2024-12-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Han gör ju bara saken värre. Ska han hålla sig undan i åratal? Blir ju bara mer uppmärksamhet.. Hade väl bara blivit dagsböter? och hur ser barn och annan familj på saken? Risk för självmord i sådana här fall..

Det verkar ju bara vara ett år, sedan är preskriptionstiden passerad.
Citera
2024-12-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Han gör ju bara saken värre. Ska han hålla sig undan i åratal? Blir ju bara mer uppmärksamhet.. Hade väl bara blivit dagsböter? och hur ser barn och annan familj på saken? Risk för självmord i sådana här fall..

Du tror alltså inte att Dermot hade fått en jävla massa uppmärksamhet i samband med rättegång och eventuell bli mörkt som dömd sexbrottsling?

Det absolut bästa Dermot kan göra i sin situation är att hålla sig undan.

Patrick Sommerlath höll sig undan tills han blev ej längre åtalad för sexköp. Ingen dömer honom längre. Bara jämföra med Niclas Wahlgren som blev dömd för sexköp och blev sedermera tvingad att lämna Sverige efter alla negativa skriverier om honom.
Citera
2024-12-31, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thusnelda
Visst att ha 31 samlag/utlösningar på 4 månader är ju inget att tala om. Men betänk att han var tvungen att köpa för sexet, säg en vanlig handtralla s.k "happy ending" och han fick punga ut 1000 kr för massagen inklusive allt. Kanske mer. Det gör att han spenderade över 30,000 kr på 4 månader på sexköp. Det får man nog kalla ett missbruk.
7500 kr/månad är inte så mycket pengar om man inte är ett socialfall. Jag tittar inte på TV så mycket, men tydligen är han något slags B-kändis, så han kanske har lite pengar i alla fall.
Citera
2024-12-31, 12:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det ligger ingenting i det. Amnesty och ett antal andra organisationer förespråkar legalisering.
Nu var frågan om skälet till att det var lagligt att sälja och inte att köpa. Vet det finns de som menar att det är bättre för de prostituerade att det är lagligt att köpa också - men är osäker på om de argumenten håller.
Citera
2024-12-31, 12:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Sexindustrin är inte vad den har varit tidigare. Idag är det kvinnor med skötsamma liv och arbeten som säljer sex på fritiden självmant för att dryga ut sin lön. Vill bara förtydliga att nu menar jag hur det är i Sverige.
Och du tror att den här situationen skulle förbättras som prostitution blev helt och hållet olaglig? Jag måste säga att jag tvivlar men det är klart du kan ha rätt.
Citera
2024-12-31, 12:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nu var frågan om skälet till att det var lagligt att sälja och inte att köpa. Vet det finns de som menar att det är bättre för de prostituerade att det är lagligt att köpa också - men är osäker på om de argumenten håller.

Det finns många frågor där man efter att försökt skapa sig en så objektiv vy som möjligt kommer fram till att det finns två sidor av saken, men detta är inte en av dem.

Om målet är att göra det bättre för de prostituerade så är den svenska modellen sämre än en legalisering.

Förespråkare kan delas in i två grupper: De som inte är insatta i frågan, och feminister. Alla andra som seriöst sätter in sig i frågan ratar den svenska modellen.
Citera
2024-12-31, 12:59
Medlem
Citat:

Vad är det som är negativt med att vuxna får bestämma över sina egna kroppar?
Citera
2024-12-31, 13:03
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Din beskrivning här antar jag gäller de aktuella salongsbordellerna. Alltså att kvinnorna som utnyttjas där tvingas och luras hit. Denna beskrivning stödjs ju av exempelvis organisationen Tallita, prostitutionspolisen Simon H, och även den kunniga Flashbacksdebatören Lawnmoverman m fl. Det finns alltså ingen anledning att betvivla att denna beskrivning är riktig, men då dyker det upp frågor, som jag hoppas du med dina stora kunskaper kan besvara.

1. Varför efterlyses inte den irländske dansmästaren för våldtäkt? Offren var ju inte frivilliga.

2. Varför åtalas salongsägarna ’bara’ för koppleri och inte för människorov, olaga hot o.s.v.? Är det så att polisen alltid misslyckas med sina utredningar, eller är åklagarna korrumperade?

Det är fullständigt vedervärdigt vilken skitstövel den efterlyste är dessutom har han uppgett att han kommer hem först när 1 år gått för att slippa straff oavsett var han är fortsätter kräket och köpa sex
Citera
2024-12-31, 13:03
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Vad är det som är negativt med att vuxna får bestämma över sina egna kroppar?
Det får du ju fråga de som driver en förbudslinje - men det är ju bred politisk enighet om att det skall vara olagligt att köpa sex. Som jag ser det är det en morallag - det är helt enkelt omoraliskt att köpa sex enligt majoriteten, och då spelar det ingen roll egentligen om det är samtycke.
Citera
2024-12-31, 13:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det är fullständigt vedervärdigt vilken skitstövel den efterlyste är dessutom har han uppgett att han kommer hem först när 1 år gått för att slippa straff oavsett var han är fortsätter kräket och köpa sex
Jo, det kan man tycka, men kan du svara på frågorna? Du verkar ju insatt!

1. Varför efterlyses inte den irländske dansmästaren för våldtäkt? Offren var ju inte frivilliga.

2. Varför åtalas salongsägarna ’bara’ för koppleri och inte för människorov, olaga hot o.s.v.? Är det så att polisen alltid misslyckas med sina utredningar, eller är åklagarna korrumperade?
Senast redigerad av Clodius 2024-12-31 kl. 13:10.
Citera
2024-12-31, 13:05
Medlem
Citat:
Och du tror att den här situationen skulle förbättras som prostitution blev helt och hållet olaglig? Jag måste säga att jag tvivlar men det är klart du kan ha rätt.
Har ingen aning utan mitt inlägg var mer för att förtydliga hur det ser ut idag. Det är ju även så att många som säljer sexuella tjänster även skatter för pengarna och driver det som ett företag.
"Regeringens besked: Prostituerade ska fortsätta betala skatt"
https://sverigesradio.se/artikel/regeringens-besked-prostituerade-ska-fortsatta-betala-skatt
Citera
2024-12-31, 13:06
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff
Äntligen någon i den här tråden med lite sunt förnuft. Jävla massa gnäll om "att har vi inte andra problem?!". Klart att vi har, men två fel gör likt förbannat inte ett rätt. Att behandla utsatta kvinnor som handelsvaror är vidrigt. Han skulle ju med, absolut största sannolikhet, behandla alla systrar och mödrar på liknande vis om han fick möjligheten. Hur folk härinne inte inser det undgår mitt förstånd.

Allt kriminellt slödder och pack ska straffas.

Håller med har noll acceptans för kriminellt folk
Dessutom göder man organiserad brottslighet, men folk är ju efterblivna och borde omyndigförklaras som förr i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in