2024-12-31, 21:55
Avslutad
Fler som uppmärksammat detta? Gammelmedia propagerar MOT fyrverkerier med alla dessa artiklar om hundar som blir rädda och även BARN som blir rädda av ljuden. Även i sociala medier ser man ökat motstånd och ökade aggressioner mot fyrverkerier.

Var kommer detta ifrån och varför verkar det vara ett PK-fenomen att vara MOT fyrverkerier som vi alltid har använt för att fira och välkomna det nya året?
Citera
2024-12-31, 21:58
Medlem
sommarlovs avatar
Här där jag bor har grannarna skjutit i vad kan det vara, 2 veckor?
Hur kul är det att bo i ett krig?
Citera
2024-12-31, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Här där jag bor har grannarna skjutit i vad kan det vara, 2 veckor?
Hur kul är det att bo i ett krig?

Använde du aldrig fyrverkerier när du var barn? Det var ju bästa tiden på året. Jag tycker det är trevligt att höra, det är ju tradition.

Idag ska allt vara så skitnödigt och barnen ska helst sitta inne och spela dataspel hela kvällarna.
Citera
2024-12-31, 22:03
Medlem
StigAllans avatar
Här har snorungarna inte kunnat hålla sig men det är lättare smällare som låter.
Väntar på de som gillar se slantarna smälla och glittra mot årsskiftet!
Citera
2024-12-31, 22:03
Medlem
DoktorNos avatar
Det är inte PK att vara emot fyrverkerier.
Däremot är det WT att vara ute och smälla av fyrverkerier för att fira in det nya året. Ja, inte bara WT förresten, även babbar och gulingar brukar tycka det är intressant när det smäller av raketer så alla lågbegåvade åskådare ropar "Ååååh!"
Citera
2024-12-31, 22:06
Medlem
laxsills avatar
PK vetefan men skiten är bara jävligt störig och ociviliserad.
Citera
2024-12-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorkSmartNotHard
Fler som uppmärksammat detta? Gammelmedia propagerar MOT fyrverkerier med alla dessa artiklar om hundar som blir rädda och även BARN som blir rädda av ljuden. Även i sociala medier ser man ökat motstånd och ökade aggressioner mot fyrverkerier.

Var kommer detta ifrån och varför verkar det vara ett PK-fenomen att vara MOT fyrverkerier som vi alltid har använt för att fira och välkomna det nya året?

Är det inte bra att färre ägnar sig åt något som skadar och lemlästar ett par unga killar om året? Samt säkert orsakar några dussintals bränder i bostäder, och de bekymmer det orsakar?
Senast redigerad av PetterRetard 2024-12-31 kl. 22:14.
Citera
2024-12-31, 22:08
Bannlyst
Citat:

Jag är motsatsen till PK men fyrverkerier borde förbjudas.
Hoppas verkligen att skiten förbjuds snart!
Citera
2024-12-31, 22:10
Avslutad
Senast jag smällde fyrverkerier var jag 9 år gammal och tyckte sådant var häftigt. Har alltid trott att det är något för ungar som man växer ifrån. På senare år har jag sett ungdomar (13-20) leka med sådant veckorna runt jul och nyår. Det är ju inga glada färger utan bara något litet tjut och knall. Syftet verkar ju vara att skjuta mot varandra, andra människor, brevlådor och fastigheter, förstår mig verkligen inte på vad det är som är så himla kul med detta, men jag kanske bara är tråkig?

Tycker f.ö. att kommunen borde punga ut för en show och en specifik plats för de som är intresserade och kanske begränsa försäljningen ytterligare, åldersgränserna fungerar uppenbarligen inte då jag ser 13åringar som leker med tramset.
Citera
2024-12-31, 22:15
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Använde du aldrig fyrverkerier när du var barn? Det var ju bästa tiden på året. Jag tycker det är trevligt att höra, det är ju tradition.

Idag ska allt vara så skitnödigt och barnen ska helst sitta inne och spela dataspel hela kvällarna.
Jag brände av smällare, de där små, raketer var för vuxna.
Kan man ens köpa "kinasmällare" idag?
Citera
2024-12-31, 22:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Sveriges nya befolkning kan inte hantera fyrverkerier på ett ansvarsfullt sätt. Alltför många av dem finner en glädje i att skrämma och skada andra människor mha fyrverkerier.

Därför vill PK-folket utmönstra fyrverkerier. Men PK-folket kan ju inte vara ärliga med orsaken till varför de vill förbjuda fyrverkerier.
Citera
2024-12-31, 22:24
Avslutad
Äh, ni har ju helt glömt bort hur det är att vara ungdom. Att skjuta raketer var ju skithäftigt. Idag sitter väl era barn inne framför tiktok hela kvällarna?

Och visst är det PK. Att vara emot raketer är precis sådant som sossarna och miljömupparna är emot om dom får frågan offentligt medan typ SD värnar om traditioner och gärna firar nyår med mäktiga fyrverkerier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in