2024-12-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Kvinna, butler, thaifru etc kan kanske hjälpa...

Jag kan diska såklart men började halka efter och en dag fick jag nog. Diskmaskin borde ingå i hyresrätt. Typ varför ska man diska för hand? Det är inte 1800-talet...

Kan du inte välja det som tillval? Annars köper du en egen. Rätt installerad är det ingen som förbjuder dig att göra det.
Citera
2024-12-30, 09:51
Medlem
Det händer att jag köper lasagnen från Dafgards, men i övrigt köper jag aldrig dessa rätter.
Citera
2024-12-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Äter mestadels färdigrätter av den lyxigare varianten som görs i Icas och coops egna kök. Varvar en del med oxfile, entrecote och ryggbiff.

Aha men det finns också ett annat "finare" eller åtminstone dyrare alternativ.

De hävdar de är Sveriges mest sålda. Men enbart om man räknar färska vilket enligt dem tydligen inte innebär frysta...

https://www.gooh.se/

Har testat en gång och det var ingen enorm hit...
Citera
2024-12-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Kan du inte välja det som tillval? Annars köper du en egen. Rätt installerad är det ingen som förbjuder dig att göra det.

Av någon obegriplig sorts ironi har jag haft en bänk-diskmaskin. Jag gav dock bort den men minns inte varför... Antingen att jag just då tyckte jag inte behövde den, men troligare att jag tyckte den inte fungerade bra nog med ganska smutsig disk.
Citera
2024-12-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Det händer att jag köper lasagnen från Dafgards, men i övrigt köper jag aldrig dessa rätter.

Har du testat den vegetariska? Den körde jag ganska ofta ett tag...
Citera
2024-12-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Är alldeles för lat för att laga mat. Bor själv , "hatar" att laga mat. Så varje gång jag jobbar blir det färdigrätter. Lagar väll saker i min airfryer till middag. Ibland t.o.m på spisen. Skulle kunna dra ner mina kostnader avsevärt men är alldeles för bekväm av mig just nu.

Airfryer ja. Jag har faktiskt hållit på en hel del med olje-fritös trots jag aldrig haft en egen. Blir vårrullar bra i airfryer? Det är annars grymt gott men blir inte så bra på panna eller i vanlig ugn...
Citera
2024-12-30, 10:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Kvinna, butler, thaifru etc kan kanske hjälpa...

Jag kan diska såklart men började halka efter och en dag fick jag nog. Diskmaskin borde ingå i hyresrätt. Typ varför ska man diska för hand? Det är inte 1800-talet...

Du får välja själv vilket alternativ som passar dig helt enkelt.
Diskmaskin bör absolut ingå men i vissa äldre lägenheter finns det inte plats för någon och dessutom kostar det några rusen i inköp och att installera om det aldrig funnits någon tidigare. Prata med din hyresvärd om det finns möjlighet att sätta in en maskin. Då behöver du heller inte skaffa något av alternativen under punkt ett.
Citera
2024-12-30, 10:11
Medlem
Blev en del Dafgårds förr men sedan inflationen satte fart har jag inte köpt en enda färdigrätt undantaget Coops fryspizza som man kan köpa tre av för ett mänskligt pris.
Citera
2024-12-30, 10:15
Medlem
Nej d fullpackade med artificiella ämnen som.inte gör oss gott
Citera
2024-12-30, 10:16
Medlem
Potatismos på pulver tycker jag är rätt gott.
Citera
2024-12-30, 10:17
Avslutad
För dyrt. Ska vara under kraftig rea då, går inte med på mer än 20 spänn för en portion mat.
Citera
2024-12-30, 10:18
Medlem
Hardstekts avatar
Det är nog mer än 10år sedan jag köpte en färdigrätt i portionsformat, om inte mer.

Har jag inte låda på jobbet köper jag hämtmat/går ut och äter. Hemma så måste jag se till att barnen får mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in