2024-12-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Min yngsta dotter som är yngre än två år är extremt söt och får många kärleksfulla blickar och kommentarer från andra. Jag har märkt att hon dras till stora folksamlingar och verkar smart samt dukig på att dansa.

Jag vill försöka hjälpa henne att bli en berömd skådespelare/sångerska och funderar på att försöka skriva in henne på någon teaterkurser när hon är tre eller fem år och att hon kan börja lära sig sjunga för att senare komma in i adolf fredrik musikskola.

kan vi placera henne på adolf fredrik även om vi itne bor i området?

hur gör jag för att hon ska klara testerna till adolf fredrik? räcker det med att sätta henne i skolans kör eller kan hon ta någon form av sånglektioner/teaterkurser som liten?

hon kan säkert gå någon danskurs med, vilken kurs är bra att satsa på? Balett, streetdance?

ska hon lära sig något instrument, i så fall vilket?
Titta lite närmare på exempelvis Linus Wahlgren. Började som barnskådespelare som en av huvudrollerna i Bröderna Lejonhjärta. Som 9-åring så spelade han in en skiva. Som 10 åring så var han berättarröst i tecknade serien Dennis. https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Wahlgren

Att vänta så länge som du tänker riskerar att vara för sent. Gäller att göra som Mondo och börja hoppa stavhopp när man är 3 år. Börja med att köpa en bärbar högtalare med mikrofon...

Glöm inte bort att dans är superviktigt. Ju mer koreografi som man får med sig från barnsben ju lättare är det sedan i livet.
Senast redigerad av Mynicname 2024-12-29 kl. 17:20.
Citera
2024-12-29, 17:17
Medlem
Citat:
Min yngsta dotter som är yngre än två år är extremt söt och får många kärleksfulla blickar och kommentarer från andra. Jag har märkt att hon dras till stora folksamlingar och verkar smart samt dukig på att dansa…

Var inte orolig, det kommer gå över.

EDIT: Är det hennes mamma du försöker sätta på gatan?
Senast redigerad av Typ3 2024-12-29 kl. 17:20.
Citera
2024-12-29, 17:41
Medlem
Citat:
Bra exempel på en avundsjuk människa. Min baby får massor med uppmärksamhet när vi går ut och ett castingbolag har hört av sig för att hon eventuellt ska kunna bli barnmodell för några av de stora kedjorna.
Är det dig som vi ska vara avundsjuk på - en snart hemlös förälder i ett dött kärleksförhållande - eller en 2-åring?

Ditt barn kommer att växa upp och avsky dig för ditt pushande att få henne dit DU vill.
Värdelösa förälder...🤮
Citera
2024-12-29, 21:04
Medlem
Citat:
Bra exempel på en avundsjuk människa. Min baby får massor med uppmärksamhet när vi går ut och ett castingbolag har hört av sig för att hon eventuellt ska kunna bli barnmodell för några av de stora kedjorna.

Jaså? Vad skulle jag vara avundsjuk på menar du, att du är så ängslig över hur det ska gå för ditt barn att du vill tvinga på en TVÅÅRING en massa krav, eller att ditt bekräftelsebehov är så enormt att du måste visa upp ditt barn som en dresserad apa inför främlingar så att du kan känna att du är värd något?
Citera
2024-12-29, 22:51
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Jaså? Vad skulle jag vara avundsjuk på menar du, att du är så ängslig över hur det ska gå för ditt barn att du vill tvinga på en TVÅÅRING en massa krav, eller att ditt bekräftelsebehov är så enormt att du måste visa upp ditt barn som en dresserad apa inför främlingar så att du kan känna att du är värd något?

För att vi är framgångsrika och du är ja inte det?

Nåväl sluta vara sotis så återgår vi till ämnet istället.
Citera
2024-12-29, 23:51
Medlem
Citat:

Med tanke på att du inte vet något om mig och därmed inte kan veta något om hur pass framgångsrik eller inte jag är så är det svårt att ta åt sig. I synnerhet som något säger mig att din idé om "framgång" är något så litet, materialistiskt och prestigebaserat att det knappast är något att eftersträva.

OnT: du kan inte "få" din dotter att bli en känd artist för du har helt fel inställning från början. Ändra tankesätt nu innan det är för sent och du fortfarande har en chans, ditt framtida jag kommer tacka mig när din dotter även i vuxen ålder vill ha en relation med dig.
Citera
2024-12-30, 00:08
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:

Du är en sån där typisk idiot som vill försöka bestämma hur ditt barns liv ska se ut. Ge fan i det och låt henne vara barn!
Ditt jävla urblåsta spån!
Citera
2024-12-30, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Du är en sån där typisk idiot som vill försöka bestämma hur ditt barns liv ska se ut. Ge fan i det och låt henne vara barn!

Nu är det ju som sådant att alla föräldrar söker påverka sitt barns liv i form av att reproducera sina egna värderingar, kulturyttringar etc. genom t.ex. skolval.

Till TS: Om du drar på henne en rånarluva och ger henne ett vapen och en kamera. Du låter henne rapa några gånger. Sedan investerar du i 400 000kr till Spotify så ska du se att Aftonbladet kommer att omnämna henne som "känd artist" på några timmar.
Citera
2024-12-31, 01:58
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57

Ja jag vill att hon ska bli framgångsrik, ungefär som alla andra föräldrar. Tack för att du inte försöker dölja din avundsjuka.
Citera
2024-12-31, 14:11
Medlem
Incendios avatar
Tjatar du och pushar kommer det inte leda till intresse. Tvärtom. Min dotters liv stavas fotboll. Men så länge jag skämtsamt pushade för ett fotbollsintresse så absolut avskydde hon fotboll. När jag lade av dröjde det inte ens ett år innan hon självmant ville börja spela.
Jag, som är ungdomstränare, ser detta hela tiden. Vi har alltid en eller ett par tjejer i laget som bara är där för att deras pappa vill att dottern ska bli proffs. De lär sig ingenting och vantrivs.
Citera
2024-12-31, 14:51
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Spånskallar slutar aldrig att förvåna en
Citera
2024-12-31, 14:55
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Titta lite närmare på exempelvis Linus Wahlgren. Började som barnskådespelare som en av huvudrollerna i Bröderna Lejonhjärta. Som 9-åring så spelade han in en skiva. Som 10 åring så var han berättarröst i tecknade serien Dennis. https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Wahlgren

Att vänta så länge som du tänker riskerar att vara för sent. Gäller att göra som Mondo och börja hoppa stavhopp när man är 3 år. Börja med att köpa en bärbar högtalare med mikrofon...

Glöm inte bort att dans är superviktigt. Ju mer koreografi som man får med sig från barnsben ju lättare är det sedan i livet.

Hade inget att göra med en snålskjuts ala' räkmackan in som de övriga i Wahlgren släk,sekten menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in