på på rak arm på filmserier som hållit i precis två filmer, men där trean blev rent skit eller fullständigt omotiverad att egentligen spela in. Det finns givetvis många många fler exempel. Sen finns det säkerligen några exempel på motsatsen också. Ingenting är ju absolut givetvis.

Men med det sagt så brukar oftast tredje filmen i en filmserie vara den som blir skit.
Men vem fan kollar på Home Alone överhuvudtaget, och till råga på allt del 3
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Beverly Hills Cop
Home Alone
The Godfather
Child's Play

Du har en poäng där. Nu visste jag inte att det fanns fler Home Alone.
Mina bidrag är
Alien 1 & 2 är mästerverk, sen gick det utför.
Predator 1 & 2, sen blev det skräp.
Fast and the furious…. Femtioelva filmer senare så är det inte bättre ( likt förbannat har jag sett nästan alla).
Rambo, första två var ok, sen skit.
Sen finns ett gäng till ju.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här