2024-12-30, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
https://www.dagensps.se/bors-finans/ravaror/fartyg-med-rysk-naturgas-utan-kopare-efter-fyra-manader-till-havs/

Efter fyra månader måste ett fartyg med naturgas återvända till Ryssland eftersom ingen vill köpa det.
Kan någon "neutral " förklara varför ingen i det ryssvänliiga och västhatande BRICS passar på att göra en bra affär?
Skulle verkligen hela världen bry sig om vad USA och EU tycker? Snacka om hybris. Större delen av jordens befolkning lever i Afrika och Asien och struntar blankt i vad västvärlden tycker. Såna där vinklade artiklar visar bara hur desperationen sprider sig i väst, man gör allt för att försöka framstå som dominerande.
Citera
2024-12-30, 13:14
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Skulle verkligen hela världen bry sig om vad USA och EU tycker? Snacka om hybris. Större delen av jordens befolkning lever i Afrika och Asien och struntar blankt i vad västvärlden tycker. Såna där vinklade artiklar visar bara hur desperationen sprider sig i väst, man gör allt för att försöka framstå som dominerande.

Biden delade just ut ett nytt paket värt 2,5 miljarder dollar i stöd..
Citera
2024-12-30, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Och så raljerar den där fyllot vodkabjörnen igen.
- Europa måste straffas med alla till buds stående medel: politiska, ekonomiska och hybrida av alla slag. Och för detta är det nödvändigt att hjälpa alla destruktiva processer i Europa. Länge leve de aggressiva pogromisterna på de historiska gatorna! Länge leve de massor av migranter som begår brott och på ett fientligt sätt förstör det regnbågsfärgade Europas värderingar. Låt alla europeiska byråkraters vidriga ansikten försvinna in i framtidens ström av interna konfrontationer! Medvedev spillde ut.
[...]
Ryhor Nizhnikau, senior forskare vid Utrikespolitiska Institutet, har tidigare sagt till IS att Medvedev och hans uttalanden inte alltid tas på allvar i väst och Ukraina. Men enligt honom är Medvedevs utbrott möjligen ett uttryck för vad "temperaturen i Kreml" är.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010891403.html

Temperaturen verkar vara hög. Kan det vara finnarnas boning av den flytande likkistan, som är orsaken?
Citera
2024-12-30, 13:18
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 190401
hur ska jag kunna fråga ryssland detta? när var sverige i japanska kriget? visste inte att vi stöttade Hitler i andra världskriget heller.

Fråga rySSland när de ska sluta kriga är det svårt? rySSland förlorade japanska kriget och stöttade Hitler under andra världskriget vilket de inte nämner i sin historieskrivning.
Du undrade varför det ska krigas i 3 år utan fred och det är enbart rySSland som startade det och de kan avsluta detta idag om de vill.
Citera
2024-12-30, 13:23
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Temperaturen verkar vara hög. Kan det vara finnarnas boning av den flytande likkistan, som är orsaken?

Skulle gissa att det är åtminstone en del av det. Det var ju nån kreml-papegoja borta i rysseriet som häromdagen fick fnatt och började rapa ur sig lite allt möjligt.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010927162.html
Om man ska tro Kremls mest aggressiva propagandister skulle hela skulden för julhändelserna i Finska viken, med dess kabelbrott och beslagtagande av tankfartyg, ligga hos USA, Finland och andra Natoländer. Brottet på elkabeln Estlink 2 nämns medvetet vagt i propagandaartiklar, vilket döljer den misstänkta rollen som Eagle S-tankern som kabelbrytare. Samtidigt skapas intrycket av att kabelbrottet var en del av en sedan länge planerad provokation från Nato-ländernas sida mot Ryssland. Ryssland, å andra sidan, framställs i propagandamaterial som ett oskyldigt offer vars enda alternativ är att reagera kraftfullt genom effektiva repressalier och ökad militär närvaro i Östersjön.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010927162.html

Med andra ord: same old shit "Buhuu! vi ryssar är alltid oskyldiga, så nu måste vi bli än mer skurkaktiga skithögar".
Citera
2024-12-30, 13:24
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Förutom allt annat imbecillt trams du sitter och skitar ner tråden med kom du för några dagar sedan med det rätt sensationella påståendet att levnadsstandarden i Ryssland är lika hög som i Sverige.
Du blev då ombedd att ta fram siffror på det, istället blajade du nåt om att man kan se saker på olika sätt.
Det finns trådar där ni alkoholskadade kommunister kan sitta och drömma om den utopiska värld ni ser framför er.
Här får du fan ta fram underlag för dina påståenden, annars är det bara jävla trams.

Seså, korka upp nu och sätt på LP:n med hyllningssånger till Stalin
Citera
2024-12-30, 13:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
historia har jag aldrig vart bra på, så kan inte besvara dig det du undrade om. Det är väl fortfarande ett forum för frågor och funderingar?.

Så länge du håller dig till topic. Hur går det med frågan till rySSland när ska de sluta kriga?
Citera
2024-12-30, 13:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://x.com/maks_nafo_fella/status/1873690509723766994?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Mycket mer från USA.

Japp, ett stort paket. Samtidigt.., det väl det sista under Bidens administration.
Citera
2024-12-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så länge du håller dig till topic. Hur går det med frågan till rySSland när ska de sluta kriga?
hur ska jag kunna veta det du frågor om, jag kan inte fråga ryssland dessvärre. Vet inte hur det ska gå till.
Citera
2024-12-30, 13:32
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
hur ska jag kunna veta det du frågor om, jag kan inte fråga ryssland dessvärre. Vet inte hur det ska gå till.

Du får väl börja använda det du kanske har innanför pannbenet för att lista ut ett sätt att göra det på. Finns ambassad i Sverige där är du välkommen.
Citera
2024-12-30, 13:37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Jaså då har du uppenbarligen inte riktats på videon.

Uppenbarligen har jag gjort det. Ukrainska soldater i rörelse med en berättarröst kommer med påståenden som saknar källor.
Eller du kanske har hittat något underlag.

Jag kan med samma metod påstå att jorden är platt till klipp av horisonten vid olika platser.
Men jag inser nu att jag argumenterar mot något som enbart vill förstöra tråden.
Citera
2024-12-30, 13:43
Medlem
Ouch Some kind of negative mood in Russian ranks.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1873704346623639959?t=n2uQF8HoXZJFW_YwVyQ5jA&s=19

Nå Vatniks hur går det med F-16 som ni så stort hävdade blev nerskjuten när inte ens era kollegor håller med er ha ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in