Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-30, 19:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jo det fanns det, därför är Palmeutredningen nedlagd.

Idag är det bara fjantiga privatspanare som håller på med fallet . Men som tur är går inga skattemedel till det .

Vilka bevis pekar mot SE som GM?

Jag har lite förstrött följt hela cirkusen med SE-elefanten och helt missat att det finns bevis mot honom som mördare.

Orkar du berätta lite om dessa "bevis"?
Citera
2024-12-30, 19:23
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilka bevis pekar mot SE som GM?

Jag har lite förstrött följt hela cirkusen med SE-elefanten och helt missat att det finns bevis mot honom som mördare.

Orkar du berätta lite om dessa "bevis"?

Nej du kan väl lägga fram bevis för en annan gärningsman istället så att SE får sin upprättelse som du tjatar om .

Fortsätt du att leta
Citera
2024-12-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Du är medveten om när han säger detta väl? Det är först i tingsrätten. Det är bra märkligt att då försöka etablera att man gått på utsidan av trottoaren i ett speglingsförsök. Han är vid det här laget medveten om att ingen sett honom i rollen som gm. Och en annan åtalad finns.

Men samtidigt kan det vara här han får reda på NFs vittnesmål ...

Även om annan är åtalad så vet ju GM-SE att risken finns att CP blir frikänd och misstankar kan bli riktade mot honom...

Vilket faktiskt blev en sanning efter hans död
Citera
2024-12-30, 19:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Du är medveten om när han säger detta väl? Det är först i tingsrätten. Det är bra märkligt att då försöka etablera att man gått på utsidan av trottoaren i ett speglingsförsök. Han är vid det här laget medveten om att ingen sett honom i rollen som gm. Och en annan åtalad finns.

Jag fattar det som att SE som påhittad mördare kände att det hettade till ordentligt när alla pekade på CP som mördaren och att det var det som "fick SEs vagn att välta". Pulsandet i snön vid sträckstenskanten blev då en självklart "försvar" för vittnet SE. (SE var kallad som vittne i rättegången mot CP.)

Det är sannolikt inte lätt att "köra vagn" på oplogad trottoarkant. Det är väl enklare att spegla sig i skyltfönstren om man går närmare själva glaset?

"Speglingsteorin" är nog ett av den påhittade SE-sagans knepigaste koncept att förstå.
Citera
2024-12-30, 19:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej du kan väl lägga fram bevis för en annan gärningsman istället så att SE får sin upprättelse som du tjatar om .

Fortsätt du att leta

Jag är lite rädd att NF skulle dyka upp i sällskap med aggressiva italienska flaggviftare och hånfullt ge mig epitetet "privatspanarfjant" om jag engagerade mig allt för mycket faktiskt.

Det finns alltså inte tillstymmelse till bevis mot SE. Det är vi åtminstone över ens om.

"Sydafrika är ett intressant spår faktiskt!"
Citera
2024-12-30, 19:36
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Jag är lite rädd att NF skulle dyka upp i sällskap med aggressiva italienska flaggviftare och hånfullt ge mig epitetet "privatspanarfjant" om jag engagerade mig allt för mycket faktiskt.

Det finns alltså inte tillstymmelse till bevis mot SE. Det är vi åtminstone över ens om.

"Sydafrika är ett intressant spår faktiskt!"

Nä i dagsläget är Engström mördaren eftersom utredningen är nedlagd .

Sen att han inte är dömd beror ju på att han är avliden.

Fortsätt nu jaga bevis för annan gärningsman så att din älskling Engström får upprättelse .
Citera
2024-12-30, 19:48
Medlem
Citat:

Fortsätt nu jaga bevis för annan gärningsman så att din älskling Engström får upprättelse .

Är du säker på att Engström är död?
Det kan ju ha varit ett teatermord, han kanske bor i Paris nu.
Citera
2024-12-30, 19:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Flane-Nytt:
Numera leds, sedan en kortare tid, AGAG (Aktionsgrupp Arla Grafiker) av en trojka bestående av; en självutnämnd grafolog med läsförståelseproblem, en färgnyansexpert från Mensa och en absolut sanningssägare. "Dumhetens trumvirat" avser att trumma in budskapet att vuxensagan SE som GM är den enda sanna mördarhypotesen i MOP genom "modern forskning".
Du känner kanske inte till att det brukar anses vara en uppgift för de som anklagar någon för något att också bevisa vari anklagelsen består?

Det är bara i osannolika böcker och i grumliga intellekt som detta brukar missuppfattas.
Citera
2024-12-30, 19:55
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Flane-Nytt:
Numera leds, sedan en kortare tid, AGAG (Aktionsgrupp Arla Grafiker) av en trojka bestående av; en självutnämnd grafolog med läsförståelseproblem, en färgnyansexpert från Mensa och en absolut sanningssägare. "Dumhetens trumvirat" avser att trumma in budskapet att vuxensagan SE som GM är den enda sanna mördarhypotesen i MOP genom "modern forskning".
Du känner kanske inte till att det brukar anses vara en uppgift för de som anklagar någon för något att också bevisa vari anklagelsen består?

Det är bara i osannolika böcker och i grumliga intellekt som detta brukar missuppfattas.

Men om du är så jävla säker på att SE inte är mördaren så leta fram egna bevis då ingen som hindrar dig.
Citera
2024-12-30, 19:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men om du är så jävla säker på att SE inte är mördaren så leta fram egna bevis då ingen som hindrar dig.

Det åligger de som anklagar någon att bevisa vari anklagelsen består.

Så länge detta misslyckas anser jag att SE är oskyldig som en föräldralös horunge.

(Det sista anspelade på SEs bakgrund som grafiker.)
Citera
2024-12-30, 19:59
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men samtidigt kan det vara här han får reda på NFs vittnesmål ...

Även om annan är åtalad så vet ju GM-SE att risken finns att CP blir frikänd och misstankar kan bli riktade mot honom...

Vilket faktiskt blev en sanning efter hans död
Så han får höra om ett vittne som säger sig ha sett AB gå bakom LOP ute vid vägkanten.

Och hans strategi är då inte att placera sig själv på insidan av trottoaren för att akydda sig från detta vitrnesmål. Utan hans strategi blir då att placera sig där NF påstår att han sett mannen och då öppna upp för möjligheten att NF sett just SE istället.

Jag får inte riktigt ihop den logiken.

För övrigt var väl inte ens NF med i tingsrätten?
Citera
2024-12-30, 20:00
Medlem
Citat:
Jag fattar det som att SE som påhittad mördare kände att det hettade till ordentligt när alla pekade på CP som mördaren och att det var det som "fick SEs vagn att välta". Pulsandet i snön vid sträckstenskanten blev då en självklart "försvar" för vittnet SE. (SE var kallad som vittne i rättegången mot CP.)

Det är sannolikt inte lätt att "köra vagn" på oplogad trottoarkant. Det är väl enklare att spegla sig i skyltfönstren om man går närmare själva glaset?

"Speglingsteorin" är nog ett av den påhittade SE-sagans knepigaste koncept att förstå.

Hur kan du ständigt missförstå?

Speglingen är en förklaring på varför han säger som han gör om han är GM..

Men du kan ju få chansen själv att förklara hans berättelse som GM ...!

Eftersom du väldigt tydligt påstår att det inte är spegling han gör så måste du ha en annan teori om varför han säger som han gör som GM...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in