2024-12-31, 13:09
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Vad är det för en snille analys du gjorde?
Är du ens medveten om vad och hur trafficking fungerar??? jag skulle inte tro det.
Kvinnor lockas till ex Sverige för att göra andra jobb, man plockar av dem deras pass och enda sättet att få tillbaka det så de kan resa hem är att knulla äckel det är utnyttjande.
Du måste ha en rent vidrig kvinnosyn och en helvetisk låg moral.
Att man söker en kändis som utryckt sig förjävligt i telefoner och utnyttjat kvinnor och dessutom rymmer en så jäkla ynkrygg. Hoppas de tar honom o han får fängelse.
Slaveri är självfallet olagligt och förkastligt. Det är synd att det är olagligt att sälja/köpa sex på många platser på jorden så att kvinnorna tvingas hemlighålla sin inkomstkälla. Det hade varit bättre att hålla verksamheten transparent så att de hade kunnat vara fackligt anslutna och fått vettiga anställningsvillkor. Men eftersom lagstiftarna anser att de ska bestämma vad kvinnor gör med sina kroppar, är detta inte möjligt.
Citera
2024-12-31, 13:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk-Pedofilen
Du tror alltså inte att Dermot hade fått en jävla massa uppmärksamhet i samband med rättegång och eventuell bli mörkt som dömd sexbrottsling?

Det absolut bästa Dermot kan göra i sin situation är att hålla sig undan.

Patrick Sommerlath höll sig undan tills han blev ej längre åtalad för sexköp. Ingen dömer honom längre. Bara jämföra med Niclas Wahlgren som blev dömd för sexköp och blev sedermera tvingad att lämna Sverige efter alla negativa skriverier om honom.
I vilket land fick Niclas politisk asyl?
Citera
2024-12-31, 13:11
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, det kan man tycka, men kan du svara på frågorna? Du verkar ju insatt!

Ingen anmälan om våldtäkt har inkommit antar jag.

Svårt att bevisa, framför allt bakgrundshistorik dvs hur de togs hit, de kan ha kvar sitt pass och bo relativt anständigt men luras att utföra mer. Om en person här hade sagt till polisen att jag är inte här av fri vilja , jag gör saker jag inte vill etc..då hade det kommit fler brottsåtal
Citera
2024-12-31, 13:12
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Håller med har noll acceptans för kriminellt folk
Dessutom göder man organiserad brottslighet, men folk är ju efterblivna och borde omyndigförklaras som förr i tiden.
Intressant - hur är denna organiserade brottslighet uppbyggd? Det pratas ju mycket om den, men de fall som gått till rättegång har varit rätt småskaliga - typ en prostituerad har en salong och har två tre andra kvinnor anställda. Varför går maffian fri?
Citera
2024-12-31, 13:14
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ingen anmälan om våldtäkt har inkommit antar jag.

Svårt att bevisa, framför allt bakgrundshistorik dvs hur de togs hit, de kan ha kvar sitt pass och bo relativt anständigt men luras att utföra mer. Om en person här hade sagt till polisen att jag är inte här av fri vilja , jag gör saker jag inte vill etc..då hade det kommit fler brottsåtal
Men om detta är så vanligt måste ju polis och åklagare göra ett dåligt jobb eftersom det inte kommer fram i domstol?
Citera
2024-12-31, 13:17
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Intressant - hur är denna organiserade brottslighet uppbyggd? Det pratas ju mycket om den, men de fall som gått till rättegång har varit rätt småskaliga - typ en prostituerad har en salong och har två tre andra kvinnor anställda. Varför går maffian fri?

Det ÄR ju organiserad brottslighet och systematisk
Inte alltid maffian står som ägare dvs en bordell mamma kan vara ensam ansvarig för egen brottslighet. I de fall man misstänker andra ägare ovan (bulvanägare) det ska det också bevisas det kan vara svårt om inget framkommer o personen som driver verksamhet inte skickar pengar vidare etc
Citera
2024-12-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Ja vi gick ju med i Nato för Finlands skull typ nu kan vi också göra som i Finland: Prostitution i Finland är laglig

Visserligen. Men kopplerilagen gör det ändå svårt ..

https://yle.fi/a/7-10022228
Citera
2024-12-31, 13:27
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Det får du ju fråga de som driver en förbudslinje - men det är ju bred politisk enighet om att det skall vara olagligt att köpa sex. Som jag ser det är det en morallag - det är helt enkelt omoraliskt att köpa sex enligt majoriteten, och då spelar det ingen roll egentligen om det är samtycke.

Men de flesta länder har en annan syn tex Finland. Borde inte Sverige extremt dumma politiker tänka till i detta fall…

Sverige är ju världsmästare på att komma på saker sist… Nato, invandring etc ja gentemot sina grannländer.
Citera
2024-12-31, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
I vilket land fick Niclas politisk asyl?

Niclas skrev sig ut från Sverige som utvandrad och bor numera i Spanien. Han är helt rökt här hemma som dömd sexbrottsling
Citera
2024-12-31, 14:41
Medlem
Sverige har alltså efterlyst någon internationellt för en handling som är laglig i två utav tre grannländer och i typ 90% av resten av Europa, samtidigt som det springer runt negrer på gatorna med automatvapen. Sverige är verkligen ett unikum.
Citera
2024-12-31, 14:48
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Ser fram emot när Kalla Fakta gör ett program om detta.
Citera
2024-12-31, 14:51
Medlem
m11080s avatar
undrar vad Tony Irving tycker om detta?
Han och Dermont var ju nära kollegor i Let´s Dance
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem