2024-12-30, 09:11
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Köper sällan läsk, men brukar köpa på burk istället. Då slipper man det där.

Kan det vara så att läsk på gammal hård PET-flaska höll sig bättre? Då kunda man inte indirekt massera läsken på samma sätt när man klämmer åt och lyfter flaskan med handen?
Citera
2024-12-30, 09:26
Medlem
Är väl många som är 2 i hushållet?

2 glas var och finito.
Citera
2024-12-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hizbulllaaaaah
Det verkar som om de inte ens kan stå framme i 1 dag efter öppning, oavsett kyl eller rumstemperatur utan att tappa smaken ganska mycket.

Jag syftar på alla slags dryck här, från Pepsi till Julmust, Cola till Trocadero osv.

Är dessa volymer till för de som verkligen dricker så mycket under en dag på kort tid, eller för familjer som gör slut en sån på middagen, eller typ vid festmåltider som jul/nyår/påsk/gästinbjudan osv osv...

Jag köper dom ibland för de är billigare än 0,5 liters, men 0,5 liters tar ju slut på en gång, det gör inte 1,5 liters flaskorna för mig, de kan stå framme i 3-4 dagar och då är det långt ifrån samma smak som när man först öppnade dom.

Ni som nu köper 1,5 liters, dricker ni upp allt på en gång typ, 1-2 timmar?

Vad är regeln för er när ni väl öppnat en sån 1,5 liter? Är man normal så köper man inte en sån om man inte ska göra slut på den direkt tänker jag, för smaken är förlorad om den står framme 1 dag.

Om jag är hemma en hel dag så dricker jag lätt en 1.5L
Citera
2024-12-30, 11:00
Medlem
dwgs avatar
I vår familj så går det åt vid lördagsmiddagen
Bruka bli typ 30cl kvar som brukar åka i vasken

Vi är 7 personer.
Citera
2024-12-30, 11:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Jag också. En pepsi max 1,5 sväljer man typ hel eftersom man är så koffeintolerant nu för tiden.
Inte nyttigt.

Haha, som jag då..
Jag köper Pepsi eller CC när det är billigt, typ 4 st för 49:- och bunkrar i mina förråd. Typ en lastpall per år..

Men 0,5-flaskor skulle vara bättre på alla vis, men jag är så förbannat snål. (Född snål, typ som Kamprad..)
Citera
2024-12-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vem/vilka är 1.5 Liters läskflaskorna till för?

Blivande diabetiker.
Eller folk som blivit förblindade av artificiella smaker
Citera
2024-12-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Bra till läskagrogg. En sjuttis och en blanne i kulör efter smak. Någon har alltid tänkt på allt!

Men ja, såklart bra till barnkalas också som nämnts.

1.5 liter virke till 0.7 liter material? För mormor eller?
Citera
2024-12-30, 11:23
Medlem
Citat:

Blivande diabetiker.
Och fetton.
Citera
2024-12-30, 11:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Dom är till för barnkalas. Menar du att det finns vuxna människor som sitter och bälgar läsk?
Citera
2024-12-30, 11:50
Medlem
Citat:

Blivande diabetiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Och fetton.

I princip all läsk som säljs är väl sockerfri nu för tiden?

För familjer är det annars det billigaste sättet att köpa dricka till fredagen osv.

Hade köpt 33cl-burkar om det varit lika billigt för det är smidigare - dock så har jag märkt att samma mängd går åt snabbare med mindre flaskor.

2 st 1,5L räcker längre än 10 st 33cl burkar - förmodligen för att det är smidigare.
Citera
2024-12-30, 11:59
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Den som köper mindre flaskor än 1.5 liter är en ekonomisk idiot! Varför betala mycket dyrare literpris då smaken inte förändras mycket alls på två, tre dagar. Kolsyran håller sig också om man inte öppnar flaskan 20ggr. Skakar ni flaskorna eller vad fasiken gör ni med dem? Jag förvarar alltid mina öppnade flaskor i kylen, riktigt kallt - då behöver man inte tillsätta is för att få den drickbar. Isen gör att kolsyran försvinner snabbare och läsken urvattnas också om man inte har ordentliga bägare som inte isen smälter så fort i.

Här i Norge fyller jag alltid upp lagret när det är rabatterat pris. Får här köpt Cola Zero för 8.80Nok/liter - mycket billigt! 8-pack med 1.5 liters flaskor. + pant då, men den får jag tillbaks...
Citera
2024-12-30, 12:11
Medlem
vemsfels avatar
Dricks under max 1 dag givetvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in