2024-12-30, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Jag kommer åt den ibland för att jag har grovt muskulösa fingrar.
Yeah, right

Citat:
Skulle det störa dig eller någon alls ifall den försvann?
Om den hade stört mig hade jag skrivit ett skript som tog bort den.
Citera
2024-12-30, 16:56
Medlem
Aha den har jag aldrig tryckt på.
Bara Twitter och Facebook där, ser man på.

Jag brukar ofta dela saker, även ibland från flashback, men det är ju bara kopiera webbadressen . Annars är det vanligare jag gör ett screenshot.

Jag hade själv detta med dela på en webbsajt jag har hand om. Vi hade t o m Google+ som alternativ. Tog bort det för kanske 4-5 år sedan.
Har webshoppar en delaknapp längre? Innan fanns de där knapparna överallt.

Men nu är det ju så att Flashback aldrig förändras, så delalänken kommer ligga kvar.
Citera
2024-12-30, 17:20
Medlem
Rastapunxs avatar
Har aldrig använt funktionen.
Har inte känts helt säkert att dela från sitt flashbackkonto till sitt Facebook/twitterXkonto.
Kanske överdrivet nojig men känns säkrare att bara kopiera webbadressen om man vill dela.
Citera
2024-12-30, 18:04
Medlem
godboys avatar
För mig så är hela grejen med delaknappar på Flashback skum, Flashback är ett anonymt forum och jag tror verkligen att det är extremt få som delar länkar härifrån.
Citera
2024-12-30, 18:26
Medlem
Lite föråldrat ja. Hur svårt är att att klippa och klistra en webbadress direkt från adressfältet? Tre klick blir det sammanlagt. Varje klickbart element är väl en potentiell säkerhetsrisk, särskilt om det inte uppdateras fortlöpande.
Citera
2024-12-30, 19:20
Moderator
HelgeBuks avatar
Aldrig använt och kommer nog aldrig göra det heller. Vill man dela så kopierar man väl bara länken?

Samtidigt är det en liten arbetsinsats för att ta bort knappen medan det inte kräver något arbete alls att låta den vara kvar.
Citera
2024-12-30, 19:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Har inte reflekterat över denna knapp förrän nu. Kvittar mig vad ni gör med denna. Hur är det förresten med om man delar - kommer man inte in på personliga detaljer då, dvs. "outar" man sig inte på något sätt, eller är det krypterat?
Citera
2024-12-30, 19:51
Moderator
Carlboms avatar
Jag har testat de där knapparna men har aldrig fått dem att fungera. Så utan att veta 100 så tror jag ändå att de aldrig nånsin fungerat faktiskt. De måste funnits där i 10 år minst nu utan att någon använt dem.
Citera
2024-12-30, 20:58
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
För mig så är hela grejen med delaknappar på Flashback skum, Flashback är ett anonymt forum och jag tror verkligen att det är extremt få som delar länkar härifrån.
Jag tänker lite samma sak.

Har heller aldrig sett nått delat inlägg härifrån, trots att Flashback är så välbesökt o många (även vänner till mig) har konto här. Men Facebook är inte anonymt (eller jo, det går ju att skapa falska profiler) o man vill kanske inte dela från Flashback, då man kan bli misstänkt och folk uppfattar automatiskt det som att det är personen som delar det, som också har skrivit inlägget här. Så kollas genast alla andra inlägg av den användare upp, där denne skrivit om sina synder...

Kort sagt, man vill inte förknippas med nått inlägg, än mindre nån användare, här.

EDIT: Samt, även om det avslöjas mycket här, så är knappast ett enskilt och anonymt Flashback-inlägg en säker källa. I de fall som det länkas till en säker källa, så väljer man original-källan istället.
Senast redigerad av -Grillo- 2024-12-30 kl. 21:11.
Citera
2024-12-30, 21:04
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Samtidigt är det en liten arbetsinsats för att ta bort knappen medan det inte kräver något arbete alls att låta den vara kvar.

De är inte gratis att ha kvar heller. De är visual clutter på sidan som stör, gör folk förvirrade, genererar trådar som den här. Rent tekniskt så är det nästan en kilobyte extra HTML-kod för varje inlägg, vid varje sidladdning, kod som måste genereras av servern vid varje sidladdning o.s.v.
Citera
2024-12-30, 22:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag kommer inte ihåg var jag läste det. Men jag vet jag sett en rapport där någon sådan där analysfirma hade kartlagt hur folk betedde sig på webben. Den grupp som använde dessa "dela-knappar" var bråkdelar av promille av användarna vill jag minnas.
Håller med. Hur svårt kan det vara att klicka på länken, kopiera, sen klistra in, om man nu vill det?

Share/dela-knappen känns det som att jag aldrig sett förut, även om jag säkert har det.
Citera
2024-12-30, 23:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Det finns en knapp under varje inlägg för att dela inlägget på Facebook och Twitter. Knappen har funnits i urminnes tider men kan inte ha varit särskilt populär.

Nu för tiden är både Facebook och Twitter stendött. Twitter har dessutom bytt namn utan att knappen uppdaterats.

Jag föreslår att den föråldrade dela-knappen tas bort. Ingen kommer någonsin vara glad för att man kan dela Flashback-inlägg på Facebook och Twitter med en knapp.

Har du tryckt på den i fyllan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in