2025-01-01, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotwang
När vi ändå håller på så kan vi ju förbjuda alkohol också.
Alkohol skrämmer inte djur på det sättet.
Citera
2025-01-01, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Det är kul med smällare, har ni glömt bort det?

Tyvärr har många frågor i samhället idag en tendens att dela in människor i två läger, för och emot. Man kan inte bara tycka en sak utan att tillhöra vi eller dom. Så även i frågan om raketer och smällare.

Allt som används av vanligt folk och som vill förbjudas har lätt att hamna på PK-sidan.
Har man sett den påverkan smällare har på husdjur så tycker man inte det är så kul längre.
Citera
2025-01-01, 08:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
PK vetefan men skiten är bara jävligt störig och ociviliserad.

Larv! Flerhundraårig tradition, det SKA synas fyrverk mellan 00.00 - 00.30 på nyårsafton.

Förr i tiden smällde det i timmar efter tolvslaget. I år max en halvtimme.
Det är så vackert med stora färgglada stjärnor och guldpalmer och gullregn, ja allt vad de heter. Men bara på nyårsafton och Valborg tycker jag.
Citera
2025-01-01, 09:10
Bannlyst
Alla dessa ICA-handlare som stolt skriver på Facebook om att de minsann inte säljer fyrverkerier, trots att de aldrig har gjort det. Löjligt. De visar sin godhet men det handlar nog mest om att reglerna är så rigorösa när det gäller förvaring, uppsikt m.m. att det är svårt eller omöjligt för många butiker att sälja och det kanske inte ens blir lönsamt för dem.
Citera
2025-01-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Alkohol skrämmer inte djur på det sättet.
Fulla människor däremot..
O djur kan ju få i sig alkoholen själva för övrigt

Citat:
Har man sett den påverkan smällare har på husdjur så tycker man inte det är så kul längre.
Finns mycket som har extrem påverkan på husdjur, tom mer än knallar

Andra husdjur, flytt.
Ny föda, o så vidare o vidare
Citera
2025-01-01, 09:23
Medlem
Hovmarskalks avatar
Vad konstigt att folk inte uppskattar smällare och raketer när lågintelligenta människoapor med avsikt skjuter mot andra människor under hela December månad.
Citera
2025-01-01, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Fulla människor däremot..
O djur kan ju få i sig alkoholen själva för övrigt

Finns mycket som har extrem påverkan på husdjur, tom mer än knallar

Andra husdjur, flytt.
Ny föda, o så vidare o vidare
Du får tycka som du vill angående vad som är skadligast, jag anser att fyrverkerier borde förbjudas.
Jag bryr mig helt enkelt om mina husdjur.
Citera
2025-01-01, 09:41
Medlem
Citat:
Du får tycka som du vill angående vad som är skadligast, jag anser att fyrverkerier borde förbjudas.
Jag bryr mig helt enkelt om mina husdjur.

Jag tror han menar att Alkoholen är ett väldigt mycket större problem än fyrverkerier.
Citera
2025-01-01, 09:41
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Alla dessa ICA-handlare som stolt skriver på Facebook om att de minsann inte säljer fyrverkerier, trots att de aldrig har gjort det. Löjligt. De visar sin godhet men det handlar nog mest om att reglerna är så rigorösa när det gäller förvaring, uppsikt m.m. att det är svårt eller omöjligt för många butiker att sälja och det kanske inte ens blir lönsamt för dem.

Nej men driva upp priserna och fulpacka färs går tydligen bra som ICA butik. Bilda karteller och utnyttja ung personal är också the way to go.
Citera
2025-01-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Fler som uppmärksammat detta? Gammelmedia propagerar MOT fyrverkerier med alla dessa artiklar om hundar som blir rädda och även BARN som blir rädda av ljuden. Även i sociala medier ser man ökat motstånd och ökade aggressioner mot fyrverkerier.

Var kommer detta ifrån och varför verkar det vara ett PK-fenomen att vara MOT fyrverkerier som vi alltid har använt för att fira och välkomna det nya året?

Medvetandet om hur det påverkar djur, sprider tungmetaller, används på fel sätt, orsakar skador kan ju vara några tänkbara anledningar.

Fyrverkerier är kraftigare idag...
Citera
2025-01-01, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Skjutandet runt nyår motsvarar utsläpp som hela den svenska fordonsflottan åstadkommer på 3 månader!
Var är miljörörelsen och hur ser den på saken?

Kan du styrka detta med någon länk, för när jag googlar verkar detta påstående väldigt avvikande.
Citera
2025-01-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Nej, men det är WT att vara emot fyrverkerier och därtill är det hyckleri när man samtidigt har husdjur och äter kött.

Glädjande nog är vi många som fortsätter skjuta upp fyrverkerier, där effekten och ljudet utgör nöjet.

Att plåga djur för sitt nöjes skull kan inte jämföras med med att äta kött!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in