Citat:
Ursprungligen postat av
Hizbulllaaaaah
Har gått 2 timmar typ sen 2 andra i tråden skrev att dom är avlidna. Och ingenting har dykt upp en, snuten skriver på sin hemsida att det är mordförsök inte misstänkt mord osv
Fast det kan ju ändras såklart.
Men tar det vanligtvis längre än 2 timmar att uppdatera från allvarligt skadad till avliden? Om de nu hade varit avlidna för 2 timmar sen så att säga.
Annan sak om de avlider nu osv
Hade dom varit avlidna för 2 timmar sen, hade man förmodligen också gått ut med det senast åtminstone 1 timma sen tänker jag.
Brottsrubriceringen är av utredningstekniska skäl satt enbart för att få tillgång till alla brottstekniska åtgärder såsom tvångsmedel osv, i princip allt blir möjligt att använda på mordförsök "enbart" så finns ingen anledning att hålla sådant aktuellt för att uppgradera till mord. Det jag menar är bara att brottsmisstanken kan kvarstå ett tag även om en eller båda offren avlider. Mordförsök räcker för tvångsmedel.
För övrigt är jag av den åsikten att åtminstone ena offret sannolikt avlidit om inte båda, just pga avsaknad av uppdatering av hälsoläget. Min bedömning är som andra skrivit eftersom anhöriga ska underrättas och nyårsafton kan detta vara extra komplicerat pga av resemönster osv.